#7 DigitaLove Kobiety – Justyna Spytek

Świat digital marketingu jest już coraz bardziej wypełniony przez kobiety. To one wnoszą w niego duży wkład, który definiuje i przekształca branżę. Zapraszamy do poznania kolejnej niezwykłej historii z cyklu #DigitaloveKobiety.

Opowiedz proszę o swojej obecnej roli i najbardziej ekscytującej części swojej pracy.

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

To co mnie ekscytuje w mojej obecnej pracy to wiele ról, w które mogę się wcielać😊

Od ponad 10 lat rozwijam rozwiązania technologiczne dla e-commerce wykorzystywane przez największe marki. Na co dzień jako Client Success Diretor, wspólnie z zespołem Circlewise dbamy o maksymalizowanie sprzedaży online poprzez budowanie transparentnych programów partnerskich, wykorzystujących zaawansowane narzędzia analityczne. Towarzysząc sklepom online, poznając ich potrzeby i znając ograniczenia sieci afiliacyjnych udaje się stworzyć i z sukcesem implementować innowacyjne rozwiązania takie jak platforma do programów in-house, czy atrybucja na ścieżce konwersji.  Wszystko po to, aby sukcesywnie dążyć do sytuacji Win-Win, idealnego środowiska do budowania partnerstw.

Jestem też wykładowczynią na studiach podyplomowych Handel Elektroniczny na Akademii Leona Koźmińskiego, a jako trenerka DIMAQ mam okazję dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem podczas szkoleń ds. e-commerce i performance marketingu z ramienia IAB.

Jak zaczęła się Twoja przygoda w świecie digital/e-commerce ?  

Moja digitalowa przygoda trwa już 20 lat, kiedy to jako pionierzy rynku tworzyliśmy i wdrażaliśmy cyfrowe transformacje u takich klientów jak Peugeot, IKEA, KFC. Wprowadzając na rynek nowe formaty reklamowe i zaawansowaną analitykę udowadnialiśmy, że reklama internetowa działa, ubezpieczenia można kupować przez internet (wejście na rynek podmiotu Liberty Direct), a gazetki papierowe retailera można zastąpić kilkumilionową bazą danych, budowaną przez lata w internecie (strategia konkursowa TESCO).

Co jest według Ciebie najbardziej interesujący w “tym cyfrowym świecie”?

ZMIANY, to one napędzają „cyfrowy świat”, sprawiają skokowe wzrosty digitalowych biznesów oraz ogromną ciekawość i motywację do nieustannego rozwoju. Z jednej strony dotyczą technologii, która pozwala precyzyjniej docierać do użytkownika, lepiej zarządzać budżetem mediowym. Z drugiej strony samego świata, po którym porusza się ten użytkownik, nowych miejsc, które dają reklamodawcom nowe możliwości dotarcia do grupy docelowej. Jednak najważniejszą zmianą jest zachowanie i potrzeby e-klientów, do których cyfrowy świat musi się nieustająco dostosowywać.

Twój najbardziej przełomowy moment w karierze? 

12 lat temu, kiedy to podjęłam się zadania rozwinąć od zera polski oddział sieci afiliacyjnej TradeTracker. Stworzyć zespół, unikalny produkt/ofertę i pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku. Dzięki naszej technologii, a przede wszystkim ludziom i ich pomysłom udało się w krótkim czasie zbudować rozpoznawalną markę, której zaufali rozpoznawalne e-commercy. Od tamtej pory sukcesywnie, mimo zmiany firmy, współtworzę rynek marketingu partnerskiego – 3-ciej siły sprzedażowej online po Google’u i Facebooku w e-commerce.

Inny przełomowy moment to rozszerzenie mojej ścieżki praktyka o kierunek szkoleniowy. Stając się 8 lat temu trenerem DIMAQ zdecydowanie rozszerzyło się grono osób, z którymi dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem. Setki przeszkolonych osób, studenci pełni pasji i digitalowych pomysłów. Wspaniały czas, satysfakcja i nieustająca motywacja do działania. 

Kto był Twoim największym mentorem_ką w Twojej karierze i dlaczego?

Na każdym etapie mojej kariery takim mentorem/ką był mój zespół. Ten do którego 20 lat temu dołączyłam tworząc pionierskie rozwiązania w obszarze marketingu digital, ten który stworzyłam rozwijając polski oddział TradeTracker i obecnie zespół Circlewise i partnerzy, z którymi na co dzień pracujemy.

Umiejętne słuchanie, rozumienie potrzeb i inicjatyw zarówno przełożonych, jak i współpracowników oraz możliwość dzielenia się wiedzą, pomysłami jest najlepszym „mentoringiem”😊

Zobacz również:  #6 DigitaLove Kobiety – Gabriela Szymaszkiewicz

Według Ciebie, w jaki sposób najlepiej promować i wspierać karierę kobiet?

