Web Marketing Manager – Kto to. Zakres obowiązków

Czym zajmuje się Web Marketing Manager?
Zacznijmy od tego czym się zajmuje Web Marketing Manager, otóż opracowuje i wdraża strategię marketingową, by promować markę, przyciągnąć klientów i generować wyniki sprzedaży. Przygotowując strategię, bierze pod uwagę różne kanały marketingu internetowego. Zarządza również zespołem i budżetem. To między innymi od dobrego Web Marketing Managera zależy sukces firmy. Sprawdź z nami, jak go znaleźć.
Czym zajmuje się Web Marketing Manager?

Projektuje landing page stosowane w ramach e-mail marketingu, mediów społecznościowych i internetowych kampanii reklamowych. Web Marketing Manager współpracuje z zespołem, który projektuje i tworzy strony internetowymi. Przekazuje im wskazówki na temat marketingowych aspektów obecności firmy w Internecie. Podpowiada im również, jak zoptymalizować strony pod kątem wyszukiwarek. W tym celu planuje i wdraża strategie słów kluczowych oraz analizuje odpowiednie wskaźniki SEO.

Web Marketing Manager może też zarządzać blogiem firmy. Jego obowiązki będą obejmować tworzenie i wdrażanie strategii content marketingowej, prowadzenie harmonogramu publikacji, współpracę z copywriterami i osobisty wkład w posty w razie potrzeby.

Osoba na tym stanowisku jest też często odpowiedzialna za tworzenie i monitorowanie ukierunkowanych testów A/B, by zwiększyć liczbę konwersji i zoptymalizować witrynę. Pomaga również w przygotowaniu budżetu dla działu marketingu.

Jakie wymagania stawia się kandydatowi na to stanowisko?
  • umiejętność zarządzania zespołem
  • doskonałe pisemne i werbalne umiejętności komunikacyjne
  • umiejętność szybkiego reagowania, kreatywność i odpowiedzialność
  • duża znajomość zasad i strategii marketingowych
  • umiejętność zarządzania zespołem, by skutecznie realizować programy i kampanie
  • umiejętności analityczne
  • doświadczenie w planowaniu i wdrażaniu kampanii marketingowych
  • dobra organizacja i dbałość o szczegóły
  • umiejętność zarządzania czasem i dotrzymywania terminów
  • biegła obsługa Microsoft Office Suite lub podobnego oprogramowania
  • znajomość HTML i doświadczenie w projektowaniu stron internetowych
  • znajomość SEO, SEM, Google Analytics, optymalizacji współczynnika konwersji, marketingu B2B i UX
Dlaczego warto zatrudnić Web Marketing Managera?

Web Marketing Manager zarządza różnymi strategiami biznesowymi i komunikacją korporacyjną. Na bieżąco monitoruje rynek, platformy internetowe i działania promocyjne. Śledzi również poczynania konkurencji i postęp technologiczny. Pozyskuje klientów i pomaga im na różnych etapach procesu zakupowego. Ponadto opracowuje i wdraża strategię marketingową, by poprawić widoczność marki i dotrzeć do większej liczby klientów.

Zobacz również:  Jak znaleźć pracownika na stanowisko Junior E-commerce Specialist?

Znalezienie odpowiedniego kandydata jest bardzo czasochłonne. W Digitalx pomożemy Ci w całym procesie rekrutacji e-commerce. Z nami szybko zdobędziesz wykwalifikowanych ekspertów. Zapraszamy do kontaktu.

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej