#5 DigitaLove Kobiety – Agnieszka Bernaś

W dzisiejszym świecie cyfrowej transformacji kobiety odgrywają coraz większą rolę w branży digitalowej. Są twórczyniami, liderkami i innowatorkami, które swoim zaangażowaniem i talentem wpływają na rozwój e-commerce, social media, programowania i wielu innych obszarów. W kolejnej osłonie wywiadu z cyklu #DigitaLove Kobiety zapraszamy Cię do odkrycia historii Agnieszki Bernaś. 

Opowiedz proszę o swojej obecnej roli i najbardziej ekscytującej części swojej pracy.

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Obecnie pracuję nad ciekawym projektem multibrandowego sklepu marek Grupa Bielenda, to przedsięwzięcie, które angażuje silne brandy kosmetyczne znane z masowej dystrybucji i wyróżniającego się contentu w social mediach. Wprowadzamy marki, które są rozpoznawalne w ecomie jak i takie, które dotychczas można było kupić głównie stacjonarnie. Wyniki pokazują nam, że klienci uznają ten pomysł za bardzo dobry i chętnie łączą swoje ulubione produkty w jednym koszyku. 

Jak zaczęła się Twoja przygoda w e-commerce?

Prywatnie moja przygoda z ecomem zaczęła się kilkanaście lat temu poprzez sprzedaż na Allegro. Zawodowo z  e-commerce mam do czynienia od około 2013 roku i pracy w agencji performance marketingowej. Specjalizuję się w sprzedaży detalicznej, ale chętnie też zgłębiam specyfikę ecomu B2B, szczególnie w kategorii pharma.

Czy ponownie wybrałabyś tę drogę zawodową?  

Na pewno znacznie szybciej związałabym się stricte z ecomem, przeszłam ścieżkę od social mediów i online marketingu, ale z perspektywy czasu czuję, że mogłam to zrobić w krótszym czasie.

Twój najbardziej przełomowy moment w karierze?

Wciąż na niego czekam 🙂

Z czego jesteś dumna?

Jestem dumna z tego, że potrafię nawiązywać długie i dobre relacje z partnerami biznesowymi, buduję zaufanie i na nim opieram współpracę. A prywatnie, jestem dumna z tego, że potrafię spełniać swoje marzenia.

Kto był Twoim największym mentorem_ką w Twojej karierze i dlaczego?/ Współcześnie – kto jest Twoim bohaterem_ką?

Moimi mentorami byli zawsze ci przełożeni, którzy darzyli mnie zaufaniem i pozwalali działać w tych obszarach, w których moja intuicja podpowiadała, że odniosę tam sukces. A szczególnie ci, którzy mimo porażki, pomagali wstać i iść dalej. Obecnie mam kilka bohaterek, które podpatruję na instagramie, są to między innymi Zosia Zochniak, Kasia Gandor, Asia Banaszewska, Magda Kaczanowicz. Są to Kobiety, które łamią stereotypy i edukują w fantastyczny sposób. Influencerki przez wielkie I.

Zobacz również:  #2 DigitaLove Kobiety – Kamila Gębik

Najśmieszniejsza/najdziwniejsza sytuacja w mojej karierze…

To chyba staż w roli handlowca w agencji reklamowej. Totalne nieporozumienie 🙂 

Według Ciebie, w jaki sposób najlepiej promować i wspierać karierę kobiet?

Kobietom należy dawać przestrzeń i ufać ich biznesowej intuicji. 

Co powinniśmy zrobić, aby zachęcić więcej kobiet do rozważenia kariery w branży e-commerce/digital?

Odnoszę wrażenie, że wiele kobiet unika stanowisk w działach związanych z pracą na danych, analityce, performance/programmatic ze względu na krzywdzący stereotyp, że to panowie trzymają kasę, a panie mają zadbać o to, aby coś ładnie wyglądało. Umysł analityczny kobiety mnie fascynuje, ponieważ jest bardzo rozwinięty, bierze pod uwagę tak wiele zmiennych i niuansów, o których panowie (wg stereotypu “jednozadaniowi”) często zapominają.

Czy jest jedna rada, której chciałabyś, aby ktoś udzielił Ci na początku Twojej kariery? A jaką radę Ty udzieliłabyś innym kobietom na początku ich kariery?

Dziś powiedziałabym sobie, nie czekaj tak długo. Jesteś wystarczająco dobra by spróbować i by zacząć. I taką dewizą kieruję się w pracy oraz w życiu prywatnym zachęcając bliskie mi kobiety do działania na rzecz realizacji ich pragnień, marzeń czy ambicji.

Kim chciałaś być w dzieciństwie?

W dzieciństwie chciałam pracować w telewizji. Po liceum zaczęłam studiować dziennikarstwo, ale już wtedy bardziej wolałam pisać reportaże.

Fun fact o mnie

Rozumiem mowę kotów. Mam dwa ukochane kociaki, z którymi rozumiemy się bez słów ale także często ucinamy sobie pogawędki. Poza tym jestem crazy plant lady i uwielbiam otaczać się roślinami. Jestem lokalnym przewodnikiem Google Maps już na 9 poziomie i nie zatrzymuję się 🙂

….. dodanie “czegoś od siebie” 🙂

Od siebie serdecznie polecam książkę Lekcje Chemii Bonnie Garmus, którą zarażam każdą koleżankę i znajomą. To fantastyczna historia naukowczyni, która mimo braku elementarnego wykształcenia w zawodzie chemika, zdobyła serce Amerykanek w latach 50tych poprzez gotowanie na wizji i tytułowe lekcje chemii i życia. Bohaterka łamie stereotypy, burzy patriarchat i udowadnia, że to ona od początku ma rację 🙂

Agnieszka BernaśHead of e-commerce & online marketing w Bielenda Kosmetyki Naturalne

Pani Agnieszko, dziękujemy  za zaufanie i podzielenie się z nami kawałkiem swojej zawodowej historii.

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej