W dzisiejszym świecie cyfrowej transformacji kobiety odgrywają coraz większą rolę w branży digitalowej. Są twórczyniami, liderkami i innowatorkami, które swoim zaangażowaniem i talentem wpływają na rozwój e-commerce, social media, programowania i wielu innych obszarów. W kolejnej osłonie wywiadu z cyklu #DigitaLove Kobiety zapraszamy Cię do odkrycia historii Agnieszki Bernaś.
Umów się na rozmowę w sprawie wdrożenia automatyzacji
Masz dość powtarzalnych zadań w pracy? Wdrażamy nowoczesne rozwiązania no-code i low-code, które pozwolą Ci skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przyspiesz rozwój swojej firmy!
Skontaktuj się z namiOpowiedz proszę o swojej obecnej roli i najbardziej ekscytującej części swojej pracy.
Obecnie pracuję nad ciekawym projektem multibrandowego sklepu marek Grupa Bielenda, to przedsięwzięcie, które angażuje silne brandy kosmetyczne znane z masowej dystrybucji i wyróżniającego się contentu w social mediach. Wprowadzamy marki, które są rozpoznawalne w ecomie jak i takie, które dotychczas można było kupić głównie stacjonarnie. Wyniki pokazują nam, że klienci uznają ten pomysł za bardzo dobry i chętnie łączą swoje ulubione produkty w jednym koszyku.
Jak zaczęła się Twoja przygoda w e-commerce?
Prywatnie moja przygoda z ecomem zaczęła się kilkanaście lat temu poprzez sprzedaż na Allegro. Zawodowo z e-commerce mam do czynienia od około 2013 roku i pracy w agencji performance marketingowej. Specjalizuję się w sprzedaży detalicznej, ale chętnie też zgłębiam specyfikę ecomu B2B, szczególnie w kategorii pharma.
Czy ponownie wybrałabyś tę drogę zawodową?
Na pewno znacznie szybciej związałabym się stricte z ecomem, przeszłam ścieżkę od social mediów i online marketingu, ale z perspektywy czasu czuję, że mogłam to zrobić w krótszym czasie.
Twój najbardziej przełomowy moment w karierze?
Wciąż na niego czekam 🙂
Z czego jesteś dumna?
Jestem dumna z tego, że potrafię nawiązywać długie i dobre relacje z partnerami biznesowymi, buduję zaufanie i na nim opieram współpracę. A prywatnie, jestem dumna z tego, że potrafię spełniać swoje marzenia.
Kto był Twoim największym mentorem_ką w Twojej karierze i dlaczego?/ Współcześnie – kto jest Twoim bohaterem_ką?
Moimi mentorami byli zawsze ci przełożeni, którzy darzyli mnie zaufaniem i pozwalali działać w tych obszarach, w których moja intuicja podpowiadała, że odniosę tam sukces. A szczególnie ci, którzy mimo porażki, pomagali wstać i iść dalej. Obecnie mam kilka bohaterek, które podpatruję na instagramie, są to między innymi Zosia Zochniak, Kasia Gandor, Asia Banaszewska, Magda Kaczanowicz. Są to Kobiety, które łamią stereotypy i edukują w fantastyczny sposób. Influencerki przez wielkie I.
Najśmieszniejsza/najdziwniejsza sytuacja w mojej karierze…
To chyba staż w roli handlowca w agencji reklamowej. Totalne nieporozumienie 🙂
Według Ciebie, w jaki sposób najlepiej promować i wspierać karierę kobiet?
Kobietom należy dawać przestrzeń i ufać ich biznesowej intuicji.
Co powinniśmy zrobić, aby zachęcić więcej kobiet do rozważenia kariery w branży e-commerce/digital?
Odnoszę wrażenie, że wiele kobiet unika stanowisk w działach związanych z pracą na danych, analityce, performance/programmatic ze względu na krzywdzący stereotyp, że to panowie trzymają kasę, a panie mają zadbać o to, aby coś ładnie wyglądało. Umysł analityczny kobiety mnie fascynuje, ponieważ jest bardzo rozwinięty, bierze pod uwagę tak wiele zmiennych i niuansów, o których panowie (wg stereotypu “jednozadaniowi”) często zapominają.
Czy jest jedna rada, której chciałabyś, aby ktoś udzielił Ci na początku Twojej kariery? A jaką radę Ty udzieliłabyś innym kobietom na początku ich kariery?
Dziś powiedziałabym sobie, nie czekaj tak długo. Jesteś wystarczająco dobra by spróbować i by zacząć. I taką dewizą kieruję się w pracy oraz w życiu prywatnym zachęcając bliskie mi kobiety do działania na rzecz realizacji ich pragnień, marzeń czy ambicji.
Kim chciałaś być w dzieciństwie?
W dzieciństwie chciałam pracować w telewizji. Po liceum zaczęłam studiować dziennikarstwo, ale już wtedy bardziej wolałam pisać reportaże.
Fun fact o mnie
Rozumiem mowę kotów. Mam dwa ukochane kociaki, z którymi rozumiemy się bez słów ale także często ucinamy sobie pogawędki. Poza tym jestem crazy plant lady i uwielbiam otaczać się roślinami. Jestem lokalnym przewodnikiem Google Maps już na 9 poziomie i nie zatrzymuję się 🙂
….. dodanie “czegoś od siebie” 🙂
Od siebie serdecznie polecam książkę Lekcje Chemii Bonnie Garmus, którą zarażam każdą koleżankę i znajomą. To fantastyczna historia naukowczyni, która mimo braku elementarnego wykształcenia w zawodzie chemika, zdobyła serce Amerykanek w latach 50tych poprzez gotowanie na wizji i tytułowe lekcje chemii i życia. Bohaterka łamie stereotypy, burzy patriarchat i udowadnia, że to ona od początku ma rację 🙂
Agnieszka Bernaś – Head of e-commerce & online marketing w Bielenda Kosmetyki Naturalne
Pani Agnieszko, dziękujemy za zaufanie i podzielenie się z nami kawałkiem swojej zawodowej historii.
Zautomatyzuj powtarzalne czynności w swojej firmie!
Ogranicz rutynowe zadania i zyskaj czas na rozwój strategicznych działań. Nasze innowacyjne rozwiązania no-code i low-code pomogą Ci zwiększyć efektywność operacyjną.
Skontaktuj się z nami