Trwająca od kilku miesięcy izolacja społeczna wywołana przez COVID-19 napędza e-biznes. W porównaniu do 2019 roku, gdzie wartość na Polskim rynku e-commerce liczyła ponad 50 mlz zł, w obecnym roku wg. Gemius miała wzrosnąć do 70 mld zł. Ograniczenia i nadmiar wolego czasu sprawiły, że Polacy zaczęli wydawać większe sumy na zakupy w internecie niż dotychczas.
Firmy, które dotychczas funkcjonowały stacjonarnie, w celu przetrwania musiały przenieść swoją działalność do internetu. Wydatki ponoszone przy zmianie charakteru prowadzenia działalności nie są duże, w porównaniu do dochodów, jakie potrafi przynieść działalność w nowej odsłonie.
Co jako pierwsze?
Najłatwiejszą rzeczą, którą może zrobić manager by prowadzić firmie w Internecie jest utworzenie social media. Facebook, Instagram, Tweeter mają wielką moc napędową i dzięki nim firma może zaistnieć w świadomości internautów. Kolejno warto zainwestować w utworzenie sklepu internetowego lub chociażby wystawić aukcje internetowe na największych platformach zakupowych w Polsce takich jak np. Allegro. Dla sklepów z stale zmieniającymi się produktami dobrym rozwiązaniem będą transmisje na żywo w social media, tworzenie story, lub dodawanie codziennie nowych postów z kolejnymi produktami.
E-commerce dobry na wszystko
Firma prowadząc swą działalność w Internecie powinna dokonać rekrutacji e-commerce by dobrać odpowiednie osoby na dane stanowisko. Tylko osoby znające temat i potrafiące utworzyć i prowadzić sprzedaż w internecie będą świadczyły o sukcesie przedsiębiorstwa. Handel elektroniczny w tym: opracowanie strategii działania, wybranie odpowiedniej platformy e-commerce oraz mechanizmów płatności jest niezwykle ważny. Po dokonaniu rekrutacji odpowiedniej osoby do e-commerce, należy zadbać o: stworzenie regulaminu sklepu, utworzenie designu marki (jeśli wcześniej nie istniała), utworzenie fotografii produktowej, oraz opisów i treści na stronę pod kątem SEO.
Spełniając powyższe wymagania do utworzenia e-sklepu, należy zadbać o to by firma na bieżąco zyskiwała nowych klientów i inwestowała w różne formy reklamy internetowej. Pamiętać też należy o monitorowaniu wyników i śledzeniu zachowań klientów, gdyż jest to źródłem cennych informacji i wskazówek, jak lepiej prowadzić handel internetowy.
Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.