Wspaniałą inicjatywą jest np. Fundacja Kobiety e-biznesu i organizowany przez nich Konkurs Kobieta e-commerce. Zespół prawdziwych ekspertek, pasjonatek nowych technologii, a do tego kobiet, które wspierają inne kobiety w obszarze rozwoju kariery ecommerce/digital. Ich raporty, wydarzenia, a przede wszystkim promocja kobiet e-biznesu dają motywację i energię do podejmowania kolejnych inicjatywy i budowania kobiecych e-sukcesów.

Co powinniśmy zrobić, aby zachęcić więcej kobiet do rozważenia kariery w branży e-commerce/digital?

Myślę, że proporcje ilościowe zaczynają się wyrównywać, pozostają wciąż różnice na stanowiskach średniego i wyższego szczebla. Zdecydowanie mniej kobiet podejmuje też inicjatywę założenia swojej firmy wyspecjalizowanej w ecommerce/digital. Tutaj zmiany dzieją się wolniej, ale właśnie budowanie od najmłodszych lat przekonania o sile i możliwości kobiet ma kluczowe znaczenie. Ważne jest zachęcanie młodych dziewczyn do realizowania swoich pomysłów we wszelkiego rodzaju inkubatorach innowacyjności.

Praktyczne ścieżki rozwoju w szkole, czy na studiach nie są dedykowane konkretnej płci. Na studiach podyplomowych z e-handlu, czy Marketingu Internetowego, które mam przyjemność współtworzyć na ALK są zdominowane przez kobiety. Dlatego wierzę, że niedługo nie trzeba będzie specjalnie zachęcać, to się dzieje😊

W jaki sposób rozwijasz się/starasz się być na bieżąco?

Przede wszystkim poprzez rozmowy z partnerami biznesowymi, współpracownikami, studentami, wykładowcami. Łączenie środowiska biznesowego, ze szkoleniowym i akademickim daje mi nieskończone możliwości do prowadzenia takich dialogów, wymiany doświadczeń, słuchania, podglądania i sprawdzania w praktyce nowych, rekomendowanych rozwiązań. 

Oczywiście podcasty, newslettery branżowe (PerformanceIN, czy Sam Nektar), bieżące raporty, udział w konferencjach to solidna dawka wiedzy, którą staram się z odpowiednią częstotliwością sobie dostarczać😊

Czy jest jedna rada  której chciałabyś, aby ktoś udzielił Ci na początku Twojej kariery? A jaką radę Ty udzieliłabyś innym kobietom na początku ich kariery?

Przede wszystkim uwierz w siebie, szukaj miejsca i obszaru, w którym będziesz czuła się doceniana. Gromadzenie doświadczeń to zdecydowanie dobra szkoła, ale ważna jest również możliwość podejmowania własnych inicjatyw, poczucia że jesteś częścią zespołu, a efekty twojej pracy są doceniane.

Ja miałam to szczęście, że na początku trafiłam na bardzo wspierające osoby (Sławek, Łucja, Ania😊 i opisywany wyżej scenariusz szybko został zrealizowany.

Jednak po kilku latach moja pewność siebie została wystawiona na prawdziwą próbę. Kiedy 12 lat temu obejmowałam stanowisko prezesa polskiego oddziału międzynarodowej firmy musiałam nie tylko budować markę, zespół, ale również udowadniać, że kobieta też jest w stanie to zrobić z sukcesem. Bowiem wcześniej na żadnym innym rynku kobiety nie zarządzały i stanowiły zdecydowaną mniejszość w tej technologicznej spółce. Na szczęście po latach to się zmieniło, czyli polski oddział stał się pionierem tych „kobiecych” zmian😊

Fun fact o mnie…”coś od siebie”

Cenię to gdzie jestem i z kim mogę dokonywać kolejnych milowych kroków w obszarze digital. Cenię sobie również pozostałe obszary, w których mogę się realizować. Od wielu lat mam ogromną zajawkę na biegania, rower i ostatnio triathlon. Ciężki trening, progres i każde podium motywują do działania i budują pewność siebie😊 Szkoda tylko, że podobnie jak w biznesie, w sporcie też musimy my KOBIETY walczyć o swoje. Sytuacje kiedy w kategorii mężczyzn przewidzieli symboliczne puchary, a dla kobiet już nie może nic nie znaczą, ale nie świadczą o równym traktowaniu😊

Justyna Spytek – Lecturer –

Pani Justyno, bardzo dziękujemy za udział w naszym cyklu i podzieleniem się kawałkiem swojej historii. 

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej