20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko Analityk Web

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele mieszanych emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych na stanowisko Analityk Web.

PODSTAWOWE 

1. Z jakimi narzędziami analityki internetowej pracuje Ci się najlepiej?

Poszukiwani kandydaci, to tacy, którzy mają doświadczenie w pracy z różnymi narzędziami lub mają dużą wiedzę na temat tych samych narzędzi, z których korzysta firma. W zależności od potrzeb firmy, dogłębna znajomość jednego z nich może (ale nie musi) być lepsza niż szersza znajomość wielu narzędzi analitycznych. 

2. Jakiej wizualizacji użyjesz, aby pokazać jaki procent ruchu stanowią powracający użytkownicy?

Wystarczy prosty wykres kołowy, ale wyróżniający się kandydaci mogą wymyślić niestandardową, ale łatwo zrozumiałą wizualizację, która skutecznie przekazuje dane.

3. Czy możesz podać nam przykład rozwiązania, które pomogłeś/aś wdrożyć w przeszłości?

Poszukiwani kandydaci będą mogli jasno wskazać co nie działało i przekonująco zademonstrować w jaki sposób ich rozwiązanie pomogło ulepszyć witrynę. Osoba rekrutująca częściej zwróci szczególną uwagę na kandydatów, którzy mogą wymienić określone punkty danych, takie jak procentowy wzrost ruchu w witrynie lub współczynniki konwersji. 

4. Co robisz, aby być na bieżąco z nowymi trendami w analityce, marketingu i projektowaniu stron internetowych? 

Najlepsi kandydaci, to tacy, którzy potrafią wymienić kilka dobrych źródeł informacji, z których korzystają aby dowiedzieć się o nowych rozwiązaniach oraz trendach. 

5. Jakie według Ciebie są podstawowe kompetencje Analityka Web? 

Jest to jedno z najczęstszych pytań. Chociaż każda firma jest inna, podstawowe wymagania są dość podobne. Dobrze jest upewnić się, że szczegółowo zapoznaliśmy się z opisem stanowiska pracy w organizacji, aby zrozumieć wymagane podstawowe kompetencje i uwzględnić je w naszej odpowiedzi. Możemy odpowiedzieć na to pytanie, stwierdzając, że analityk Web musi mieć wyjątkowe umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne. Myślenie analityczne, rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji są również istotnymi atrybutami. Analityk Web powinien posiadać wiedzę branżową, umiejętności zarządzania procesami biznesowymi oraz biegłość techniczną. Warto upewnić się, że podkreślamy cechy, które posiadamy i które możemy wnieść do firmy.

6. Z jakimi ludźmi lubisz pracować? 

Odpowiedź na to pytanie będzie informacją dla rekrutera czy nasze wymagania są tożsame z wymaganiami i stylem pracy w firmie. 

7. Jakie najczęstsze problemy może napotkać Analityk Internetowy? 

Dzięki naszej odpowiedzi rekruter może dowiedzieć się czy jesteśmy świadomi wszystkich aspektów pracy jako Analityk Web, a także czy rozumiemy i umiemy poradzić sobie z problemami, które mogą się pojawić. 

8. W jaki sposób analizujesz kluczowe wskaźniki wydajności witryny? 

To proste pytanie ma na celu sprawdzenie, czy posiadamy podstawowe umiejętności potrzebne na tym stanowisku. 

SPECJALISTYCZNE

PROSTE

9. Wyjaśnij proszę czym jest sesja, odsłona, cel w Google Analytics?

10. Jaka jest różnica między Bounce Rate Exite Rate?

11. Kliknięcia i wizyty – jaka jest różnica?

12. Czym jest źródło ruchu – Direct – poza tym powszechnie znanym wpisaniem bezpośrednim adresu strony w przeglądarkę?

13. Jak utworzyć cel w Google Analytics?

14. Z czego może wynikać różnica w liczbie konwersji między Google Analytics a własnym danymi?

15. Czym są parametry UTM?

TRUDNE

16. Jakie są 3 elementy event trackingu?

17. Czym jest raport Site Search w Google Analytics?

18. Jakie są rodzaje modelów atrybucji w Google Analytics?

19. Jak zainstalować Google Tag Manager?

20. Czym jest Trigger?

Mamy nadzieję, że to zestawienie pytań i informacji do nich dołączonych okazało się przydatne. Jeśli chcesz pracować w tym obszarze wyślij nam swoje CV: https://digitalx.pl/wyslij-cv/.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce – zapraszamy do kontaktu z nami – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.