20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko Specjalista/Manager SEO

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele mieszanych emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych – podstawowych i specjalistycznych – które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko SEO Specialist:

Podstawowe

1. Skąd zainteresowanie SEO?

To podstawowe pytanie najczęściej zadawane jest osobom, które mają mniej niż kilka lat doświadczenia, ponieważ informuje o motywacji kandydata i powodach wybrania tego zawodu.  

2. Opowiedz mi o swoim największym osiągnięciu w poprzedniej pracy. 

To proste pytanie, które często decyduje o tym, jak dalej będzie wyglądała rozmowa kwalifikacyjna. To szansa dla kandydata na pochwalenie się tym, co zrobił i jakie wyniki osiągnął dotychczas. 

3. Którą częścią SEO interesujesz się najbardziej?

Na to pytanie nie ma dobrej ani złej odpowiedzi. Dzięki niemu można natomiast poznać co interesuje kandydata najbardziej.

4. Co sprawia, że strona jest przyjazna dla użytkownika? 

W odpowiedzi na to pytanie rekruter oczekuje od kandydata informacji, że dobrze funkcjonująca strona to taka, która odpowiada na wszystkie pytania odwiedzającego. 🙂

5. Jakie szkolenia posiadasz jako specjalista SEO?

Na to pytanie każdy powinien przygotować swoją indywidualną odpowiedź. Ważne jest, aby odpowiedzieć na nie w sposób podkreślający nasze umiejętności i doświadczenie. 

6. W jaki sposób określisz czy dana kampania okazała się sukcesem? Jakie są uniwersalne mierniki sukcesu?

To pytanie pozwala zobaczyć, czy kandydat posiada podejście holistyczne czy bardziej szczegółowe. Nasza odpowiedź na to pytanie może różnić się w zależności dla jakiej firmy chcemy pracować i jakie są jej cele.

7. W jaki sposób przekażesz swojemu klientowi, że jego pomysł nie jest dobry? 

Dobrych odpowiedzi na to pytanie jest dużo, tak samo jak złych. Jedną z mniej lubianych odpowiedzi jest ta, w której informujemy klienta, że to my się na tym lepiej znamy i powinien nam zaufać. 

8. Jakich narzędzi używasz do wyszukiwania słów kluczowych? 

Kandydat powinien wspomnieć, że ma dobrze wypracowane narzędzia, najlepiej wymieniając później kilka z nich.

9. Jak myslisz, jak będzie funkcjonować SEO za 5 lat?

W odpowiedzi na to pytanie warto uwzględnić m.in. ciągłą potrzebę szukania odpowiedzi przez ludzi, rolę jaką będą odgrywać linki czy media społecznościowe, a także rozwój machine learning. 

Specjalistyczne

PROSTE

10. Czym różnią się działania “black hat” od “white hat”?

11. Na które czynniki SEO nie masz wpływu? 

12. Czym różni się pozycjonowanie od pozycjonowania lokalnego?

13. Proszę wymienić techniki, które mogą mieć negatywny wpływ na wyniki SEO.

14. Jakie czynniki wpływają na algorytm Google? Proszę wymienić je w kolejności od najważniejszych do najmniej istotnych.

Zobacz także: SEO Specialist – Kto to. Zakres obowiązków Specjalisty SEO

15. Jak rozdzielić ruch brand i non brand? 

16. Czy blog powinien być w subdomenie czy w podkatalogu? 

17. Kiedy stosować przekierowanie 301, a kiedy 302? 

18. Czym jest linkowanie wewnętrzne i czy ma wpływ na SEO?

19. Ruch organiczny spada – wyjaśnij jak zdiagnozowałbyś jego przyczynę

20. Najważniejsze czynniki rankingowe Google to…

21. Czym jest on-page a czym off-page SEO?

TRUDNE

22. Czym jest Domain Authority?

23. Czym jest Google Sandbox?

24. Jakich rodzajów przekierowań używasz?

 

Mamy nadzieję, że to zestawienie pytań i informacji do nich dołączonych okazało się przydatne. Jeśli chcesz pracować w tym obszarze wyślij nam swoje CV: https://digitalx.pl/wyslij-cv/.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.