Jak skutecznie zarządzać zespołem pracującym zdalnie?

Jak zarządzać zespołem pracującym zdalnie

Wydarzenia ostatnich miesięcy na wielu pracodawcach wymusiły opracowanie nowego systemu pracy dla swoich pracowników. Pandemia COVID-19 narzuciła większości firm, zmiany którym musiały poddać się tak szybko jak to możliwe, bowiem  zdolność organizacji zależy w większości od tego, na ile szybko dana organizacja jest w stanie dopasować się do zmiennych warunków rynkowych.  Pandemia jednak nie jest jedynym przypadkiem, w którym przedsiębiorstwa muszą nadążyć na gospodarką. Firmy muszą na bieżąco śledzić sytuację, która wymusza na nich zmiany. 

Pracownicy poza zasięgiem wzroku- jak nimi zarządzać?

 

Utrudniona komunikacja, tym samym kontrola pracowników podczas pracy zdalnej wymusiła na pracodawcach i kadrze menadżerskiej większej odpowiedzialności i zaufania do pracowników. Kadra zarządzająca powinna zadbać o prawidłową komunikację: techniczną i emocjonalną. Sprawa jest prosta jeśli chodzi o komunikację techniczną, przekazywaną mailowo: komunikat-mail. Problem rozwiązany. Sprawa komplikuje się, gdy pomiędzy stronami nie ma przekazu emocjonalnego, relacje i emocje stron zostają zaburzone.  Wahania powodowane przez pojawiające się zmiany w biznesie stają się źródłem stresu i napięcia emocjonalnego. Dobry menager, który jest świadomy pewnych konsekwencji pracy w samotności znajdzie sposób by je wśród sowich podwładnych rozładowywać. Aby utrzymać zaufanie pracowników należy opracować plan działań odnoszący się do spraw firmowych oraz kontaktu emocjonalnego z pracownikami.

 

O czym powinien pamiętać szef i menager?
  1. Codzienne utrzymywanie kontaktu z podwładnymi (o ile to możliwe). Rozmowy telefoniczne, luźne konferencje z zespołem o tematyce prywatnej: pytania o samopoczucie, rodzinę, obecne odczucia. 
  2. Pokazywanie człowieczeństwa. Prawdziwy leader wskaże nie tylko drogę odnoszącą się do spraw w firmie, ale doda otuchy także w trudnych czasach dla społeczeństwa. 
  3. Określenie dokładnych zadań pracowników na najbliższe dni. 
  4. Regularne monitorowanie wyników pracy.
  5. Przekazywanie pochwał za wykonaną pracę.


    Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.