#2 DigitaLove Kobiety – Kamila Gębik

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) zauważa, że polskie bizneswomen potrafią szybko rozpoznać i zrozumieć oczekiwania grup docelowych, a także skutecznie do nich dotrzeć. Oprócz tego nie tylko swobodnie poruszają się w zagospodarowanych obszarach rynku, ale przyczyniają się do jego rozwoju poprzez poszukiwanie nisz i dzięki własnym nietuzinkowym pomysłom.

Z radością przedstawiony kolejny wywiad cyklu #DigitaLove Kobiety. Tym razem swoją historią oraz wiedzą podzieliła się z nami Kamila Gębik.

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Opowiedz proszę o swojej obecnej roli i najbardziej ekscytującej części swojej pracy?

Aktualnie prowadzę agencję konsultingową dla sklepów internetowych KAMMEDIA.PL, współpracując z wieloma różnymi markami, głównie z bliskich mi branż – fashion i beauty. Wydaję również książki jako self-publisher. Pierwsza publikacja o tytule: „PIĘKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie?”, cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem na rynku. Druga „PRZYSZŁOŚĆ E-COMMERCE dla fashion i beauty” ukaże się 21 marca tego roku. Do tego projektu zaprosiłam wielu znanych ekspertów. Znajdziecie zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją, rzeczywistością rozszerzoną, NFT, a także wywiad z GPT-3 czy też mój dzień w roku 2040.  Natomiast miesiąc później, w kwietniu organizuję we Wrocławiu razem z Akat Consulting, konferencję „Przyszłość e-commerce” dla 140 osób z branży. Dodatkowo działam jako dyrektor kreatywna dla GO2NFT i planujemy wraz z premierą drugiej książki, wdrożyć technologię SKEY.NETWORK oraz stworzyć 100 pierwszych sztuk w limitowanej edycji jako produkt cyfrowy NFT. W wolnych chwilach uczestniczę w spotkaniach live, podcastach czy webinarach branżowych. 

Ekscytująca jest praca na własnych zasadach, a także „branie życie w swoje ręce”. Bardzo lubię realizować i budować projekty od zera i tworzyć coś z niczego na podstawie wcześniejszej wizji w głowie. Stawiam w życiu na ciągły rozwój i naukę i to wszystko co robię, motywuje mnie do kolejnych działań. Każdą trudną chwilę w projektach staram się przekładać na wyzwanie. Wspaniała jest także możliwość przebywania na bieżąco w branży e-commerce, a także poznawanie wielu ekspertów i specjalistów w różnych dziedzinach. Jak się uczyć to tylko od najlepszych. Łączenie sprzedaży, marketingu, PR, copywritingu, nowych technologii to dla mnie świetna hybryda do osiągania nowych celów. 

Jak zaczęła się Twoja przygoda w e-commerce?

Zawsze śledzę nowinki i trendy, które spływają do nas na rynek i staram się przewidywać w którym kierunku warto się rozwijać. Od wielu lat pracowałam na wysokich celach sprzedażowych. Mechanizm i wypracowane metody z reguły pozostawały, a zmieniał się produkt do sprzedaży. Przygoda z e-commerce tak naprawdę rozpoczęła się kilka lat temu, kiedy otrzymałam pracę w Domodi i Allani/ Holding Wirtualnej Polski na stanowisko Business Development Coordinator fashion & beauty. Przez kilka lat jeździłam do klientów w całej Polsce i prowadziłam prezentacje, spotkania nie tylko w największych Domach Mediowych, ale także u klientów bezpośrednich takich jak m.in. ADIDAS, LACOSTE, HEBE, BIELENDA, KABOS COSMETICS, SADVA i wiele innych. Zbudowałam także portfolio dużych marek z branży beauty dla korporacji. Słuchałam wtedy na bieżąco o potrzebach i problemach w sklepach internetowych, nauczyłam się pracować na KPI, a także analizować plusy i minusy. Współpraca z dyrektorami e-commerce bardzo dużo mnie nauczyła. Potem wybuchła pandemia i wraz z zamykaniem się sklepów stacjonarnych, dla wielu marek obecność online to było „być albo nie być” na rynku. Aktualnie zgłębiam tajniki związane z NFT/NFC i blockchain, a także związane z technologiami przyszłości i w tym kierunku chcę się rozwijać. 

Czy ponownie wybrałabyś tę drogę zawodową?  

Tak, jak najbardziej. Niczego nie żałuję w życiu, nawet tych źle podjętych decyzji. Uważam, że wszystko dzieje się w naszym życiu z jakiejś konkretnej przyczyny i powodu. I to od nas zależy co potem z tym zrobimy. Wszystkie podjęte przeze mnie prace od 18 roku życia (od pracy w redakcji i tworzenia gazety, po sprzedaż reklam wieloformatowych, reklam prasowych, internetowych po pracę jako dziennikarz, a także w agencji kreatywnej z zespołem zdolnych grafików po ASP) nauczyły mnie procesu wydania książki od A do Z. Bez tych doświadczeń nie byłabym tu gdzie jestem. Otworzenie własnej firmy w młodym wieku uczy także bardzo dużo, a przede wszystkim sprawia, że możemy stać się silniejsi. Wszystkim, którzy są w trakcie studiów gorąco polecam takie „rzucenie się na głęboką wodę”. 

