#8 DigitaLove Kobiety – Aleksandra Malicka

Kobiety w digital marketingu to nie tylko kreatywność, to również strategia, determinacja i zmienianie oblicza branży. Gotowi na kolejną dawkę historii ze świata digitalowego marketingu? Czas poznać następny przykład kobiecej siły w świecie marketingu online…

Opowiedz proszę o swojej obecnej roli/stanowisku pracy.

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Obecnie pracuję jako Head of Digital Performance Marketing w Orange Polska i zajmuję się transformacją cyfrową oraz pozyskiwaniem nowych klientów w digitalu. Kierując zespołem performance marketingu dbam o obszary SEM, SEO, zakup mediów w modelach efektywnościowych czy afiliację, analizując jaki wpływ ma to na sprzedaż do nowych klientów. W tym szybko zmieniającym się świecie, to może być ciekawa przygoda.

Jak zaczęła się Twoja przygoda w świecie digital/e-commerce ?  

W branży marketingu pracuję już od ponad 13 lat. Zaczynałam jako Media Planner po stronie agencji performance marketingu pracując dla dużych marek i instytucji finansowych, aby następnie znaleźć się po stronie klientów i zobaczyć z jakimi problemami borykają się organizacje w branżach telekomunikacyjnych, samochodowych czy e-commerce. Pracowałam zarówno jako Communication, Brand Manager jak i Digital Manager w polskich i międzynarodowych korporacjach i z każdej z nich wyniosłam naprawdę ciekawe doświadczenia, które obecnie pomagają mi strategicznie patrzeć już na wiele obszarów w marketingu, ale i całej organizacji.

Co jest według Ciebie najbardziej interesujący w “tym cyfrowym świecie” ?

To co jest fascynujące w digitalu to nieustanna zmiana i rozwój. Pamiętam, jak jeszcze jakiś czas temu mówiliśmy o erze video, erze mobile, programmatic, aż dochodzimy do ery sztucznej inteligencji, która już ma realny wpływ na pracę marketerów, co jest jednocześnie fascynujące jak i przerażające. Digital nie spowalnia i chyba to jest najciekawsze, bo my jako marketerzy możemy się wciąż rozwijać i uczyć. Wciąż przed nami sporo wyzwań w kontekście cookieless world jak i lepszego zakupu mediów opartego o modele atrybucyjne.

Twój najbardziej przełomowy moment w karierze? 

Praca w największym, pomarańczowym e-commerce w Polsce, która dała mi poczucie strategicznego myślenia, przewidywania, planowania i dbania o zależności biznesowe w organizacji. To właśnie tam nauczyłam się jak myśleć strategicznie, a duży wpływ na moją karierę miała moja mentorka i przewodniczka. 

Kto był Twoim największym mentorem/ką w Twojej karierze i dlaczego?/ Współcześnie – kto jest Twoim bohaterem/ką?

Na swojej drodze spotkałam wielu ciekawych ludzi, którzy byli dla mnie mentorami, jednak to w tych największych, międzynarodowych organizacjach mogłam nauczyć się najwięcej. Nie patrzę już tylko na mój obszar, tylko na duży obrazek, którego jestem częścią. Myślę strategicznie i wybiegam w przyszłość, bo biznes potrzebuje przewidywalności, aby mógł dalej rosnąć i się rozwijać. Czerpię także wiedzę od mojego zespołu, który pomaga mi także zrozumieć wiele zależności.

Według Ciebie, w jaki sposób najlepiej promować i wspierać karierę kobiet?

Niestety kobiety wciąż są na drugim planie jeśli chodzi o zarobki w branży marketingu i poza nią. To o co powinnyśmy my jako kobiety walczyć to standard w wynagrodzeniu niezależnie od płci. Organizacje powinny dbać także o różnorodność w kadrze zarządzającej, która jest kluczowa do dalszego rozwoju kobiet w polskim biznesie. Dbajmy także o elastyczne formy pracy dla kobiet. W obecnych czasach kobiety nie tylko chcą być matkami, ale także rozwijać swoją karierę. Praca matki, która czasami musi wziąć wolne by zaopiekować się chorym dziecko, jest tak samo wartościowa. Często pracujemy chyba ciężej, bo musimy udowadniać o wiele więcej niż mężczyźni. Kobiety są także mniej asertywne, co sprawia, że finalnie mamy więcej pracy. Cieszy mnie jednak fakt, że kobiety coraz bardziej dbają o swój PR i udzielają się w różnorodnych inicjatywach, panelach dyskusyjnych. Powstało także mnóstwo fajnych organizacji i konkursów branżowych skierowanych do kobiet.

Zobacz również:  #7 DigitaLove Kobiety – Justyna Spytek

Co powinniśmy zrobić, aby zachęcić więcej kobiet do rozważenia kariery w branży e-commerce/digital?

Benefity jakie daje praca w e-commerce to przede wszystkim realny wpływ na wyniki, mierzalność i poczucie satysfakcji z włożonej pracy, którą można jednoznacznie ocenić. To coś, czego nie można odebrać – realne case’y. Fajnie, gdyby praca była też pasją, dzięki temu łączy się przyjemne z pożytecznym. Ja nie wyobrażam sobie spędzać ponad 40 godzin w pracy, gdyby nie fakt, że lubię to co robię.

W jaki sposób rozwijasz się/starasz się być na bieżąco?

Przede wszystkim dużo czytam, staram się zrozumieć procesy, operacyjne zależności i zawsze zadaję dużo pytań. Szkolę się, czytam prasę branżową i uczestniczę w konferencjach. Myślę o studiach podyplomowych i kilku kursach doszkalających, bo czasami, aby spojrzeć na ogół, trzeba zejść do szczegółów. 

Czy jest jedna rada  której chciałabyś, aby ktoś udzielił Ci na początku Twojej kariery? A jaką radę Ty udzieliłabyś innym kobietom na początku ich kariery?

Nie poddawaj się, pamiętaj, że to co jest w Twojej głowie ma odzwierciedlenie potem w realnym życiu. Projektuj swoje życie w swoich myślach  i dąż do realizacji małymi krokami. Słuchaj tylko tych mądrzejszych od siebie. Myśl o sobie dobrze, ciężko pracuj, doceniaj siebie i innych, zadawaj dużo pytań. Bądź wymagająca w stosunku do siebie i innych, ale dbaj także o swoją asertywność. 

Fun fact o mnie…

Prywatnie jestem mamą i prowadzę podróżniczego bloga, pokazując rodzicom, że warto zabierać dzieci nie tylko na lokalne place zabaw, ale także na drugi koniec świata. Podróże, pisanie, robienie zdjęć to moja druga pasja zaraz po marketingu. To właśnie w Meksyku wypadł starszemu synowi pierwszy ząb, a młodszy co jakiś czas prosi o kuskus, którego zasmakował w Maroko. Każdy z nich pamięta mnóstwo anegdotek i sytuacji z naszych podróży, chociaż do dzisiaj pytają  “Mamo, daleko jeszcze?” 🙂

Aleksandra Malicka – Head of Digital Marketing, Orange Polska.

Pani Olu, jeszcze raz bardzo dziękujemy za podzielenie się swoją historią i udział w cyklu🌸

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej