Trade Marketing Manager odpowiada w firmie za szerokie działania z zakresu marketingu handlowego, mające na celu rozwój marki lokalnie i sprzedaż jej produktów do dystrybutorów.
W ramach założonego budżetu tworzy plany promocji, wdraża programy lojalnościowe i poszukuje innowacji mogących podnieść wskaźniki sprzedaży. Musi być znawcą rynku i wychwytywać istotne dla niego zmienne jak np. momenty zapotrzebowania na konkretne produkty.
Możliwe inne nazwy tego stanowiska
- Manager ds. marketingu handlowego
Zakres obowiązków
- zarządzanie budżetem
- wprowadzanie nowych produktów
- tworzenie strategii marketingowej w oparciu o strategię marki
- analiza działań
- tworzenie założeń programów lojalnościowych
Umiejętności
Trade Marketing Manager to stanowisko wyższego szczebla dlatego od osoby, która sprawuje te obowiązki oczekuje się wykształcenia kierunkowego związanego z marketingiem i dużej wiedzy praktycznej z tego zakresu. Marketing handlowy wymaga posiadanie ogromnej czułości rynkowej, aby móc adekwatnie realizować działania promocyjne i równolegle dostosowywać je do strategii firmy. Od niego zależy budowanie łańcucha dystrybucji produktów poprzez odpowiedni dobór sprzedawców. U Trade Marketing Managera poszukuje się zdolności analitycznych, planowania i realizacji budżetu.
Przy projektowaniu działań promocyjnych oczekuje się od niego dynamizmu w działaniu i pomysłowości przy szerokim wykorzystaniu dostępnych narzędzi. Ustala on harmonogramy marketingowe w porozumieniu z działem handlowym. Trade Marketing Manager jest osobą, która nadzoruje wszelkie procesy związane z marketingiem handlowym w firmie, co też wymusza na nim kontakty z różnymi osobami w strukturze, dlatego umiejętności współpracy i komunikacji są tu bardzo pożądane. Jest też odpowiedzialny za tworzenie atrakcyjnych programów lojalnościowych, których celem jest związanie klienta z marką na dłużej.
Szukasz pracy? Na portalu ogłoszeń znajdziesz ciekawe oferty z obszaru Digital & E commerce: https://digitalx.pl/oferty-pracy/
Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce? Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.