UX Specialist – Kto to. Zakres obowiązków

Dobry projektant UX to połowa sukcesu każdej firmy działającej w Internecie.  Osoba ta udoskonali użyteczność Twojej witryny, dostosuje ją do aktualnych trendów i wymagań użytkowników. Sprawdź dokładnie, jakie działania podejmuje specjalista UX i dlaczego potrzebujesz go również w swojej firmie?

UX Specialist to osoba, która rozumie zachowania użytkownika, ma silnie rozwinięte zdolności analityczne. Rozumie ograniczenia techniczne, a także dobrze interpretuje strategię oraz cele biznesowe. Projektanci UX badają zachowania użytkowników, robią z nimi wywiady, a także przeprowadzają ankiety. Wszystkie działania podejmują po to, aby utworzyć intuicyjną mapę witryny, a także przygotowują mapy zachowań klientów w obrębie witryny.

Specjalistę UX możemy nazwać również projektantem doświadczeń użytkownika. Aby dobrze wykonywał swoją pracę, musi świetnie rozumieć cele biznesowe, a także zachowania użytkowników. Powinien być osobą, która posiada wiedzę z zakresu psychologii biznesu, a także zna chwyty marketingowe oraz potrafi projektować strony www.

Projektant UX powinien regularnie badać zachowania użytkowników, tworzyć testy i analizy. Osoba ta dostosowuje działania do ociągnięcia określonego celu.

Jakie są obowiązki UX managera?
  • prowadzi badania i testy użytkowników
  • opracowuje szkielety i przepływy zadań w zależności od potrzeb użytkownika
  • współpracuje z projektami oraz programistami, pokazuje im pomysły i prototypy projektowe oraz współtworzy intuicyjne oprogramowanie przyjazne dla użytkownika
  • poznaje specyfikę produktu i psychologię użytkownika
  • przeprowadza testy koncepcji i użyteczności, zbiera informacje zwrotne
  • definiuje odpowiedni model interakcji oraz ocenia sukcesy
  • kreatywnie rozwiązuje problemy dotyczące użyteczności
  • zawsze jest na bieżąco z produktami konkurencji i trendami w branży
Na co zwrócić uwagę przy rekrutacji kandydata na stanowisko UX?
  • warto wybrać osobę, która ma doświadczenie w tym zakresie
  • może przedstawić ciekawe portfolio projektów
  • ma doświadczenie w zarządzaniu projektami i w prowadzeniu badań
  • zna środowisko projektowania interakcji i architektury informacji
  • jest biegła w oprogramowaniach do projektowania
  • zna HTML/CSS
  • potrafi rozwiązywać problemy
  • ma analityczny umysł i doskonałe umiejętności komunikacyjne
  • posiada wykształcenie kierunkowe z projektowania, informatyki
  • potrafi i lubi pracować w zespole
  • dba o szczegóły
  • jest nastawiony na użytkownika
  • zna narzędzia branżowe np. Adobe InDesign, Illustrator itp.
  • rozumie wskaźniki biznesowe, dąży do realizacji określonych celów

    Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.