Art Director – kto to? Zakres obowiązków

Art Director to osoba zarządzająca zespołem kreatywnym w agencjach reklamowych, czy studiach produkcji filmowej i odpowiada za szeroko pojętą oprawę artystyczną. Art Director łączy w sobie cechy artysty i rzemieślnika, a pracuje głównie nad szeroko pojętym przekazem reklamowym. Koordynuje pracę osób odpowiedzialnych za obraz i słowo (graficy, fotografowie, projektanci, copywriterzy), którzy wspólnie tworzą atrakcyjną, logiczną i spójną komunikację kampanii, produktów czy usług.

Możliwe inne nazwy tego stanowiska

  • Dyrektor Kreatywny

Zakres obowiązków

Art Director oprócz twórczej strony swojej pracy musi też wykazać się zdolnościami przywódczymi, gdyż w końcu kieruje zespołem specjalistów. W skład jego obowiązków wchodzi:

  • koordynacja zespołu kreatywnego,
  • organizacja kampanii reklamowej
  • decydowanie o wyglądzie produktów i usług
  • wyznaczanie kierunków projektów
  • tworzenie materiałów graficznych i filmowych
  • postprodukcja filmowa
  • śledzenie trendów w komunikacji i prowadzeniu kampanii
  • tworzenie prezentacji i udział w spotkaniach z klientem

Planujesz zatrudnić Art Director’a? W bazach Digitalx mamy 4.000 Specjalistów od Digital & E-commerce! Wśród nich 1.000 Specjalistów gotowych do stawienia czoła wyzwaniom w Twojej firmie – praktycznie od zaraz!
Skontaktuj się z nami>>

Umiejętności Art Director’a

Art Director musi posiadać poczucie smaku i wrażliwość estetyczną. Przydadzą mu się studia i kursy z dziedzin kreatywnych oraz związanych ze sztuką, które rozwiną jego zmysł artystyczny. To on wyznacza kierunki kreacji i określa styl komunikacji produktów czy usług. Z cech osobistych na pewno ważne są: kreatywność, pomysłowość, terminowość i dokładność. Stojąc na czele zespołu kreatywnego musi potrafić koordynować pracę innych, delegować obowiązki, pełnić role doradcze. W rozmowach z klientami ważna jest umiejętność dialogu, zrozumienia potrzeb klienta i asertywność. Musi logicznie i zrozumiale argumentować założenia kreacji kampanii tak, by były zrozumiałe dla klienta, jak i zespołu specjalistów, którzy będą pracować nad jego realizacją. Do wymagań z zakresu umiejętności technicznych należy zaliczyć obsługę programów graficznych, w tym również tych do tworzenia animacji i filmów.

Szukasz pracy? Na portalu ogłoszeń znajdziesz ciekawe oferty z obszaru Digital & E-commerce: https://digitalx.pl/oferty-pracy/


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.