Project Manager – Kto to. Zakres obowiązków

Za co odpowiada Project Manager

W świecie marketingu często istnieją produkty wymagające promocji lub kampanii marketingowych, których głównym zadaniem jest osiągnięcie konkretnego celu biznesowego. W przypadku dużych projektów firmy niejednokrotnie korzystają z pomocy Project Managera. Sprawdź z nami, jak znaleźć eksperta w tej dziedzinie.

Project Manager – kto to jest?

Zazwyczaj współpracuje z działem reklamy, sprzedaży, kierownictwem wyższego szczebla. Może też zarządzać zespołami. Pełni bardzo ważną rolę, ponieważ jest odpowiedzialny za planowanie i wdrażanie strategii marketingowych, które ostatecznie zwiększają świadomość klientów na temat marki.

Czym zajmuje się Project Manager?

Project Manager musi być świetny w organizacji, ustalaniu priorytetów i planowaniu, by skutecznie osiągnąć cele projektu. Identyfikuje wszystkie zadania, które należy wykonać  w ramach kampanii marketingowej. Następnie rozdziela je odpowiednim członkom zespołu. Przygotowuje i zarządza kalendarzem treści dla kampanii marketingowej. Bada odpowiednie słowa kluczowe i trendy w branży klienta, a następnie korzysta z nich podczas przygotowywania koncepcji treści.

Ponadto ustala priorytety, biorąc pod uwagę budżet, zakres i termin realizacji każdego zadania. Tworzy również oś czasu projektu, a później pilnuje, by wszyscy dotrzymali terminu.

Jakie jeszcze obowiązki ma Project Manager?

Zazwyczaj pracuje w dziale marketingu dużej firmy lub w agencji marketingowej obsługującej małe i średnie przedsiębiorstwa. Prowadzi projekty od początku do końca, w związku z tym określa zakres zadań, przydziela je odpowiednim osobom, ustala terminy i czuwa nad realizacją.

Project Manager zajmuje się również analizą ryzyka. W związku z tym musi przewidzieć przeszkody związane z budżetami, zasobami i harmonogramem, a w razie potrzeby zgłaszać potencjalne problemy swoim przełożonym.

Jakie wymagania stawia się kandydatowi na to stanowisko?
  • dobra znajomość strategii cyfrowe i systemów organizacyjnych
  • umiejętność zarządzania projektami i budżetem
  • umiejętność zarządzania czasem i pracy nad kilkoma projektami jednocześnie
  • znakomite umiejętności komunikacyjne
  • znajomość procesów zarządzania projektami, przepływu pracy i terminologii
  • odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu
  • umiejętność negocjacji i rozwiązywania konfliktów
  • zdolności przywódcze
Zobacz również:  Key Account Manager - Kto to. Zakres obowiązków

Jeśli nie masz czasu na prowadzenie długotrwałego procesu rekrutacji, skontaktuj się z nami. Zespół Digitalx.pl pomoże Ci szybko znaleźć odpowiednich kandydatów na stanowisko Project Managera.

 

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej