SEO Specialist – Kto to. Zakres obowiązków Specjalisty SEO

seo

Jeśli uważasz, że Twoja strona internetowa ma potencjał, ale ze statystyk wynika, że ruch na niej jest bardzo słaby, to znak, że potrzebujesz specjalisty ds. SEO. Skrót tego stanowiska pochodzi od słów Search Engine Optimization. Sprawdź z nami, za co dokładnie jest odpowiedzialna taka osoba.

Specjalista ds. SEO jest odpowiedzialna za analizę, przegląd oraz wdrażanie zmian mających na celu optymalizację strony internetowe pod kątem wyszukiwarki. Specjalista SEO opracowuje treści zawierające słowa kluczowe oraz frazy w celu zwiększenia ruchu na stronie.

Specjalista SEO ma dogłębną wiedzę dotyczącą badań słów kluczowych, a także zna się na copywriting’u SEO oraz zachowań wyszukiwarek. Specjalista SEO musi być spostrzegawczy i szybko reagować na zmiany zachodzące w przeglądarkach.

Osoba na tym stanowisku powinna być kreatywna, mieć doświadczenie w content marketingu, rozwoju treści oraz SEO. Powinna myśleć strategicznie, szybko identyfikować i rozwiązywać problemy. Tutaj niezbędne są umiejętności komunikacyjne werbalne oraz pisemne. Wartościowy specjalista SEO odnajdzie się w pracy zespołowej oraz samodzielnej. Zna narzędzia do optymalizacji witryny oraz narzędzia analityczne takie jak np. Google Analytics oraz potrafi wyciągać wnioski.

Specjalista ds. SEO powinien mieć silne umiejętności organizacyjne, potrafić zarządzać swoim czasem, a także mieć umiejętności analityczne.

Zakres obowiązków

  • przeglądanie i analizowanie witryn klientów, szukanie możliwości ich optymalizacji i ulepszenia
  • Tworzenie szczegółowych raportów strategicznych
  • Wyszukiwanie i stosowanie najbardziej skutecznych fraz kluczowych w celu generowania ruchu
  • Prowadzenie kampanii PPC
  • Pisanie skutecznych wezwań do działania w celu konwersji użytkowników
  • Tworzenie treści na strony internetowe, zawierające skuteczne słowa kluczowe
  • Pisanie skutecznych i angażujących treści na blogach, stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych
  • Tworzenie strategii budowania linków
  • Analiza stron oraz technik SEO konkurencji
  • Śledzenie realizacji strategii SEO

Umiejętności dobrego SEO’wca

  • Krytyczne myślenie – ważne jest analityczne myślenie i widzenie związku przyczynowego. Specjalista SEO powinien zidentyfikować problem, znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego to się stało i co powinien z tym zrobić.
  • Umiejętność mówienia i pisania
  • Umiejętności techniczne i programistyczne – jeszcze lepsze efekty może osiągnąć osoba, która ma wiedzę z zakresu programistyki. Przecież profesjonaliści SEO rekomendują szybkość strony, renderowanie, przekierowania oraz tagowanie. Nie muszą znać całego języka programowania, ale powinni rozumieć konsekwencje żadanych zmian oraz to, czy wymagane zmiany będą trudne/wykonalne dla programistów.
  • Komunikatywność – specjaliści SEO powinni być otwarci na innych. Potrafić rozmawiać z innymi specjalistami, dzielić się wiedzą.

Motywacja i chęć do działania

Specjalista SEO powinien być chętny do działania  i potrafić przygotowywać się do zmian. Co więcej, osoba ta powinna być chętna do uczenia się nowych rzeczy, poznawania nowych języków programowania.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.