Performance Marketing
Performance Marketing stał się nowym standardem aktywności biznesowej w internecie. Performance Marketing, zwany też marketingiem efektywnościowym, to model działań marketingowych, którego celem jest nakłonienie potencjalnych klientów do wykonania oczekiwanych przez reklamodawcę czynności. Może to być np. kliknięcie w banner, wejście na stronę, wypełnienie formularza lub ankiety, czy też złożenie zamówienia. Znaczenie mają tu wszystkie aktywności konsumentów.
W Performance Marketingu liczy się mierzalny skutek akcji marketingowych. Jest to marketing nastawiony na uzyskanie pożądanego efektu w postaci konkretnych aktywności odbiorców. Celem Performance Marketingu nie jest budowa wizerunku marki, lecz przełożenie ukształtowanego już wizerunku na pożądane działania odbiorców.
Performance Marketing Manager – Kto to?
Performance marketing manager odpowiada za rozwój narzędzi performance i direct marketing. Do jego powinności można również zaliczyć zarządzanie bazą kontrahentów oraz bieżące analizy kampanii online. Aby wykonywać tego rodzaju pracę, niezbędne jest kilkuletnie doświadczenie branżowe w dziedzinie e-commerce. Ponadto znaczące będzie wykształcenie wyższe z zakresu ekonomii, nowych mediów lub marketingu.
Specjalista vs. Manger
Zarówno specjalista, jak i manager muszą również mieć solidną bazę wiedzy na temat operacji biznesowych. Specjalista najczęściej koncentruje się i doskonali w jednym obszarze. Natomiast menedżer przeważnie jest w pewnym sensie generalistą, chociaż może pracować w określonym dziale w organizacji. W przypadku managera na pewno dochodzi obszar zarządzania ludźmi – budowy i rozwoju zespołu.
Możliwe inne nazwy tego stanowiska
- Digital Performance Manager
- Specjalista ds. Performane Marketingu
- Specjalista ds. Marketingu efektywnościowego
Zakres obowiązków
- Tworzenie, nadzór i realizacja strategii działań oraz kampanii efektywnościowych
- Efektywne zarządzanie budżetami reklamowymi
- Planowanie, zakup i rozliczenie mediów w modelach CPS, CPL, CPA, CPC, CPM, FF
- Optymalizacja efektywności prowadzonych kampanii
- Optymalizacja współczynników konwersji (CRO)
- Zwiększanie wyników sprzedaży w kanale online
- Rekomendowanie innowacyjnych rozwiązań mających na celu wzmocnienie wizerunku marki oraz zwiększenie sprzedaży online
Umiejętności
- Umiejętności analityczne
Rola Performance Marketing Managera to przede wszystkim kompetencje analityczne – takie jak szacowanie i alokacja budżetów, targetowanie i segmentacja, ocena efektywności każdego kanału marketingowego. Mocne umiejętności analityczne i nastawienie na rozwiązywanie problemów, wszystko oparte na danych – to atrybuty niezbędne dla tej pozycji. Menedżer ds. Marketingu efektywnościowego musi przyjąć metodyczne podejście podczas analizy statystyk i powinien być w stanie zebrać informacje, aby sformułować zalecenia dotyczące kampanii.
- Umiejętności strategiczne
- Umiejętność szybkiego podejmowania decyzji
- Umiejętności techniczne
Performance marketing można opanować tylko poprzez praktyczne doświadczenie i ekspozycję na różne poziomy kampanii z wieloma platformami reklamowymi. Menedżer ds. Marketingu efektywnościowego powinien mieć praktyczne doświadczenie i sprawnie poruszać się po takich systemach jak Google Analytics, system reklamowy Google Ads czy Facebook Ads, systemu typu Tableau (wizualizacja danych), Double Click.
- Umiejętność współpracy
Szukasz pracy? Na portalu ogłoszeń znajdziesz ciekawe oferty z obszaru Digital & E-commerce: https://digitalx.pl/oferty-pracy/
Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce – zapraszamy do kontaktu z nami – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.
Promuj swoją firmę u nas!
Publikacja na naszym blogu i promocja w social mediach to doskonała okazja do wypromowania Twojej firmy, przedsięwzięcia lub własnej osoby. Dotrzyj do szerokiego grona specjalistów z branży HR, E-commerce i Marketingu.
Skontaktuj się z nami