20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko Social Media Manager

Rozmowa kwalifikacyjna wiąże się z dużym stresem. Bardzo często dzieje się to z powodu pytań, które mogą się na niej pojawić. Aby wypaść jak najlepiej i dodatkowo oszczędzić sobie niepotrzebnych, negatywnych emocji, warto wcześniej przemyśleć i przygotować na nie odpowiedzi. 

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą pojawić się na rozmowie kwalifikacyjnej z dodatkowymi informacjami w jakim celu są zadawane i co najlepiej zawrzeć w naszej odpowiedzi. 

Poniżej przedstawiamy 20 pytań, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko Specjalisty (Managera) Social Media:

1. Dlaczego zainteresował/a się Pan/Pani tym stanowiskiem? 

To ogólne pytanie często zadawane niezależnie od stanowiska na jakie aplikujemy. Warto przygotować ciekawą, ale jednocześnie prawdziwą odpowiedź, która zainteresuje rekrutera i pozostawi na nim dobre wrażenie w dalszej części rozmowy. 

2. Dlaczego chce Pan/Pani pracować w naszej firmie? 

W odpowiedzi na to pytanie warto zawrzeć informację dlaczego pasujemy do tej firmy, a także pokazać naszą wiedzę na temat jej kultury i całej branży w jakiej się znajduje. 

3. Czy może Pan/Pani przedstawić nam swoje osiągnięcia? 

To podstawowe pytanie mające na celu poznanie doświadczenia kandydata. Warto tutaj wspomnieć o naszych zrealizowanych projektach oraz o firmach, z którymi dotychczas pracowaliśmy. 

4. Czy możemy zobaczyć przykłady Pana/Pani pracy?

To kontynuacja pytania o naszych osiągnięciach. Najczęściej wymaga przedstawienia swojego portfolio. Dzięki temu, rekruter może zobaczyć czy konkretne działania kandydata pasują do założeń firmy i jej odpowiadają. 

5. Jakich mediów społecznościowych już Pan/Pani używał/a?

To pytanie pozwala na określenie poziomu naszego doświadczenia w tej sferze. 

6. Jakie przykłady mediów społecznościowych poleca Pan/Pani dla naszej firmy i dlaczego?

To kolejne pytanie mające na celu zbadanie naszej wiedzy o firmie, a także o mediach społecznościowych. 

7. Czy musiał/a kiedyś Pan/Pani poradzić sobie z kryzysem w social mediach?

To pytanie ma na celu zbadanie czy kandydat posiada już doświadczenie, które wymagało od niego umiejętności rozwiązywania problemów. Aby odpowiedzieć na to pytanie warto przypomnieć sobie najtrudniejszą sytuację jaką musieliśmy przezwyciężyć i następnie opowiedzieć krok po kroku, jakie podjęliśmy w tym celu rozwiązania. Warto dodać, czego nauczyliśmy się z tej sytuacji. 

8. W jaki sposób obserwowałby Pan/Pani wzmianki o naszej firmie w internecie?

W odpowiedzi na to pytanie powinno się wspomnieć o narzędziach zarządzania reputacją takich jak np. wyszukiwanie na Twitterze. 

9. Z jakich narzędzi do zarządzania social media Pan/Pani korzysta i dlaczego?

Obecnie na rynku dostępne jest mnóstwo narzędzi do zarządzania mediami, więc pracodawcy chcą dowiedzieć się, które z nich najbardziej nam odpowiada. Nasza odpowiedź na to pytanie pozwoli ustalić rekruterowi, czy posiadamy doświadczenie w korzystaniu z różnych oferowanych przez rynek narzędzi. Warto zastanowić się, które używane przez nas oferują najlepsze funkcje i to o nich wspomnieć w naszej wypowiedzi. 

10. Jak radzi sobie Pan/Pani z negatywnymi komentarzami?

W odpowiedzi na to pytanie warto zawrzeć konkretne przykłady problemów i sposób podejścia do nich, z naciskiem na przeniesienie rozmowy do formy prywatnej i złagodzenie zaistniałej sytuacji. 

 

Zobacz także: Social Media Specialist – Kto to. Zakres obowiązków dla Social Media Managera

 

11. Jak zareagowałby Pan/Pani na atak hejtera/trolla?

Warto przemyśleć swoją odpowiedź na to pytanie. Czerwoną flagą dla rekrutera będzie każda wzmianka o rozpoczęciu kłótni lub chęci jej wygrania z użytkownikiem. 

12. Po czym może Pan/Pani poznać, że dane konto jest botem?

Odpowiedź na to pytanie wskaże rekruterowi poziom naszej wiedzy w tym temacie.

13. Jaka prywatnie jest Pana/Pani ulubiona platforma social media?

To pytanie pozwala określić poziom wiedzy kandydata na temat różnych platform social media.

14. Co nasi konkurenci robią w mediach społecznościowych? 

Dzięki temu pytaniu rekruter sprawdza wiedzę kandydata na temat krajobrazu konkurencyjnego firmy, a także może dowiedzieć się, czy kandydat zrobił research na temat firmy, do której aplikuje. 

15. Jaka jest najważniejsza rzecz jaką powinien robić Social Media Manager?

To pytanie pozwoli poznać priorytety kandydata. Słuchanie i odpowiadanie zawsze powinno być na pierwszym miejscu. 

16. Co myśli Pan/Pani o naszych działaniach w social media i co według Pana/Pani powinniśmy robić lepiej?

To kolejne pytanie sprawdzające wiedzę kandydata o firmie, do której aplikuje. Dodatkowo pomaga zrozumieć, czy mamy własne pomysły oraz rozumiemy cele biznesowe firmy. 

17. Jak być na bieżąco z nowymi trendami i innowacjami? 

To pytanie pozwala sprawdzić, jak bardzo kandydat interesuje się mediami społecznościowymi. Osoby, które pasjonują się tym tematem będą śledzić wszystkie nowinki, dzięki czemu będą ciągle rozszerzać swoją wiedzę. 

18. Jak zachęcić użytkowników do zaangażowania w mediach społecznościowych?

Zaangażowanie użytkowników w naszych mediach społecznościowych jest bardzo istotne. To pytanie ma za zadanie sprawdzić czy łączenie się z odbiorcami jest dla kandydata jednym z priorytetów. W odpowiedzi warto podać przykład w jaki sposób korzystamy z mediów społecznościowych, aby nawiązać kontakt z ich użytkownikami. 

19. Proszę opowiedzieć nam o SEO i jego związku z social media. 

W odpowiedzi na to pytanie rekruter oczekuje znajomości choć jednego narzędzia, a także informacji o tym, że kandydat rozumie jak to wszystko funkcjonuje. 

20. W jaki sposób dodałby Pan/Pani wartość do naszej firmy? 

Warto dobrze przemyśleć odpowiedź na to pytanie, ponieważ będzie ona świadczyć o naszej świadomości na temat zalet, jakie mamy oraz tego, co możemy zaoferować firmie. 

Mamy nadzieję, że to zestawienie pytań i informacji do nich dołączonych okazało się przydatne. Jeśli chcesz pracować w tym obszarze wyślij nam swoje CV: https://digitalx.pl/wyslij-cv/.

 


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.