20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko Account Manager

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko Account Manager. 

PODSTAWOWE

1. Jak według Ciebie powinno się budować dobre relacje z klientami?

Klienci często pozostają w firmie, ponieważ mają długą, pełną zaufania relację ze swoim opiekunem klienta. To nadal biznes, ale te relacje mają element osobistego związku z nimi, a świadomość, że Account Manager zapewni wysokiej jakości usługi, utrzymuje ich w firmie na dłużej. Osoba rekrutująca będzie chciała, abyśmy wiedzieli, jak nawiązać te relacje.

2. Proszę opowiedzieć mi o sytuacji, w której popełniłeś/aś błąd, który sprawił, że klient był niezadowolony. Co próbowałeś/aś zrobić, aby naprawić sytuację? Czego się dzięki temu nauczyłeś/aś?

Błędy się zdarzają, dlatego nie trzeba bać się odpowiedzieć na to pytanie. Ważne jest, że potrafimy przyznać się do błędu oraz wyciągnąć z tego zdarzenia wnioski na przyszłość. 

3. Gdybyś był/a swoim klientem, jak opisałbyś/abyś siebie jako Account Managera? 

To pytanie dostarcza wielu informacji na temat kandydata. Między innymi pokazuje jego stopień pewności siebie jako opiekuna klienta oraz samoświadomość. Dobry kandydat powinien być w stanie wyrazić przekonanie o swojej zdolności do osiągania dobrych wyników.

4. W jaki sposób organizujesz swoją pracę?

Account Manager to stanowisko, które niesie ze sobą dużą ilość obowiązków. Ważne jest, aby jego miejsce pracy było zorganizowane i uporządkowane. Dobry kandydat powinien mieć system, który pozwoli to utrzymać. 

5. Czy możesz podać przykład sytuacji, w której przyczyniłeś/aś do unowocześnienia, zmiany lub poprawki produktu na podstawie informacji zwrotnej od klienta?

Account Managerowie to często oczy i uszy firmy, które dostrzegają to, czego chcą i potrzebują klienci. Dzięki przekazywaniu firmie konstruktywnych informacji zwrotnych pochodzących od klientów można udoskonalić produkt tak, aby zadowalał jeszcze większą liczbę odbiorców. Dobrze jest, aby kandydat podał konkretny przykład, kiedy przekazał informację od klienta do firmy, aby mogła ulepszyć produkt, czy ofertę.

6. Czy możesz podać przykład sytuacji, w której zamieniłeś/aś odpowiedź klienta z “nie” na “tak”?

Zmiana zdania klienta z negatywnego na pozytywne to bardzo ważna część pracy Account Managera. Warto opowiedzieć, w jaki sposób nam się to udało. 

7. Jako account manager, jak poradziłbyś/abyś sobie z konfliktem osobowościowym z klientem lub współpracownikiem?

Dzięki temu pytaniu rekruter może poznać zdolności interpersonalne kandydata, a także dowiedzieć się czy posiada umiejętność rozwiązywania konfliktów. Account Manager musi być w stanie wykazać się sprawiedliwością i uczciwością w pracy z innymi, reprezentując jednocześnie wartości firmy. Powinien akceptować ludzi takimi, jakimi są i znajdować kreatywne sposoby na przezwyciężanie różnic przy jednoczesnym utrzymaniu klientów. 

8. Jak zmieniły się Twoje metody przekonywania klientów do zakupu w ciągu ostatniego roku?

Nasza odpowiedź pokaże, czy wciąż się rozwijamy oraz w jakim kierunku idziemy. Dobry Account Manager to taki, który nie stoi w miejscu, tylko ciągle ulepsza swoje umiejętności. 

9. Jakie masz cele sprzedażowe? Na jakim poziomie je obecnie realizujesz? 

Cele sprzedażowe zależą od kompetencji i doświadczenia Account Managera, ale także od środowiska, w którym pracuje. Powinny być ambitne, ale wciąż realne. Nasza odpowiedź da pogląd na to, czego firma może się po nas spodziewać. 

10. Co według Ciebie sprawia, że Account Manager odnosi sukcesy?

Zadając to pytanie, osoba prowadząca rozmowę kwalifikacyjną stara się ustalić, czy nasze rozumienie umiejętności i cech osobowości, które sprawiają, że Account Manager odnosi sukcesy, pokrywa się z tym, co uważa firma. 

SPECJALISTYCZNE

11. Jakich metod używasz w celu pozyskania klienta? 

12. Ile zazwyczaj czasu poświęcasz na zrozumienie potrzeb klienta? 

13. Co byś zrobił/a, gdyby wieloletni klient chciał zakończyć współpracę?

14. Jaka jest Twoja ulubiona strategia zarządzania kontami i dlaczego?

15. Kto był Twoim ulubionym klientem/kontem i dlaczego? 

16. Gdybyś mógł/a zaprojektować od podstaw swój własny proces obsługi klienta, jak by on wyglądał?

17. W jaki sposób nadałbyś/abyś priorytety pytaniom lub problemom od wielu klientów jednocześnie?

18. Czy masz jakieś doświadczenie z oprogramowaniem CRM? Jakim?   

 

Mamy nadzieję, że nasze zestawienie pytań i informacji do nich dołączonych okazało się przydatne. Jeśli chcesz pracować w tym obszarze wyślij nam swoje CV: https://digitalx.pl/wyslij-cv/.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.