Performance Marketing Manager (Specialist) – Kto to. Zakres obowiązków

performance marketing

Performance Marketing

Performance Marketing stał się nowym standardem aktywności biznesowej w internecie. Performance Marketing, zwany też marketingiem efektywnościowym, to model działań marketingowych, którego celem jest nakłonienie potencjalnych klientów do wykonania oczekiwanych przez reklamodawcę czynności. Może to być np. kliknięcie w banner, wejście na stronę, wypełnienie formularza lub ankiety, czy też złożenie zamówienia. Znaczenie mają tu wszystkie aktywności konsumentów.

Sprawdź również: Zapytaliśmy 20 znanych polskich ekspertów branży E-commerce & Digital o ich przykładowe pytaniania rekrutacyjne. O co pytają, gdy starasz się o pracę w Allegro, Decathlon i Sephora?

W Performance Marketingu liczy się mierzalny skutek akcji marketingowych. Jest to marketing nastawiony na uzyskanie pożądanego efektu w postaci konkretnych aktywności odbiorców. Celem Performance Marketingu nie jest budowa wizerunku marki, lecz przełożenie ukształtowanego już wizerunku na pożądane działania odbiorców.

Performance Marketing Manager – Kto to?

Performance marketing manager odpowiada za rozwój narzędzi performance i direct marketing. Do jego powinności można również zaliczyć zarządzanie bazą kontrahentów oraz bieżące analizy kampanii online. Aby wykonywać tego rodzaju pracę, niezbędne jest kilkuletnie doświadczenie branżowe w dziedzinie e-commerce. Ponadto znaczące będzie wykształcenie wyższe z zakresu ekonomii, nowych mediów lub marketingu.

Specjalista vs. Manger

Zarówno specjalista, jak i manager muszą również mieć solidną bazę wiedzy na temat operacji biznesowych. Specjalista najczęściej koncentruje się i doskonali w jednym obszarze. Natomiast menedżer przeważnie jest w pewnym sensie generalistą, chociaż może pracować w określonym dziale w organizacji. W przypadku managera na pewno dochodzi obszar zarządzania ludźmi – budowy i rozwoju zespołu.

Możliwe inne nazwy tego stanowiska

  • Digital Performance Manager
  • Specjalista ds. Performane Marketingu
  • Specjalista ds. Marketingu efektywnościowego

Zakres obowiązków

  • Tworzenie, nadzór i realizacja strategii działań oraz kampanii efektywnościowych
  • Efektywne zarządzanie budżetami reklamowymi
  • Planowanie, zakup i rozliczenie mediów w modelach CPS, CPL, CPA, CPC, CPM, FF
  • Optymalizacja efektywności prowadzonych kampanii
  • Optymalizacja współczynników konwersji (CRO)
  • Zwiększanie wyników sprzedaży w kanale online
  • Rekomendowanie innowacyjnych rozwiązań mających na celu wzmocnienie wizerunku marki oraz zwiększenie sprzedaży online

Umiejętności

  • Umiejętności analityczne

Rola Performance Marketing Managera to przede wszystkim kompetencje analityczne – takie jak szacowanie i alokacja budżetów, targetowanie i segmentacja, ocena efektywności każdego kanału marketingowego. Mocne umiejętności analityczne i nastawienie na rozwiązywanie problemów, wszystko oparte na danych – to atrybuty niezbędne dla tej pozycji. Menedżer ds. Marketingu efektywnościowego musi przyjąć metodyczne podejście podczas analizy statystyk i powinien być w stanie zebrać informacje, aby sformułować zalecenia dotyczące kampanii.

  • Umiejętności strategiczne
  • Umiejętność szybkiego podejmowania decyzji
  • Umiejętności techniczne

Performance marketing można opanować tylko poprzez praktyczne doświadczenie i ekspozycję na różne poziomy kampanii z wieloma platformami reklamowymi. Menedżer ds. Marketingu efektywnościowego powinien mieć praktyczne doświadczenie i sprawnie poruszać się po takich systemach jak Google Analytics, system reklamowy Google Ads czy Facebook Ads, systemu typu Tableau (wizualizacja danych), Double Click.

  • Umiejętność współpracy

Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce – zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.