Przegląd stanowisk pracy w branży E-commerce (cz.1)

Z racji tego, że konsumenci robienie zakupów przenoszą do Internetu, jest to najlepszy czas, aby zgłębić rzeczywistość świata e-commerce lub rozejrzeć się za pracą w sieci z domu. Może to być decyzja o rozpoczęciu własnej działalności e-commerce lub spróbowaniu pracy w handlu elektronicznym. Mimo że wystartowanie z własnym biznesem e-commerce to jednak jego dynamicznie wzrastająca popularność zdaje się być znakomitą zachętą dla tych, którzy dążą do wejścia na tę drogę. Sytuacja analogicznie przedstawia się jeśli szukasz ofert zatrudnienia w e-commerce, obecnie jest na to złoty czas. Jeżeli tak jest, jeśli zaczynasz w coraz większym stopniu interesować się tym zagadnieniem, pewnie zastanawiasz się jakie stanowiska są dostępne w tej dziedzinie.

Niniejszy artykuł ma za zadanie pomóc ci przez to przebrnąć. Postaramy się omówić najlepsze i najbardziej oblegane stanowiska e-commerce także oto oferty pracy dostępne na rynku pracy w handlu elektronicznym.

Twórcy stron internetowych e-commerce

Dziś w zdecydowanej większości każdy sklep internetowy ma swoją witrynę. Takie elementy jak projekt, estetyka i funkcjonalność strony internetowej mają ogromny wpływ na to jak klient realizuje zakupy online. Jeśli witryna sprawia trudności nawigacyjne, jest spowolniona i mało atrakcyjna dla oka, istnieje ryzyko, że odbiorca w tym przypadku nasz klient, nie będzie skory do zakupu czegoś w tej witrynie. Dlatego też w dużej mierze za sukcesem firmy e-commerce kryje się bardzo dobry twórca stron internetowych. W kilku słowach o tymże stanowisku.

Mianowicie zadaniem każdego programisty internetowego jest zaprojektowanie i stworzenie stron internetowych wykorzystywanych w biznesie e-commerce. Do zadań należy także troska o stronę internetową, tak pod względem wyglądu, jak i jej wydajności.

Jakie wymagania stawia się twórcom stron? Bardzo dobrze byłoby, aby posiadać tytuł licencjata w zakresie tworzenia stron internetowych lub bliźniaczej dziedziny. Z pewnością kandydaci powinni także mieć zasób wiedzy z programowania i projektowania stron internetowych.

Poza tym bezsprzecznie muszą znać aplikacje takie jak Javascript, CSS, HTML. Optymalnie byłoby, aby kandydaci na to stanowisko posiadali tzw. cechy miękkie takie jak umiejętność pracy w zespole w celu podniesienia wydajności i efektywności oraz cechowali się wysokim poziomem odporności na sytuacje stresowe.

Analitycy biznesowi e-commerce

Pierwsze co kojarzy się ze słowem analityka to liczby. Stanowisko to jest dla osób, które przejawiają zamiłowanie właśnie do liczb. W każdej firmie kluczową pozycję zajmują analitycy biznesowi, nie inaczej jest w handlu elektronicznym.

Rola na tym stanowisku pracy będzie się sprowadzała do ciągłego śledzenia danych i udzielaniu w oparciu o nie trafnych wskazówek, co do kierunku jaki powinna obrać firma, aby osiągnąć sukces, zwiększając sprzedaż, a co za tym idzie zyski. Sporządzanie raportów z dokonanych spostrzeżeń, modelowanie finansowe, a także prognozowanie to ogólne ujęcie zadań analityka.

Jakie wymagania stawia się na tym stanowisku? Mianowicie, aby zostać analitykiem biznesowym w firmie, musisz mieć minimum tytuł licencjata z zarządzania, biznesu lub informatyki. Dużym plusem, aczkolwiek nie jest to wymóg konieczny, będzie zdobyte doświadczenie. Znajomość programu Excel oraz podobnego oprogramowania do arkuszy kalkulacyjnych jest konieczna. Dalsza część znajduje się tutaj.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.