Performance Marketing Specialist – Kto to. Zakres obowiązków

Performance Marketing Specialist pomaga przy tworzeniu i wdrażaniu innowacyjnych kampanii i strategii płatnej reklamy, by przyciągnąć potencjalnych klientów i zwiększyć ruch na stronie. Zarządza również kontami na platformach internetowych firmy.
Czym zajmuje się Performance Marketing Specialist?

Najczęściej przygotowuje i optymalizuje kampanie na Facebooku, Linkedln, YouTube i Twitterze. Ściśle współpracuje z zespołem marketingowym, wspierając go w planowaniu i analizowaniu kampanii, tworzeniu filmów i reklam online, projektowaniu stron oraz przygotowywaniu treści na media społecznościowe. Czuwa więc nad tym, by projekty internetowe były realizowane zgodnie z harmonogramem, wytycznymi, standardami jakości i celami.

Performance Marketing Specialist ma dotrzeć do jak największej liczby klientów, przygotowując kampanie online i offline. Wykorzystuje przy tym różne kanały reklamowe, w tym Google Ads, SEO, SEM, e-mail marketing.

Jakie zadania czekają jeszcze na Performance Marketing Specialist?

Prowadzi badania i analizy, by dostarczać kierownictwu wyższego szczebla raporty na temat wyników kampanii. Przedstawia też prognozy i zalecenia, w jaki sposób można poprawić skuteczność działań marketingowych.

Ponadto optymalizuje targetowanie, segmentację oraz podział budżetów na wiele płatnych kanałów społecznościowych, w tym YouTube i Facebook. Aktywnie wspiera kluczowych pracowników działu marketingu, na przykład menadżera SEO, SEM i CRM. Performance Marketing Specialist współpracuje też z działem Public Relations, by lepiej poznać zachowania klientów i zrozumieć ich potrzeby.

Jakie wymagania powinien spełniać kandydat na to stanowisko?

Najczęściej kandydatowi na Perfomance Marketing Specialist stawia się następujące wymagania:

  • praktyczne doświadczenie w Google Analytics, Google Tag Manager i/lub inne narzędzia wspierające kampanie reklamowe
  • praktyczne doświadczenie w zakresie koncepcji automatyzacji marketingu (narzędzia, skrypty, interfejsy API, kampanie dynamiczne)
  • doświadczenie w marketingu afiliacyjnym, kampaniach remarketingowych/retargetingowych i reklamach displayowych
  • umiejętność pracy w zespole
  • kreatywność
  • dbałość o szczegóły
  • pozytywne nastawienie do działania i zorientowanie na klienta
  • umiejętność wykazania inicjatywy i twórczego rozwiązywania problemów

Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.