Digital Specialist – Kto to. Zakres obowiązków

digital specialist

Digital marketing, czyli marketing cyfrowy obejmuje wszystkie działania marketingowe, które wykorzystują urządzenia elektroniczne lub Internet. Firmy wykorzystują kanały cyfrowe (kanały digital), takie jak wyszukiwarki, media społecznościowe, poczta e-mail i witryny internetowe, aby kontaktować się z obecnymi i potencjalnymi klientami.

Digital marketing jest już aktualnie podstawową formą reklamy dla wielu przedsiębiorstw. Rozwiązania marketingu internetowego oferują świetne możliwości pomiaru. Swoje działania w Google Ads, na Youtube czy Facebooku można poddać gruntownej analizie i wyodrębnić mnóstwo istotnych wskaźników. Mniej lub bardziej doświadczony digital marketer może mierzyć zasięg czy relację poniesionych wydatków do uzyskanych kontaktów czy klientów. Działania w sieci można kierować do dowolnych grup odbiorców. Digital marketing pozwala Ci na precyzyjne targetowanie. Wystarczy, że digital marketer sięgnie po narzędzia analityczne takich środowisk jak Google czy Facebook. Umożliwiają wyświetlanie reklamy dokładnie tym osobom, na których Ci zależy. W marketingu internetowym nie przepalasz pieniędzy na ruch, z którego nic nie wynika z punktu widzenia biznesowego.

Digital Specialist – Kto to?

Marketerzy cyfrowi są odpowiedzialni za podnoszenie świadomości marki i generowanie leadów za pośrednictwem wszystkich kanałów cyfrowych – zarówno bezpłatnych, jak i płatnych – które są do dyspozycji firmy. Koncentrują się na kluczowych wskaźnikach wydajności (KPI) dla każdego kanału, dzięki czemu mogą mierzyć efektywność prowadzonych działań w każdym z nich.

Dobrego Digital Specjalistę powinna cechować znajomość narzędzi e-PR i e-marketingu, kanałów social media, e-mail marketingu, kampanii w modelach CPA, CPC, CPM, CPS i CPL, umiejętność przeprowadzania działań z zakresu SEM i SEO, a także działań niestandardowych w mediach interaktywnych. Osoby te są odpowiedzialne za całokształt działań z zakresu digital na wybranym rynku.

Możliwe inne nazwy tego stanowiska

  • Specjalista ds. Marketingu internetowego
  • Specjalista ds. Digital marketingu
  • Specjalista ds. E-marketingu
  • Digital and Social Media Specialist
  • Digital Marketing Specialist
Zobacz również:  Kim jest Head of Commercial Pricing? Poznaj zakres obowiązków

Zakres obowiązków

  • Wdrożenie strategii marketingowej dla produktów w obszarze digital
  • Koordynowanie, planowanie, realizacja i optymalizacja kampanii marketingowo – sprzedażowych w Internecie i mediach społecznościowych
  • Prowadzenie działań z zakresu SEO i SEM
  • Monitorowanie efektywności realizowanych kampanii z wykorzystaniem narzędzi analitycznych oraz raportowanie wyników
  • Monitorowanie działań konkurencji i rynku oraz trendów w obszarze e-commerce
  • Zarządzanie i rozbudowę bazy klientów pozyskiwanych z kanałów komunikacji elektronicznej
  • Przygotowywanie i publikacja contentu na profilach w kanałach social media

Umiejętności

  • Wysoko rozwinięte kompetencje analityczne; umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego
  • Doświadczenie w pracy z narzędziami Google (Analytics, Tag Manager, Search Console)
  • Lekkie pióro, zdolność tworzenia jakościowych i angażujących treści dla odbiorcy biznesowego

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej