20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko Specjalista/Manager SEO

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele mieszanych emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą się na niej pojawić z dodatkowymi informacjami w jakim celu są nam zadawane. 

Poniżej przedstawiamy 20 pytań, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko Specjalista/Manager SEO.  

1.Dlaczego SEO?

To podstawowe pytanie najczęściej zadawane jest osobom, które mają mniej niż kilka lat doświadczenia, ponieważ informuje o motywacji kandydata i powodach wybrania tego zawodu.  

2.Opowiedz mi o swoim największym osiągnięciu w poprzedniej pracy. 

To proste pytanie, które często decyduje o tym, jak dalej będzie wyglądała rozmowa kwalifikacyjna. To szansa dla kandydata na pochwalenie się tym, co zrobił i jakie wyniki osiągnął dotychczas. 

3.Którą częścią SEO interesuje się Pan/Pani najbardziej?

Na to pytanie nie ma dobrej ani złej odpowiedzi. Dzięki niemu można natomiast poznać co interesuje kandydata najbardziej.

4.Czym różnią się działania “black hat” od “white hat”?

Odpowiedź na to pytanie pokazuje poziom doświadczenia kandydata w danym obszarze. 

5.Czym różni się pozycjonowanie od pozycjonowania lokalnego?

To kolejne pytanie techniczne, które informuje rekrutera o naszej wiedzy. 

6.W jaki sposób określi Pan/Pani czy dana kampania okazała się sukcesem? Jakie są uniwersalne mierniki sukcesu?

To pytanie pozwala zobaczyć, czy kandydat posiada podejście holistyczne czy bardziej szczegółowe. Nasza odpowiedź na to pytanie może różnić się w zależności dla jakiej firmy chcemy pracować i jakie są jej cele.

7.Z jakimi innymi działami firmy Pan/Pani współpracował/a? 

To pytanie pozwala realnie sprawdzić zakres działań i doświadczenie kandydata. 

8.Proszę wymienić techniki, które mogą mieć negatywny wpływ na wyniki SEO.

Dzięki temu szczegółowemu pytaniu rekruter może określić poziom wiedzy na temat “Black Hat SEO” 

9.Jakie czynniki wpływają na algorytm Google? Proszę wymienić je w kolejności od najważniejszych do najmniej istotnych.

To kolejne pytanie, które pozwala określić doświadczenie i wiedzę kandydata. 

10.Jak rozdzielić ruch brand i non brand? 

To pytanie łączy wiedzę z zakresu SEO i analityki.  

11.W jaki sposób przekaże Pan/Pani swojemu klientowi, że jego pomysł nie jest dobry? 

Dobrych odpowiedzi na to pytanie jest dużo, tak samo jak złych. Jedną z mniej lubianych odpowiedzi jest ta, w której informujemy klienta, że to my się na tym lepiej znamy i powinien nam zaufać. 

12.Proszę opowiedzieć mi o swoich osobistych projektach, stronach internetowych, pasjach. 

To pytanie pozwala upewnić się czy kandydat faktycznie pasuje do tego stanowiska patrząc np. na jego czas wolny. Dodatkowo, pokazuje czy dana osoba interesuje się czymś jeszcze poza pracą.  

13.Czy blog powinien być w subdomenie czy w podkatalogu? 

Dzięki temu pytaniu rekruter może dowiedzieć się w jaki sposób kandydat analizuje problemy SEO. 

14.Kiedy stosować przekierowanie 301, a kiedy 302? 

To pytanie techniczne, szczegółowe, które bada naszą wiedzę na ten temat.  

15.Jakich narzędzi Pan/Pani używa do wyszukiwania słów kluczowych? 

Kandydat powinien wspomnieć, że ma dobrze wypracowane narzędzia, najlepiej wymieniając później kilka z nich. 

16.Co myśli Pan/Pani na temat black hat SEO?

Najbardziej interesująca i pożądana odpowiedź na to pytanie zawiera w sobie informacje o tym, że kandydat obserwuje to zjawisko i ma je na uwadze. 

17.Jak Pan/Pani myśli, jak będzie funkcjonować SEO za 5 lat?

W odpowiedzi na to pytanie warto uwzględnić m.in. ciągłą potrzebę szukania odpowiedzi przez ludzi, rolę jaką będą odgrywać linki czy media społecznościowe, a także rozwój machine learning. 

18.Na które czynniki SEO nie ma Pan/Pani wpływu? 

To kolejne pytanie, które sprawdza naszą wiedzę z dziedziny. 

19.Co sprawia, że strona jest przyjazna dla użytkownika? 

W odpowiedzi na to pytanie rekruter oczekuje od kandydata informacji, że dobrze funkcjonująca strona to taka, która odpowiada na wszystkie pytania odwiedzającego. 

20.Jakie szkolenia posiada Pan/Pani jako specjalista SEO?

Na to pytanie każdy powinien przygotować swoją indywidualną odpowiedź. Ważne jest, aby odpowiedzieć na nie w sposób podkreślający nasze umiejętności i doświadczenie. 

Mamy nadzieję, że to zestawienie pytań i informacji do nich dołączonych okazało się przydatne. Jeśli chcesz pracować w tym obszarze wyślij nam swoje CV: https://digitalx.pl/wyslij-cv/.

 


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.