SEO Specialist – Kto to. Zakres obowiązków Specjalisty SEO

seo

Jeśli uważasz, że Twoja strona internetowa ma potencjał, powinna być popularna, ale ze statystyk wynika, że ruch na niej jest bardzo słaby, to znak, że potrzebujesz specjalisty SEO. Skrót słowa SEO  pochodzi od słów Search Engine Optimization. Z tego artykułu dowiesz się, za co dokładnie odpowiedzialny jest SEO Specialist.

Czym jest SEO?

SEO (Search Engine Optimization) – proces, którego celem jest osiągnięcie przez stronę internetową jak najlepszej pozycji w bezpłatnych (naturalnych, organicznych) wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz i słów kluczowych. Uplasowanie się na pierwszych miejscach na listach wyszukiwania (SERP) umożliwia zwiększenie popularności witryny, a tym samym wzrost liczby wejść, budowanie rozpoznawalności marki czy też zwiększenie dochodu ze sprzedaży usług lub produktów.

Celem SEO, jako elementu strategii marketingu internetowego (SEM), jest przewidywanie reakcji wyszukiwarek internetowych na zapytania użytkowników i użyte przez nich słowa kluczowe. Optymalizację strony internetowej można osiągnąć m.in. poprzez opracowanie unikalnych treści, dostosowanie kodu witryny w celu zwiększenia jej znaczenia dla określonych słów kluczowych, jak również likwidację przeszkód w indeksowaniu strony przez wyszukiwarki.

Specjalista SEO, kto to?

Specjalista ds. optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) wpływa na poprawę rankingów witryny w głównych wyszukiwarkach, takich jak Google, Yahoo! czy Bing. Specjalista zapewnia optymalizację na stronie w celu uzyskania odpowiednich wyników wyszukiwania, a także pozytywnych dośiadczeń użytkowników.

Główny, nadrzędny cel specjalisty SEO jest taki sam jak każdego marketera: zwiększenie sprzedaży dla firmy.

Dzięki zastosowaniu inteligentnych taktyk na stronie – struktury linkowania wewnętrznego, przyjaznych adresów URL etc – specjalista SEO zwiększa widoczność witryny w wyszukiwarkach, co ostatecznie skutkuje zwiększonym ruchem i większą sprzedażą.

Inne obowiązki obejmują wdrażanie i utrzymywanie metatagów, przekierowań URL i błędów 404; analizowanie konkurentów; monitorowanie Google Search Console i podobnych narzędzi dla webmasterów; identyfikowanie możliwości budowania linków; oraz negocjowanie umów z agencjami i sprzedawcami.

Niektórzy ściśle współpracują również z członkami zespołów marketingowych, aby opracowywać nowe inicjatywy i aktualizować konta w mediach społecznościowych lub zarządzać nimi, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników w witrynie. SEO jest integralną częścią marketingu w wyszukiwarkach (SEM).

Zobacz również:  Product Manager - kim jest, obowiązki i typy Product Managerów

Specjalista ds. SEO jest odpowiedzialny za analizę, przegląd oraz wdrażanie zmian mających na celu optymalizację strony internetowej pod kątem danej wyszukiwarki. Specjalista SEO opracowuje treści zawierające słowa kluczowe oraz frazy w celu zwiększenia ruchu na stronie.

Specjalista SEO ma dogłębną wiedzę dotyczącą fraz kluczowych, a także zna się na copywriting’u oraz rozumie zachowania wyszukiwarek. Specjalista SEO musi być spostrzegawczy i szybko reagować na częste zmiany zachodzące w wyszukiwarkach.

Osoba na tym stanowisku powinna być kreatywna, mieć doświadczenie w content marketingu. Powinna myśleć strategicznie, szybko identyfikować i rozwiązywać problemy. Wartościowy specjalista SEO odnajdzie się w pracy zespołowej oraz jako samodzielny freelancer. Zna narzędzia do optymalizacji witryny oraz narzędzia analityczne takie jak np. Google Analytics.

Specjalista SEO powinien mieć silne umiejętności organizacyjne, potrafić zarządzać swoim czasem, a także mieć umiejętności analityczne.

Zobacz także: 20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko Specjalista/Manager SEO

Przykładowy zakres obowiązków specjalisty SEO

  • Analiza witryn internetowych, w celu identyfikacji możliwości ich optymalizacji
  • Identyfikacja fraz kluczowych z potencjałem na generowanie dodatkowego ruchu
  • Lekkie pióro, wytrawny content marketing
  • Tworzenie treści na strony internetowe, zawierające skuteczne słowa kluczowe
  • Mile widziana znajomość narzędzi do reklamy PPC
  • Znajomość zagadnień linkbuildingu
  • Analiza konkurencji

Umiejętności dobrego specjalisty SEO

  • Przede wszystkim umiejętności komunikacyjne. Jeśli klient zatrudnia Cię do rozwijania swojej witryny, musisz umieć określić najlepszy sposób działania i wyjaśnić wszelkie wątpliwości, jakie mogą się pojawiać. Skuteczna komunikacja jest kluczem do budowy zaufania na linii Specjalista SEO – Klient/Firma
  • Ocena ryzyka przy wdrażaniu zmian. Wiedza na temat różnicy między zmianami, które mogą znacznie zaszkodzić witrynie, a tym, co może jej pomóc w generowaniu większego ruchu organicznego
  • Umiejętności analityczne. Oczywiście specjalista SEO musi znać Google Analytics (lub inne narzędzie do analityki internetowej), a także inne narzędzia SEO, takie jak SEMrush, Majestic, Ahrefs czy Senuto

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej