Link baiting – co to jest?

Link baiting to działanie, które najczęściej podejmuje się w celu pozyskania naturalnych i darmowych linków, które mają zaprowadzić do strony internetowej. Pozyskiwanie linków to jeden z elementów strategii SEO. Takie linki powinny być wartościowe, czyli odnośnik do strony powinien kryć bardzo interesujący content. Strategia jest zgodna z zasadami White Hat SEO. 

Warto także podkreślić, że link baitingiem nie jest:

  • Spamowanie linkami (na forach lub w sekcji komentarzy)
  • Prowadzenie współpracy wymiany linkami 
  • Artykuły sponsorowane

Metody na pozyskiwanie linków do strony internetowej:

Artykuły – sprawdzą się tutaj merytoryczne i konkretne treści, ale także teksty wykorzystujące real-time marketing, albo newsy z danego obszaru. 

Konkursy – warto się zastanowić jaki konkurs byłby odpowiedni i atrakcyjny dla odbiorców. Kreatywne podejście do organizacji konkursu będzie kluczem do sukcesu!

Nagrania wideo – jest to ciekawa forma zaprezentowania oferty, czy całej organizacji. Zainteresowanie treściami wideo nie maleje. 

Infografiki – formy graficzne bardziej przykuwają uwagę, niż zwykły blok tekstu. Wizualizacja trudniejszych pojęć będzie łatwiejsza do przekazania jej dalej.

Wywiad – najważniejszą kwestią będzie przemyślenie z kim dany wywiad ma być przeprowadzony i w jakiej formie. 

Treści interaktywne – gry, quizy – mogą posłużyć w realizacji link baitingu.

Cele i korzyści jakie przynosi link baiting.

Tak jak już było wspomniane wcześniej – link baiting ma za zadanie pozyskanie jak największej ilości naturalnych linków. W momencie kiedy Google widzi, że ma dużo odnośników (z wielu źródeł), traktuję stronę jako witrynę wysokiej jakości, a to przekłada się na lepsze pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach. Nie jest to jedyna korzyść, dzięki link baitingowi zwiększa się ruch na stronie, pozyskuje się nowych użytkowników. Właściwy content i wartościowe treści zwiększają świadomość i rozpoznawalność marki.

Link Bait a clickbait

Link baiting nie jest równoznaczny z clickbaitem. Jaka jest między nimi podstawowa różnica? 

Cel.

Jeśli chodzi o link baiting, to jego głównym celem jest przede wszystkim to, aby użytkownicy, którzy są zainteresowani treścią, polecali ją dalej innym – i linkowali do niej. 

Clickbait skończy się na kliknięciu w link. Atrakcyjny tytuł wzbudza zainteresowanie, ale sama treść już nie jest tak interesująca jak było to zasugerowane. Strona nie zachęca do pozostania na niej i polecania jej. 

Podsumowanie

Powyższe wskazówki i metody pomogą Ci w zachęceniu użytkowników do udostępniania i linkowania treści.

Kluczem do sukcesu jest testowanie i sprawdzenie różnych rozwiązań.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.