Jak przenieść firmę do Internetu? Od czego zacząć?

jak przenieść firmę do internetu
Trwająca od kilku miesięcy izolacja społeczna wywołana przez COVID-19 napędza e-biznes. W porównaniu do 2019 roku, gdzie wartość na Polskim rynku e-commerce liczyła ponad 50 mlz zł, w obecnym roku wg. Gemius miała wzrosnąć do 70 mld zł. Ograniczenia i nadmiar wolego czasu sprawiły, że Polacy zaczęli wydawać większe sumy na zakupy w internecie niż dotychczas. 

Firmy, które dotychczas funkcjonowały stacjonarnie, w celu przetrwania musiały przenieść swoją działalność do internetu. Wydatki ponoszone przy zmianie charakteru prowadzenia działalności nie są duże, w porównaniu do dochodów, jakie potrafi przynieść działalność w nowej odsłonie. 

Co jako pierwsze?

Najłatwiejszą rzeczą, którą może zrobić manager by prowadzić firmie w Internecie jest utworzenie social media. Facebook, Instagram, Tweeter mają wielką moc napędową i dzięki nim firma może zaistnieć w świadomości internautów. Kolejno warto zainwestować w utworzenie sklepu internetowego lub chociażby wystawić aukcje internetowe na największych platformach zakupowych w Polsce takich jak np. Allegro. Dla sklepów z stale zmieniającymi się produktami dobrym rozwiązaniem będą transmisje na żywo w social media, tworzenie story, lub dodawanie codziennie nowych postów z kolejnymi produktami. 

E-commerce dobry na wszystko 

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Firma prowadząc swą działalność w Internecie powinna dokonać rekrutacji e-commerce by dobrać odpowiednie osoby na dane stanowisko. Tylko osoby znające temat i potrafiące utworzyć i prowadzić sprzedaż w internecie będą świadczyły o sukcesie przedsiębiorstwa. Handel elektroniczny  w tym: opracowanie strategii działania, wybranie odpowiedniej platformy e-commerce oraz mechanizmów płatności jest niezwykle ważny. Po dokonaniu rekrutacji odpowiedniej osoby do e-commerce, należy zadbać o: stworzenie regulaminu sklepu, utworzenie designu marki (jeśli wcześniej nie istniała), utworzenie fotografii produktowej, oraz opisów i treści na stronę pod kątem SEO. 

Zobacz również:  Struktura organizacyjna działu Digital Marketingu. Struktura zespołu w małej, średniej i dużej firmie

Spełniając powyższe wymagania do utworzenia e-sklepu, należy zadbać o to by firma na bieżąco zyskiwała nowych klientów i inwestowała w różne formy reklamy internetowej. Pamiętać też należy o monitorowaniu wyników i śledzeniu zachowań klientów, gdyż jest to źródłem cennych informacji i wskazówek, jak lepiej prowadzić handel internetowy. 

 

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej