Growth Marketer – kto to? Zakres obowiązków

Zanim przejdziemy do definicji stanowiska określmy czym jest growth marketing.

To stosunkowo nowa dziedzina za której wyodrębnieniem stoi dynamiczny rozwój sektora marketingu i związane z nim wyzwania. Działania z zakresu growth marketingu skupiają się na maksymalnym wykorzystaniu doświadczenia użytkownika w celu stworzenia idealnego, czyli będącego odpowiedzią na jego potrzeby produktu, oraz do usprawnień procesów sprzedażowych.

Przy okazji growth marketingu mówi się też o growth hackingu, czyli tym wszystkim co ma przyciągać uwagę użytkowników i podtrzymywać ich ciągłe zainteresowanie Twoją ofertą. Ogólnie głównym założeniem jest zwiększenie zysku i to właśnie od Growth Marketera zależy realizacja tego planu poprzez wsparcie sprzedaży, rozszerzenie zasięgu i wzrost konwersji.

Zakres obowiązków

  • identyfikacja wyzwań
  • przeprowadzanie testów A/B
  • działania na rzecz zwiększenia sprzedaży i konwersji
  • analiza wyników
  • współpraca ze specjalistami innych dziedzin nad optymalizacją procesów
  • przygotowywanie komunikacji

Umiejętności

Wiedza marketingowa i umiejętność angażowania klientów w zależności od kanału sprzedaży, przy wykorzystaniu odpowiednio dostosowanej komunikacji ze wsparciem nieskomplikowanych rozwiązań technicznych, stanowią podstawę działań tego stanowiska. Dla dostarczenia takich rozwiązań Growth Marketer musi współpracować ze specjalistami różnych działów, dlatego też powinien się sprawnie komunikować i jasno werbalizować swoje pomysły.

Dobrze jeżeli może się też pochwalić lekkim piórem, gdyż stworzony przez niego komunikat będzie jednym z głównych czynników stojących za przyciągnięciem klienta. Kolejną wielce pożądaną cechą jest umiejętność analizy danych. Osoba na tym stanowisku musi obserwować zachowania klientów, rozumieć ich potrzeby i analizować problemy z jakimi się oni stykają i na podstawie tych informacji wyciągać wnioski, a w następnym kroku projektować mądre rozwiązania, które poprzedzi licznymi testami. Do ciekawych rozwiązań doprowadzi go kreatywne myślenie i odwaga w eksperymentowaniu, a w panowaniu nad projektami przydadzą się mu zdolności ustalania priorytetów i koordynacji pracy.

Growth Marketer musi mieć wysokie zdolności techniczne, by rozumieć zachodzące procesy i tworzyć jasne ścieżki transakcyjne czy nawigacyjne na stronie internetowej. A w dotarciu do celu, czyli w uzyskaniu wysokiej konwersji, zwiększeniu sprzedaży i w budowaniu zainteresowania ofertą firmy pomogą mu rozwiązania, które stoją za automatyzacją marketingu (marketing automation). Mamy tu na myśli uspójnienie procesów, precyzyjne selekcjonowanie kandydatów po zainteresowaniach i decyzjach zakupowych, reagowanie na ich potrzeby i tworzenie systemów rekomendacji.

Zobacz również:  CRM Manager (Specialist) - Kto to. Zakres obowiązków

W poszukiwaniu doświadczonego i gotowego na wyzwania Growth Marketera warto zwrócić uwagę na jego wcześniejszą obecność w startupach, które wyrosły na liderów w swoim sektorze lub są aspirujące i mogą pochwalić się dynamicznym wzrostem.

W takim środowisku Growth Marketer rozwija się bowiem najszybciej budując procesy od podstaw wzbogacając swoje know-how. Startupowa specyfika jest najlepszym papierkiem lakmusowym jego doświadczenia z powodu dużego tempa pracy i wielości projektów, których intensywność jest narzucona po to, aby wyprzedzić konkurencję, zagarnąć największą ilość klientów i wprowadzić nowoczesne i innowacyjne rozwiązania biznesowe.

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej