20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko Social Media Specialist

Rozmowa kwalifikacyjna wiąże się z dużym stresem. Bardzo często dzieje się to z powodu pytań, które mogą się na niej pojawić. Aby wypaść jak najlepiej i dodatkowo oszczędzić sobie niepotrzebnych, negatywnych emocji, warto wcześniej przemyśleć i przygotować na nie odpowiedzi. 

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą pojawić się na rozmowie kwalifikacyjnej z dodatkowymi informacjami w jakim celu są zadawane i co najlepiej zawrzeć w naszej odpowiedzi. 

Opublikuj swój artykuł!

Masz wiedzę w obszarze HR, E-commerce, marketingu i sprzedaży? Podziel się nią na naszym blogu! Twoje treści mogą zainspirować tysiące czytelników.

Skontaktuj się z nami

Poniżej przedstawiamy 20 pytań, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko Specjalisty Social Media:

1. Z jakimi mediami społecznościowymi masz już doświadczenie? 

To pytanie pozwala na określenie poziomu naszego doświadczenia w tej sferze. 

2. Jakie przykłady mediów społecznościowych polecasz dla naszej firmy i dlaczego?

To kolejne pytanie mające na celu zbadanie naszej wiedzy o firmie, a także o mediach społecznościowych. 

3. Opowiedz proszę o sytuacji, kiedy musiałeś/aś poradzić sobie z kryzysem w social mediach?

To pytanie ma na celu zbadanie czy kandydat posiada już doświadczenie, które wymagało od niego umiejętności rozwiązywania problemów. Aby odpowiedzieć na to pytanie warto przypomnieć sobie najtrudniejszą sytuację jaką musieliśmy przezwyciężyć i następnie opowiedzieć krok po kroku, jakie podjęliśmy w tym celu rozwiązania. Warto dodać, czego nauczyliśmy się z tej sytuacji.  

4. Jak radzi sobie radzisz z negatywnymi komentarzami?

W odpowiedzi na to pytanie warto zawrzeć konkretne przykłady problemów i sposób podejścia do nich, z naciskiem na przeniesienie rozmowy do formy prywatnej i złagodzenie zaistniałej sytuacji. 

Zobacz także: Social Media Specialist – Kto to. Zakres obowiązków dla Social Media Managera

5. Jak zareagowałbyś/abyś na atak hejtera?

Warto przemyśleć swoją odpowiedź na to pytanie. Czerwoną flagą dla rekrutera będzie każda wzmianka o rozpoczęciu kłótni lub chęci jej wygrania z użytkownikiem. 

Przeczytaj:  20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko Content Marketing Specialist

6. Po czym możesz poznać, że dane konto jest botem?

Odpowiedź na to pytanie wskaże rekruterowi poziom naszej wiedzy w tym temacie.

7. Jaka prywatnie jest Twoja ulubiona platforma social media i dlaczego?

To pytanie pozwala określić poziom wiedzy kandydata na temat różnych platform social media.

8. Co myślisz o naszych działaniach w social media i co według Ciebie powinniśmy robić lepiej?

To kolejne pytanie sprawdzające wiedzę kandydata o firmie, do której aplikuje. Dodatkowo pomaga zrozumieć, czy mamy własne pomysły oraz rozumiemy cele biznesowe firmy. 

9. Jak jesteś na bieżąco z nowymi trendami i innowacjami? 

To pytanie pozwala sprawdzić, jak bardzo kandydat interesuje się mediami społecznościowymi. Osoby, które pasjonują się tym tematem będą śledzić wszystkie nowinki, dzięki czemu będą ciągle rozszerzać swoją wiedzę. 

SPECJALISTYCZNE

10. Z jakich narzędzi do zarządzania social media korzystasz i dlaczego?

11. Czy i jak tworzysz kalendarz social mediów?

12. Jakie cele powinniśmy wyznaczyć dla każdego z naszych kont w mediach społecznościowych i jak mierzyć sukces? 

13. Podaj kilka działań, które mogą napędzić większy ruch na nasze treści na blogu?

14. Które Social Media mogą najlepiej wspomagać sprzedaż w sklepie internetowym? Wyjaśnij dlaczego?

15. Jakimi działaniami można wzmocnić zaangażowanie fanów/obserwatorów w social mediach? 

16. Jakie są rozmiary standardowej grafiki na Facebook Ads?

17. Wyjaśnij mi, gdzie i jak utworzyć reklamę na Instargramie? 

TRUDNE

18. Które metryki (KPI) są najważniejsze dla firm w social mediach? Jak się je oblicza? Podaj proszę przykłady. 

19. Jak rozumiesz – social media lead generation? 

20. Wyjaśnij, jak można wykorzystać Facebooka do mierzenia konwersji? 

Promuj swoją firmę u nas!

Publikacja na naszym blogu i promocja w social mediach to doskonała okazja do wypromowania Twojej firmy, przedsięwzięcia lub własnej osoby. Dotrzyj do szerokiego grona specjalistów z branży HR, E-commerce i Marketingu.

Skontaktuj się z nami