Zobacz również:  #1 DigitaLove Kobiety - Anna Górka

Twój najbardziej przełomowy moment w karierze?

Zdecydowanie moment wydania książki „PIĘKNY E-COMMERCE” w nakładzie 3500 sztuk wersja papierowa i e-book. Książka otworzyła mnóstwo nowych drzwi i możliwości, a także sprawiła, że mogłam bardziej uwierzyć w siebie, stać się asertywna, a także cieszyć się nie tylko nominacjami, ale także z pokorą znosić krytykę, czy ocenę. Każdy w Polsce ma prawo do wyrażenia oceny, nawet jeżeli może być ona dla nas krzywdząca i nie do końca się z nią zgadzamy. Odbieram ją tak samo jak Leo Babauta w „Nawyki Zen”: „krytyka to okazja, aby się doskonalić”. Dzięki książce mam możliwość realizacji prelekcji na wielu targach branżowych, chociażby takich jak: WOW Fashion, lunch z e-commerce czy mobile trends. Dodatkowo realizowałam gościnne wykłady dla studentów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego. Jestem dumna z tego projektu i z faktu, że mimo tego iż wiele osób mi odradzało ten projekt lub w niego nie wierzyło – postawiłam na swoim. 

Według Ciebie, w jaki sposób najlepiej promować i wspierać karierę kobiet?

Mam pewien projekt/plan na rok 2024 w kierunku wspierania kobiet, ale jest za wcześnie, aby o nim mówić. Na pewno warto zapraszać ciekawe i pełne energii kobiety do spotkań na żywo, wywiadów, prelekcji, aby mogły dzielić się swoim doświadczeniem. Wszelkie grupy wspierające się są także mile widziane. Kobiety przebywając razem i życząc sobie dobrze, uzupełniają się i wspierają energetycznie. 

Czy jest jedna rada, której chciałabyś, aby ktoś udzielił Ci na początku Twojej kariery? A jaką radę Ty udzieliłabyś innym kobietom na początku ich kariery?

Na szczęście coraz więcej kobiet pojawia się w środowisku IT/ e-commerce/ digital. Porad mam bardzo dużo, ale jakbym miała na teraz wybrać jedną to: „COKOLWIEK ROBISZ – NIE PODDAWAJ SIĘ!” 

Kim chciałaś być w dzieciństwie?

Chciałam być poszukiwaczem minerałów, meteorytów i śladów po dinozaurach. Trochę się to zmieniło, kiedy znalazłam u cioci na strychu starą maszynę do pisania. Wtedy zamarzyłam, aby napisać książkę. Miałam 7 lat. 

Dodatkowo z racji bakcyla do rysowania przez całe dzieciństwo chciałam tworzyć sztukę. 

Fun fact o mnie…

Dużo rzeczy robię na co dzień na odwrót niż inni, widzę wiele razy dziennie liczbę 21 (Tesli), zbieram minerały i kamienie szlachetne, uwielbiam grać w ping ponga i uprawiać jogę. Kocham góry, las i naturę. To daje balans do dalszej walki ?

Kamila Gębik – CEO KAMMEDIA.PL, CCO GO2NFT – dyrektorka merytoryczna i organizatorka konferencji „Przyszłość e-commerce”, autorka książki PIĘKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie?, którą wydała jako self-publisher. Premiera drugiej publikacji “PRZYSZŁOŚĆ E-COMMERCE dla fashion i beauty” już w marcu (NFT, e-book, wersja papierowa). Łączy sprzedaż, marketing, copywriting, a w życiu idzie zawsze pod prąd, ufając intuicji. Szkoli, uczestniczy w spotkaniach: live, webinarach i podcastach e-commerce. Nominowana do tytułu „Kobieta e-commerce 2022” w kategorii innowacyjność. Współorganizatorka cyklu eventów „E-commerce na wodzie”. Tworzy artykuły eksperckie do takich magazynów, jak: „Forbes Polska”, „ICAN Managment Review”, „E-commerce & digital marketing”. EX Business Development Coordinator fashion & beauty w DOMODI. Napisała ponad dwieście artykułów eksperckich, współpracowała z wieloma markami przy projektach marketingowych. Mowa o takich brandach, jak: Bielenda, Dr Irena Eris, Briju, Sadva, Paged Meble, Kabos Cosmetics, Naoko, Tamara Gonzalez Perea, Laparica.com. 

Pani Kamilo, bardzo dziękujemy za zaufanie i poświęcony czas

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej