Account Manager – kto to? Zakres obowiązków

Account Manager to osoba w dziale handlowym, która dba o relacje biznesowe z klientami. Jego obowiązki są bardzo szerokie i wymagają dużych pokładów motywacji. Zanim przyjdzie do pełnej opieki nad klientem, Account Manager musi najpierw zrobić research rynku, by odnaleźć odpowiednich dla Twojego biznesu kontrahentów.

Następnie przystępuje do etapu rozmów handlowych, gdzie przedstawia warunki współpracy i płynące z kooperacji benefity, procesuje umowy, dobiera asortyment. Po załatwieniu formalności może przystąpić do pełnej współpracy, z którą wiążą się kolejne zadania, które poza standardową obsługą  obejmują również rozwiązywanie problemów, planowanie akcji promocyjnych i dbanie o realizację planów sprzedażowych.

Myślisz nad pracą w branży digital marketingu i nie wiesz, jak zacząć?

Potwierdź swoje umiejętności z certyfikatem DIMAQ – dokumentem rozpoznawalnym wśród pracodawców w tej branży.
DIMAQ to międzynarodowy standard kwalifikacji digital marketingowych. Definiuje niezbędny poziom kwalifikacji z obszaru marketingu cyfrowego, posiada rekomendację IAB Europe i jest dostępny w 9 europejskich krajach.

Certyfikat, zgodny z założeniami Europejskiej Ramy Kwalifikacji, dostępny jest na dwóch poziomach: Basic i Professional.
Nie wiesz który poziom jest dla Ciebie? Wypełnij test poziomujący!

Możliwe inne nazwy tego stanowiska

  • Opiekun klienta

Zakres obowiązków

  • Obsługa klientów
  • Przygotowywanie umów i ofert handlowych
  • Research rynku
  • Pozyskiwanie klientów
  • Negocjowanie warunków współpracy i dobór asortymentu
  • Planowanie akcji promocyjnych
  • Realizowanie planów sprzedażowych
  • Tworzenie prezentacji

Zobacz także: 20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko Account Manager

Pożądane umiejętności Account Managera

Account Manager w związku z tym, że pracuje z ludźmi musi być osobą, która łatwo nawiązuje kontakty. Wyróżniać go musi zmysł handlowy i rozumienie potrzeb klienta, by móc z łatwością dostosowywać ofertę handlową do jego wymagań. Powinien być świetnym negocjatorem, który znajdzie rozwiązanie na każdą ewentualność. Kolejną jego mocną cechą powinna być asertywność, gdyż to ona pozwala mu utrzymywać relacje w równowadze.

Account Manager musi posiadać wysokie umiejętności prezentacji i łatwość wypowiedzi. Jako, że pracuje w dynamicznym dziale, wymaga się od niego umiejętności pracy pod presją czasu, odporności na stres, zdolności w planowaniu pracy i samodzielności. Stanowisko to jest obarczone większym tempem pracy, a co za tym idzie, mocno obciąża psychicznie z powodu nałożonych na nie planów biznesowych.

Od Account Managera wymaga się również znajomości języka angielskiego, a każdy dodatkowy bardzo wzmocni jego pozycję. Obecnie ze stanowiskiem wiążę się też duży nacisk na mobilność i potrzeba posiadania prawa jazdy, gdyż czasem by zdobyć pożądanego klienta lub by wypracować lepszą relację, należy spotykać się z nim regularnie i nierzadko w miejscu jego stacjonowania.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.