SEM Specialist – Kto to. Zakres obowiązków

Bardzo dobrze poprowadzona kampania płatnej reklamy w wyszukiwarkach szybko przyniesie firmie zyski. jednak, aby było to możliwe, taką kampanię musi poprowadzić specjalista. Sprawdź z nami, czym dokładnie zajmuje się specjalista SEM i jakie powinien mieć umiejętności.

SEM to część marketingu w wyszukiwarkach. Również wykorzystuje techniki optymalizacji strony internetowej oraz wyszukiwania. Tutaj stosowane są płatne metody marketingu internetowego, reklama pay-per-click oraz płatne katalogi. Specjaliści SEM działają na różnych wyszukiwarkach internetowych oraz znają zasadę ich rankingowania. Oprócz tego pomagają w planowaniu oraz zarządzaniu kampaniami reklamowymi online. Zajmują się aktualizacją witryn internetowych, wzbogacają je o nowe technologie, działają z reklamą na blogach, kanałach RSS oraz zarządzają wydatkami SEM.

Głównym obowiązkiem specjalisty SEM jest tworzenie strategii we wiodących wyszukiwarkach oraz opracowanie i testowanie nowych słów kluczowych. Są odpowiedzialni za prowadzone kampanie Pay-Per-Click Na bieżąco analizują dane kliknięć i prowadzą badania.

Dodatkowo specjaliści SEM powinni mieć umiejętności techniczne, sprawnie działać w języku HTML, poprawnie używać języka CSS oraz rozumieć projektowanie i użyteczność stron www. Oczywiście muszą znać i rozumieć zasady działania marketingu w internecie.

Dziedzina marketingu internetowego gwałtownie się zmienia. Dlatego osoba ta powinna być otwarta na przyswajanie nowej wiedzy, śledzić zmiany i czasopisma branżowe. Powinna wciąż się rozwijać i nie bać się zmian.

Specjalista SEM

Obowiązki

  • Przeprowadza testy zbiera dane i analizuje je. Identyfikuje z obecnymi trendami, w celu osiągnięcia maksymalnego przychodu z kampanii z płatnym wyszukiwaniem.
  • Śledzi, raportuje oraz analizuje wyniki analityki internetowej, inicjatyw i kampanii PPC.
  • Zarządza kosztami kampanii, jest odpowiedzialny za utrzymanie budżetu, szacowanie miesięcznych kosztów oraz uzgadnia rozbieżności
  • Rozwija i optymalizuje płatne słowa kluczowe
  • Bada oraz analizuje linki reklamowe konkurencji

 

Czym wyróżnia się bardzo dobry specjalista SEM?

• Ma potwierdzone doświadczenie SEM i zarządzanie kampaniami PPC w Google, Yahoo i Bing
• Jest dobrze zorientowany w marketingu wydajności, konwersji i pozyskiwaniu klientów online
• Posiada doświadczenie z narzędziami do zarządzania stawkami (np. Click Equations, Marin, Kenshoo, Search Ignite)
• Pracował z narzędziami do analityki internetowej (np. Google Analytics, NetInsight, Omniture, WebTrends)
• Ma silne umiejętności analityczne i doświadczenie w generowaniu raportów SEM
• Prowadził eksperymenty A / B i eksperymentował na wielu odmianach
• Posiada praktyczną znajomość programowania i ograniczeń HTML, CSS i JavaScript


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.