20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko – EMAIL MARKETING MANAGER

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko EMAIL MARKETING MANAGER. 

PODSTAWOWE

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

1. Jak zapobiegasz traktowaniu e-maili jako spam i co robisz, by zwiększyć ich dostarczalność?

To pytanie sprawdza konkretne kompetencje kandydata. EMAIL MARKETING MANAGER musi znać sztuczki, które sprawią, że dostarczane przez niego wiadomości zawsze trafią do adresata. 

2. Jaka jest Twoja filozofia e-mail marketingu?

Otwarte pytanie, które bada czym będzie się przede wszystkim kierował nasz pracownik i co jest dla najważniejsze w tej branży. Prawdziwy fachowiec musi mieć szerokie horyzonty, dzięki którym może pracować na wielu płaszczyznach. 

3. Jakich wskaźników i działań używasz do mierzenia sukcesu kampanii?

Niektóre z oczywistych odpowiedzi to współczynnik otwarć, współczynnik klikalności, CTR i konwersje. Doświadczeni kandydaci będą mogli porozmawiać o tym, które metryki są preferowane w różnych sytuacjach i celach. Pozwoli ci to rzucić okiem na ich proces myślowy i zdecydować, czy ta metodologia jest odpowiednia dla tego, co chcesz osiągnąć.

4. Email marketing składa się z wielu elementów – strategii kampanii, zarządzania projektami, projektowania, analityki/zarządzania bazą danych, kodowania – który z nich jest Twoim najsilniejszym obszarem, a który najsłabszym?

Musisz mieć pewność, że kandydat wypełnia lukę w twoim zespole. Dobry pracownik powinien być kompetentny w każdej dziedzinie i potrafić identyfikować i rozwiązywać problemy występujące w każdym sektorze, nawet jeśli nie jest to ich mocna strona.

5. Czy są typy e-maili z którymi masz problem?

Pytanie sprawdza jak szeroki wachlarz umiejętności ma nasz kandydat i nad czym ewentualnie trzeba by było popracować. 

Zobacz również:  Przychodzi kandydat do pracodawcy

6. Jakie są najważniejsze czynniki udanej kampanii e-mail marketingowej?

To pytanie da nam pogląd na to czy nasz kandydat wie, jak skutecznie korzystać z lejka sprzedażowego i czy potrafi wyselekcjonować najważniejsze czynniki w swojej pracy.

7. Jakie są najlepsze dni i godziny do wysyłania e-maili sprzedażowych?

Nasz specjalista musi mieć rozeznanie kiedy należy wysyłać e-maile, by mieć jak największy zasięg

8. Co powinien mieć każdy e-mail przyjazny dla urządzeń mobilnych?

EMAIL MARKETING MANAGER musi tak tworzyć swoje projekty, by były one przejrzyste na wielu platformach.

9. Dlaczego dane dotyczące czasu spędzonego na stronie e-maili są ważne?

Kandydat musi wiedzieć, że analiza odbioru e-maili przez klientów jest niezwykle istotna. Pozwala wyciągać odpowiednie wnioski, dzięki którym będzie można poszerzać swoje zasięgi.

10. Jak sprawdzasz treść, żeby upewnić się, że jest najlepsza?

Pracownik musi być dokładny w tym co robi i wiedzieć co jest od niego wymagane. Konstruktywna samokrytyka jest cechą, dzięki której nasz kandydat może robić nieustanny progres.

11. Które raporty Google Analytics są najbardziej przydatne? Czemu?

EMAIL MARKETING MANAGER musi być obeznany w świecie internetu i dobrze znać wszystkie statystyki, które pomogą mu pozyskać jak największa liczbę odbiorców. 

12. Jak dobrze znasz SEO?

Znajomość pozycjonowania stron internetowych pozwoli twojemu pracownikowi dobierać jak najlepsze słowa kluczowe i frazy, które przyciągną klientów.

SPECJALISTYCZNE

13. Wyjaśnij proszę czym są dane demograficzne. 

14. Zdefiniuj CTA w e-mail marketingu. 

15.  Wyjaśnij, czym jest double opt-in.

16. Czym jest drip marketing?

17. Wyjaśnij proszę czym jest CTR w e-email marketingu.

18. Jak wygląda Twój proces budowania listy e-mailowej?

19. Opowiedz proszę o swojej checklist kampanii e-mailowej.

20. Proszę wyjaśnić czym jest bulk email?

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej