20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko – EMAIL MARKETING MANAGER

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą się na niej pojawić z dodatkowymi informacjami w jakim celu są nam zadawane. 

Poniżej przedstawiamy 20 pytań, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko EMAIL MARKETING MANAGER

 

1. W jaki sposób jesteś na bieżąco z najnowszymi oprogramowaniami?

To pokaże ci poziom zaangażowania i pasję kandydata. Daje również wgląd w jego przebieg pracy i nawyki zawodowe, co może pomóc w podejmowaniu decyzji o zatrudnieniu.

 

2. Jakie firmy dobrze sobie radzą w EMAIL MARKETINGU?

Wiarygodni kandydaci nie będą się bać wychwalać konkurencje. Jeśli ktoś wie, jak inne firmy sobie radzą, to znaczy że jest dobrze zorientowany w swoim fachu. Ponadto może zwrócić uwagę na coś, czego brakuje w twojej działalności. 

 

3. Opowiedz mi o sytuacji, w której musiałeś rozwiązać złożone, techniczne problemy dla interesariusza.

Dobry EMAIL MARKETING MANAGER zna swoje oprogramowanie i wymagania techniczne, ale jeszcze lepszy potrafi to wyjaśnić osobom, które nie są zorientowane w tym temacie. Umiejętność wyjaśniania złożonych systemów w prosty sposób jest cechą skutecznego rozwiązywania problemów.

 

4. Jak zapobiegasz traktowaniu e-maili jako spam i co robisz, by zwiększyć ich dostarczalność?

To pytanie sprawdza konkretne kompetencje kandydata. EMAIL MARKETING MANAGER musi znać sztuczki, które sprawią, że dostarczane przez niego wiadomości zawsze trafią do adresata. 

 

5. Jaka jest Twoja filozofia e-mail marketingu?

Otwarte pytanie, które bada czym będzie się przede wszystkim kierował nasz pracownik i co jest dla najważniejsze w tej branży. Prawdziwy fachowiec musi mieć szerokie horyzonty, dzięki którym może pracować na wielu płaszczyznach. 

 

6. Jakich wskaźników i działań używasz do mierzenia sukcesu kampanii?

Niektóre z oczywistych odpowiedzi to współczynnik otwarć, współczynnik klikalności, CTR i konwersje. Doświadczeni kandydaci będą mogli porozmawiać o tym, które metryki są preferowane w różnych sytuacjach i celach. Pozwoli ci to rzucić okiem na ich proces myślowy i zdecydować, czy ta metodologia jest odpowiednia dla tego, co chcesz osiągnąć.

 

7. Email marketing składa się z wielu elementów – strategii kampanii, zarządzania projektami, projektowania, analityki/zarządzania bazą danych, kodowania – który z nich jest Twoim najsilniejszym obszarem, a który najsłabszym?

Musisz mieć pewność, że kandydat wypełnia lukę w twoim zespole. Dobry pracownik powinien być kompetentny w każdej dziedzinie i potrafić identyfikować i rozwiązywać problemy występujące w każdym sektorze, nawet jeśli nie jest to ich mocna strona.

 

8. Czy są typy e-maili z którymi masz problem?

Pytanie sprawdza jak szeroki wachlarz umiejętności ma nasz kandydat i nad czym ewentualnie trzeba by było popracować. 


9. Jakie są twoje główne priorytety?

Warto wiedzieć czy nasz kandydat kieruje się raczej pasją czy wyłącznie zależy mu na kwestiach finansowych. Jedno i drugie może być dużym motorem napędowym dla pracownika. 

 

10. Jak ulepszyłbyś e-maile, które już mamy?

Przygotowani kandydaci będą wiedzieć, jakie rodzaje e-maili wysyłasz obecnie i powinni umieć mówić o ulepszeniach i wypełnianiu luk w istniejącym programie. Oddzieli to kandydatów, którzy zainwestowali w twoją działalność, od tych, którzy po prostu szukają pracy.

 

11. Jakie są najważniejsze czynniki udanej kampanii e-mail marketingowej?

To pytanie da nam pogląd na to czy nasz kandydat wie, jak skutecznie korzystać z lejka sprzedażowego i czy potrafi wyselekcjonować najważniejsze czynniki w swojej pracy.

 

12. Jakie jest najczęstsze nieporozumienie dotyczące e-mail marketingu?

To da ci szansę przetestowania umiejętności krytycznego myślenia przez kandydata. Pokaże, jak jego myślenie różni się od głównego nurtu dogmatów branży i czy jego pogląd coś nowego wnosi. 

 

13. Jakie są najlepsze dni i godziny do wysyłania e-maili sprzedażowych?

Nasz specjalista musi mieć rozeznanie kiedy należy wysyłać e-maile, by mieć jak największy zasięg

 

14. Co powinien mieć każdy e-mail przyjazny dla urządzeń mobilnych?

EMAIL MARKETING MANAGER musi tak tworzyć swoje projekty, by były one przejrzyste na wielu platformach.

 

15. Dlaczego dane dotyczące czasu spędzonego na stronie e-maili są ważne?

Kandydat musi wiedzieć, że analiza odbioru e-maili przez klientów jest niezwykle istotna. Pozwala wyciągać odpowiednie wnioski, dzięki którym będzie można poszerzać swoje zasięgi.

 

16. Jak sprawdzasz treść, żeby upewnić się, że jest najlepsza?

Pracownik musi być dokładny w tym co robi i wiedzieć co jest od niego wymagane. Konstruktywna samokrytyka jest cechą, dzięki której nasz kandydat może robić nieustanny progres.

 

17. Które raporty Google Analytics są najbardziej przydatne? Czemu?

EMAIL MARKETING MANAGER musi być obeznany w świecie internetu i dobrze znać wszystkie statystyki, które pomogą mu pozyskać jak największa liczbę odbiorców. 

 

18. Jak dobrze znasz SEO?

Znajomość pozycjonowania stron internetowych pozwoli twojemu pracownikowi dobierać jak najlepsze słowa kluczowe i frazy, które przyciągną klientów.

 

19. Cenisz bardziej jakość czy ilość?

Odpowiedź na to pytanie może dużo powiedzieć o naszym potencjalnym pracowniku. Jeśli ważniejsza jest dla niego ilość, to możemy się spodziewać realizacji wielu zadań, które mogą być pozbawione artystycznego kunsztu. Z kolei większa sympatia co do jakości może wskazywać na to, że nasz kandydat ceni dokładność i profesjonalizm. Może jednak wzbudzić obawy, co do tempa w jakim realizuje swoje zadanie.

 

20. Wybierz 5 sławnych osób, którym chciałbyś wysłać swój projekt?

To dużo nam powie o sympatiach i pasjach naszego kandydata. Będziemy też mniej więcej wiedzieć, w jaką grupę docelową będzie chciał uderzyć.  


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.