CRM (skrót od ang. customer relationship management) – dosłownie oznacza „zarządzanie relacjami z klientami”. CRM to podejście, a także narzędzia służące budowaniu, utrzymywaniu i poprawie relacji z klientem. Działania w obszarze CRM polegają na podejmowaniu działań, w których najważniejszą wartością jest zadowolenie klienta, a celem zaspokojenie jego potrzeb. To ciągły proces polegający na doskonaleniu procesu zarządzania relacjami z klientami. Główne obszary to wsparcie sprzedaży i marketingu, ale w proces zaangażowani są wszyscy pracownicy, ponieważ każdy z nich jest istotnym źródłem wiedzy.
Umów się na rozmowę w sprawie wdrożenia automatyzacji
Masz dość powtarzalnych zadań w pracy? Wdrażamy nowoczesne rozwiązania no-code i low-code, które pozwolą Ci skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przyspiesz rozwój swojej firmy!
Skontaktuj się z namiCRM Manager – Kto to?
Customer Relationship Management, nazywany w skrócie CRM, jest w rzeczywistości zespołem technik i instrumentów, wykorzystywanych w przestrzeni biznesowej i mających zapewnić maksymalizację efektywności w kontaktach z klientami. Customer Relationship Manager jest osobą odpowiedzialną za wdrażanie i koordynowanie poprawnego funkcjonowania systemów CRM i maksymalizację ich wydajności. Osoba obsadzona na tym stanowisku nadzoruje i koordynuje działania zespołu specjalistów, wyznaczonych do realizowania założeń systemu, opracowuje wewnętrzne normy i procedury i weryfikuje ich przestrzeganie przez podległy personel. Menedżer sporządza raporty zawierające analizy skuteczności systemów, prowadzi także szkolenia dla pracowników z zakresu ich wykorzystania.
Specjalista vs. Manger
Zarówno specjalista, jak i manager muszą również mieć solidną bazę wiedzy na temat operacji biznesowych. Specjalista najczęściej koncentruje się i doskonali w jednym obszarze. Natomiast menedżer przeważnie jest w pewnym sensie generalistą, chociaż może pracować w określonym dziale w organizacji. W przypadku managera na pewno dochodzi obszar zarządzania ludźmi – budowy i rozwoju zespołu.
Możliwe inne nazwy tego stanowiska
- Menedżer ds. Zarządzania Relacjami z Klientem
- Customer Relationships Manager
- Manager CRM
Zakres obowiązków CRM Managera
- Planowanie i wdrażanie strategii CRM w celu zwiększenia lojalności Klientów
- Wybór i rozwój platformy i narzędzi CRM
- Mapowanie ścieżek Klientów poprzez analizę punktów styku z biznesem
- Nadzorowanie bezpośredniej komunikacji z klientami poprzez wybrany system CRM
- Maksymalizacja wskaźników typu CLV (Customer Lifetime Value)
- Segmentacja Klientów. Identyfikowanie nowych potencjalnych Klientów
Umiejętności
Dobry CRM Manager potrzebuje łączyć wiele różnych cech i umiejetności. Menedżer CRM to stanowisko współpracujące między różnymi działami. Oprócz oczywistych umiejętności komunikacyjnych, umiejętności zarządzania projektami, menedżer CRM generalnie potrzebuje umiejętności z różnych dziedzin. Menedżer CRM musi posiadać zarówno umiejętność kierowania ludźmi, jak i projektami. Musi cechować się logicznym podejściem do rozwiązywania problemów, zwracać uwagę na szczegóły, umieć pracować pod wpływem presji. Menedżer CRM będzie współpracował z działem obsługi klienta, zespołem marketingu i operacji. Stanowisko wymaga również dużej wiedzy z zakresu budżetowania i prognozowania.
Automatyzujemy procesy biznesowe
Automatyzujemy procesy biznesowe, eliminując powtarzalne zadania i redukując koszty operacyjne. Wdrażamy inteligentne rozwiązania, które zwiększają efektywność i skalowalność firm.
Skontaktuj się z DASX