Czym się zajmuje Sales Executive?

Sales Executive pomaga w rozwoju firmy, identyfikując nowe perspektywy biznesowe i przygotowując strategie sprzedaży. Nawiązuje i podtrzymuje relacje z klientami. Negocjuje z nimi umowy i dba o ich poziom zadowolenia. Doskonali swoje umiejętności, uczestnicząc w szkoleniach, seminariach i warsztatach. Sprawdź z nami, jak znaleźć dobrego pracownika.

Jakie obowiazki ma Sales Executive?

Sales Executive aktywnie szuka nowych możliwości sprzedaży za pośrednictwem zimnych połączeń, networkingu i mediów społecznościowych. Ponadto buduje sieci i strefy wpływów, by przyciągnąć potencjalnych klientów. Przeprowadza także badania rynku, by zidentyfikować możliwości sprzedaży i ocenić potrzeby grupy docelowej.

Przygotowuje i przedstawia prezentację na temat produktów/usług. Rozpatruje również reklamacje i wątpliwości klientów. Współpracuje z członkami zespołu, by osiągnąć lepsze wyniki. Tworzy raporty z danymi sprzedażowymi i finansowymi. Umawia też spotkania z potencjalnymi klientami, by słuchać ich życzeń i obaw.

Jakie wymagania stawia się kandydatowi na to stanowisko?

Jeśli masz doskonałe umiejętności komunikacyjne i czujesz się swobodnie w kontaktach z potencjalnymi klientami, by prezentować produkty i usługi firmy, masz predyspozycje do tego zawodu. Kandydat na Sales Executive powinien też spełniać następujące kryteria:

  • udokumentowane doświadczenie jako kierownik sprzedaży lub na pokrewnym stanowisku
  • doskonała znajomość MS Office i języka angielskiego
  • praktyczne doświadczenie w obsłudze oprogramowania CRM
  • znajomość technik marketingowych i negocjacyjnych
  • duża motywacja z podejściem zorientowanym na wyniki
  • umiejętność przygotowywania atrakcyjnych prezentacji
  • pewność siebie, wytrwałość, cierpliwość
  • zdolność do adaptacji i rozwoju w konkurencyjnym środowisku
  • motywacja do sprzedaży
Czym zajmuje się Sales Executive?

Niezależnie od produktu, zadaniem Sales Executive jest sprzedaż jak największej liczby towarów lub usług. Ponadto rozwija i utrzymuje dobre relacje z klientami. Biorąc pod uwagę długą listę obowiązków, pracuje pod presją czasu. Odwiedza potencjalnych klientów firmy, przedstawia oferty, negocjuje warunki umowy i zamyka sprzedaż. Zbiera informacje o rynku i grupie docelowej oraz przekazuje opinie na temat trendów zakupowych. Ponadto reprezentuje firmę na targach branżowych, wydarzeniach i pokazach. Szuka również nowych rynków sprzedaży i możliwości biznesowych. To nie jest zwykła praca biurowa, dlatego musisz przygotować się na podróże służbowe.

Jest to stanowisko odpowiedzialne, dlatego warto postawić na sprawdzonego pracownika. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie długotrwałej rekrutacji, zleć znalezienie pracownika Digitalx.pl Dołożymy wszelkich starań, aby znaleźć  kompetentną osobę w jak najkrótszym czasie.