Web Analyst – Kto to. Zakres obowiązków

 

Web Analyst jest odpowiedzialny za analizę, utrzymanie i koszty związane z tworzeniem i utrzymaniem stron internetowych. Tworzy procedury zarządzania danymi, które obejmują analizę danych, projekty internetowe, integralność danych oraz bezpieczeństwo serwera WWW.

Czym się zajmuje Web Analyst?

Planuje, optymalizuje i zarządza kampaniami w kanałach marketingu internetowego (PPC, wyszukiwarka, media społecznościowe, urządzenia mobilne). Ponadto analizuje kluczowe wskaźniki wydajności witryny i najnowsze trendy w branży. Monitoruje również dane z wielu kanałów i wyciąga z nich wnioski biznesowe. Przygotowuje prognozy na temat szans, niebezpieczeństw i zagrożeń dla firmy, wykorzystując narzędzia i modele operacyjne oraz statystyczne. Tworzy też dzienne i tygodniowe raporty skuteczności kampanii w czasie rzeczywistym.

Zobacz także: 20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko Analityk Web

Jakie umiejętności powinien mieć kandydat na to stanowisko?

Kandydatowi na stanowisko Web Analyst stawia się następujące wymagania:

  • znajomość narzędzi Business Intelligence
  • umiejętność pracy w zespole
  • dogłębna znajomość analityki internetowej
  • krytyczne myślenie, umiejętność rozwiązywania problemów i zarządzania czasem
  • świetne umiejętności interpersonalne i komunikacyjne
  • znajomość tworzenia stron internetowych i/lub zarządzania relacyjnymi bazami danych
  • dbałość o szczegóły i dokładność
Jaką rolę w firmie pełni Web Analyst?

Współpracuje nie tylko z zespołem marketingu i sprzedaży, ale również z działem technicznym, by ustalić najlepsze sposoby testowania programowania. Zastanawia się, jak zoptymalizować strony internetowe i narzędzia programowe. Web Analyst jest również odpowiedzialny za statystyki i zbieranie danych dla witryny internetowej, od wizyt użytkowników po wydajność serwera. Przegląda także raporty systemowe generowane przez oprogramowanie oraz sprawdza i analizuje gęstość słów linkowych, zarządzanie linkami i wyniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO).

Na tej podstawie przygotowuje raporty, które ułatwiają podjęcie strategicznych decyzji dotyczących technologii internetowych. Dodatkowo wskazuje, w jaki sposób można usprawnić poszczególne procesy. W ten sposób może pomóc w rozwoju firmy.