Link baiting to działanie, które najczęściej podejmuje się w celu pozyskania naturalnych i darmowych linków, które mają zaprowadzić do strony internetowej. Pozyskiwanie linków to jeden z elementów strategii SEO. Takie linki powinny być wartościowe, czyli odnośnik do strony powinien kryć bardzo interesujący content. Strategia jest zgodna z zasadami White Hat SEO.
Warto także podkreślić, że link baitingiem nie jest:
- Spamowanie linkami (na forach lub w sekcji komentarzy)
- Prowadzenie współpracy wymiany linkami
- Artykuły sponsorowane
Metody na pozyskiwanie linków do strony internetowej:
Artykuły – sprawdzą się tutaj merytoryczne i konkretne treści, ale także teksty wykorzystujące real-time marketing, albo newsy z danego obszaru.
Konkursy – warto się zastanowić jaki konkurs byłby odpowiedni i atrakcyjny dla odbiorców. Kreatywne podejście do organizacji konkursu będzie kluczem do sukcesu!
Nagrania wideo – jest to ciekawa forma zaprezentowania oferty, czy całej organizacji. Zainteresowanie treściami wideo nie maleje.
Infografiki – formy graficzne bardziej przykuwają uwagę, niż zwykły blok tekstu. Wizualizacja trudniejszych pojęć będzie łatwiejsza do przekazania jej dalej.
Wywiad – najważniejszą kwestią będzie przemyślenie z kim dany wywiad ma być przeprowadzony i w jakiej formie.
Treści interaktywne – gry, quizy – mogą posłużyć w realizacji link baitingu.
Cele i korzyści jakie przynosi link baiting.
Tak jak już było wspomniane wcześniej – link baiting ma za zadanie pozyskanie jak największej ilości naturalnych linków. W momencie kiedy Google widzi, że ma dużo odnośników (z wielu źródeł), traktuję stronę jako witrynę wysokiej jakości, a to przekłada się na lepsze pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach. Nie jest to jedyna korzyść, dzięki link baitingowi zwiększa się ruch na stronie, pozyskuje się nowych użytkowników. Właściwy content i wartościowe treści zwiększają świadomość i rozpoznawalność marki.
Link Bait a clickbait
Link baiting nie jest równoznaczny z clickbaitem. Jaka jest między nimi podstawowa różnica?
Cel.
Jeśli chodzi o link baiting, to jego głównym celem jest przede wszystkim to, aby użytkownicy, którzy są zainteresowani treścią, polecali ją dalej innym – i linkowali do niej.
Clickbait skończy się na kliknięciu w link. Atrakcyjny tytuł wzbudza zainteresowanie, ale sama treść już nie jest tak interesująca jak było to zasugerowane. Strona nie zachęca do pozostania na niej i polecania jej.
Podsumowanie
Powyższe wskazówki i metody pomogą Ci w zachęceniu użytkowników do udostępniania i linkowania treści.
Kluczem do sukcesu jest testowanie i sprawdzenie różnych rozwiązań.
Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.