Zacznijmy od tego czym się zajmuje Web Marketing Manager, otóż opracowuje i wdraża strategię marketingową, by promować markę, przyciągnąć klientów i generować wyniki sprzedaży. Przygotowując strategię, bierze pod uwagę różne kanały marketingu internetowego. Zarządza również zespołem i budżetem. To między innymi od dobrego Web Marketing Managera zależy sukces firmy. Sprawdź z nami, jak go znaleźć.
Czym zajmuje się Web Marketing Manager?
Projektuje landing page stosowane w ramach e-mail marketingu, mediów społecznościowych i internetowych kampanii reklamowych. Web Marketing Manager współpracuje z zespołem, który projektuje i tworzy strony internetowymi. Przekazuje im wskazówki na temat marketingowych aspektów obecności firmy w Internecie. Podpowiada im również, jak zoptymalizować strony pod kątem wyszukiwarek. W tym celu planuje i wdraża strategie słów kluczowych oraz analizuje odpowiednie wskaźniki SEO.
Web Marketing Manager może też zarządzać blogiem firmy. Jego obowiązki będą obejmować tworzenie i wdrażanie strategii content marketingowej, prowadzenie harmonogramu publikacji, współpracę z copywriterami i osobisty wkład w posty w razie potrzeby.
Osoba na tym stanowisku jest też często odpowiedzialna za tworzenie i monitorowanie ukierunkowanych testów A/B, by zwiększyć liczbę konwersji i zoptymalizować witrynę. Pomaga również w przygotowaniu budżetu dla działu marketingu.
Jakie wymagania stawia się kandydatowi na to stanowisko?
- umiejętność zarządzania zespołem
- doskonałe pisemne i werbalne umiejętności komunikacyjne
- umiejętność szybkiego reagowania, kreatywność i odpowiedzialność
- duża znajomość zasad i strategii marketingowych
- umiejętność zarządzania zespołem, by skutecznie realizować programy i kampanie
- umiejętności analityczne
- doświadczenie w planowaniu i wdrażaniu kampanii marketingowych
- dobra organizacja i dbałość o szczegóły
- umiejętność zarządzania czasem i dotrzymywania terminów
- biegła obsługa Microsoft Office Suite lub podobnego oprogramowania
- znajomość HTML i doświadczenie w projektowaniu stron internetowych
- znajomość SEO, SEM, Google Analytics, optymalizacji współczynnika konwersji, marketingu B2B i UX
Dlaczego warto zatrudnić Web Marketing Managera?
Web Marketing Manager zarządza różnymi strategiami biznesowymi i komunikacją korporacyjną. Na bieżąco monitoruje rynek, platformy internetowe i działania promocyjne. Śledzi również poczynania konkurencji i postęp technologiczny. Pozyskuje klientów i pomaga im na różnych etapach procesu zakupowego. Ponadto opracowuje i wdraża strategię marketingową, by poprawić widoczność marki i dotrzeć do większej liczby klientów.
Znalezienie odpowiedniego kandydata jest bardzo czasochłonne. W Digitalx pomożemy Ci w całym procesie rekrutacji e-commerce. Z nami szybko zdobędziesz wykwalifikowanych ekspertów. Zapraszamy do kontaktu.
Promuj swoją firmę u nas!
Publikacja na naszym blogu i promocja w social mediach to doskonała okazja do wypromowania Twojej firmy, przedsięwzięcia lub własnej osoby. Dotrzyj do szerokiego grona specjalistów z branży HR, E-commerce i Marketingu.
Skontaktuj się z nami