Social Media Specialist – Kto to. Zakres obowiązków

Social Media Specialyst planuje, wdraża i monitoruje strategię firmy w zakresie mediów społecznościowych, by zwiększyć świadomość marki, poprawić działania marketingowe i wyniki sprzedaży. Jest osobą niezbędną w działaniach związanych z promowaniem marki. Czasami to właśnie ona jest bezpośrednim łącznikiem klienta z firmą. To stanowisko niezwykle odpowiedzialne, sprawdź z nami, jak znaleźć odpowiednią osobę.

Dlaczego warto zatrudnić social media specialyst?

Specjalista od social media jest odpowiedzialny za bezpośrednią interakcję z grupą docelową. Buduje świadomość marki na platformach społecznościowych, by poprawić wyniki sprzedaży. Zarządzają więc kontami firmy na kanałach social media, wchodzą w interakcje z użytkownikami i publikują cenne treści, takie jak filmy, teksty i obrazy. Zazwyczaj ściśle współpracuje z działem marketingu, by poprawić obecność firmy w Internecie na wielu platformach społecznościowych.

Jakie są jego obowiązki?

Opracowuje, wdraża i zarządza strategią firmy w zakresie mediów społecznościowych. Określa też najważniejsze KPI social media. Ponadto zarządza, nadzoruje, optymalizuje i moderuje treści w mediach społecznościowych. Sprawdza wyniki każdej kampanii w mediach społecznościowych. Śledzi na bieżąco najlepsze praktyki i technologie mediów społecznościowych. Używa również odpowiednich narzędzi marketingowych i przygotowuje plan publikacji treści.

Dodatkowo Social Media Specialist współpracuje z autorami tekstów, działem marketingu, sprzedaży i rozwoju produktu. Do jego obowiązków należy też monitorowanie SEO i zaangażowania użytkowników. Zajmuje się również konfiguracją i optymalizacją kont w mediach społecznościowych, by zwiększyć widoczność treści.

Jakie umiejętności powinien posiadać kandydat na to stanowisko?

Dobrze zna zasady działania takich platform, jak Facebook, Twitter, Linkedln, Pinterest, Instagram i Google+. Musi też wiedzieć, jak zoptymalizować treść, by zaangażowała odbiorców. Kandydat powinien też spełniać dodatkowe wymagania, takie jak:

  • wiedza na temat SEO, projektowania stron internetowych, marketingu online
  • dbałość o szczegóły
  • podejście zorientowane na klienta
  • umiejętność szybkiego uczenia się nowych technologii i przewidywania nowych trendów
  • pozytywne nastawienie, znakomite umiejętności interpersonalne i komunikacyjne (zarówno ustne, jak i pisemne)
  • doskonała umiejętność organizacji i zarządzania czasem
  • zna kluczowe wskaźniki wydajności mediów społecznościowych
Jakie są perspektywy pracy w tym zawodzie?

Coraz więcej marek wykorzystuje media społecznościowe, by nawiązać i podtrzymać relacje z grupą docelową. W związku z tym wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów ds. social media. Osoby te mogą znaleźć zatrudnienie w różnych branżach.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.