Sprawdź 5 cech świetnego marketingowca

Jeśli chcesz zająć się marketingiem lub jesteś już specjalistą od marketingu, wiesz ile pracy trzeba włożyć, by odnieść sukces w tej branży. Ze stale zmieniającymi się trendami i najlepszymi praktykami, czasem trudno jest nadążyć. Zobacz, jakie cechy powinien posiadać specjalista ds. marketingu.

Silna orientacja biznesowa

Marketing polega na tworzeniu wartości na rynku zarówno dla organizacji, jak i dla grupy docelowej. Opiera się na następujących elementach: produkt, cena, promocja, dystrybucja i ludzie (strategia 5 P w porównaniu ze standardową 4 P). Marketingowiec nie może tego skutecznie wdrożyć bez głębokiego zrozumienia modeli biznesowych i najlepszych praktyk.

Ciekawość świata

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Marketingowcy odnoszący sukcesy w pracy e-commerce są z natury ciekawi świata. Chętnie próbują nowych rzeczy. Lubią je testować i sprawdzać, jak to działa. Nie boją się porażek. Wyciągają z nich wnioski, by poprawić swoje działania. 

Zdolności analityczne

Istnieje ogromna ilość danych, które muszą być przetwarzane w ramach każdej kampanii marketingowej lub projektu. Obejmują raporty badawcze, statystyki, współczynniki klikalności. Należy je wszystkie wnikliwie przeanalizować. Zdolności analityczne ułatwią przetwarzanie i interpretacji tych informacji. Dlatego szukaj ich u kandydatów podczas rekrutacji e-commerce Najlepsi marketingowcy mogą je później wykorzystać w kampaniach i projektach.

Pomysłowość

Prawdziwie skuteczni marketerzy są w stanie odpowiedzieć na wyzwania i trudności, które pojawiają się podczas rozwiązywania problemów w nowy, innowacyjny sposób. Jeśli potrafią kreatywnie, oryginalnie pokonać przeszkody, na pewno wyróżnią się z tłumu. 

Wyzwania są nieuniknione. Istnieje pewne ryzyko, że blog zostanie zaatakowany przez spamujących komentujących, sklep online stanie się celem podejrzanych recenzentów. Będąc zaradnym, pomysłowym i sprytnym, można rozwiązać te problemy. Dlatego zwróć na to uwagę w czasie rekrutacji marketing.

Zobacz również:  Wizytówki NAP – co to jest?
Komunikacja

Dobrzy marketingowcy mają doskonałe umiejętności komunikacji werbalnej i pisemnej. Potrafią przekazać odbiorcom ciekawe, wartościowe informacje. Oprócz tego potrafią nawiązać relacje ze swoim zespołem, blogerami i klientami. Mogą jasno sformułować problem. Wiedzą, jak poinformować o swoich pomysłach i je uzasadnić. Potrafią zmotywować zespół do pracy.

Przeglądając tę listę, możesz zauważyć, że dobry marketingowiec powinien mieć cechy lidera. Pomaga kierować innymi zadaniami firmy, by osiągnęła sukces.

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej