Coraz więcej firm B2B i B2C stosuje oprogramowanie do automatyzacji marketingu. W związku z tym wzrosło zapotrzebowanie na specjalistów ds. marketing automation. Współpracują z copywriterami, projektantami, programistami, project managerami i innymi członkami zespołu. Sprawdź z nami, jak znaleźć kompetentnego specjalistę.
Jakie obowiązki ma specjalista ds. marketing automation?
Specjalista ds. Marketing Automation przygotowuje, a także wdraża kampanie e-marketingowe. Odpowiada za ich konfigurację, a także planowanie, testowanie, oznaczanie i realizację jednorazowych oraz cyklicznych newsletterów. Ponadto rozwiązuje problemy techniczne związane z szablonami HTML, segmentacją list oraz innymi aspektami kampanii e-marketingowych.
Współpracuje z project managerem, zespołem marketingowym i wewnętrznymi liderami biznesu, by skutecznie realizować swoje działania oraz zapewniać najlepsze praktyki automatyzacji marketingu. Dba również o rozwój i integrację platform internetowych, e-mailowych i reklamowych dla całego systemu automatyzacji sprzedaży oraz marketingu. Ocenia także nowe technologie i aplikacje dodatkowe, by poprawić wyniki kampanii.
Czym się zajmuje?
Specjalista ds. marketing automation odpowiada za przygotowanie i realizację kampanii marketingowej, w tym segmentację, testowanie, wdrażanie oraz ciągłą ich ocenę pod kątem ulepszeń. Zwraca uwagę na integrację automatyzacji marketingu z CRM. Dokładnie analizuje wyniki kampanii, na ich podstawie przygotowując raporty dla zespołu marketingowego.
Ponadto zarządza działaniami, procesami automatyzacji marketingu, proaktywnie badając i wdrażając najlepsze praktyki, strategie i standardy branżowe. Dodatkowo planuje oraz wykonuje testy A/B, by poprawić wydajność, współczynniki konwersji i wyniki sprzedaży.
Jakie obowiązki ma kandydat na to stanowisko?
- doświadczenie w automatyzacji marketingu
- orientacja na wyniki
- umiejętności techniczne
- umiejętność organizacji i pracy pod presją czasu
- wyjątkowa dbałość o szczegóły
- proaktywne nastawienie
- wyjątkowe umiejętności komunikacyjne
- szybkie przygotowywanie listy priorytetów i elastyczność w przyjmowaniu zmian
- umiejętność zarządzania wieloma projektami jednocześnie
- umiejętność krytycznego myślenia oraz niezależnego osądu i dyskrecji
Jeżeli szukasz kandydata na stanowisko specjalista ds. Marketing Automation zapraszamy do kontaktu z Digitalx. Nasz zespół przeprowadzi za Ciebie skuteczną rekrutację e-commerce, dzięki temu znalezienie wykwalifikowanego pracownika na to stanowisko będzie prostsze i szybsze.