#3 DigitaLove Kobiety – Anna Krzaklewska

W Kobietach drzemie ogromny potencjał,  potrzeba działania i zaistnienia w świecie digital. Przyspieszona transformacja cyfrowa i digitalizacja społeczeństwa tworzą coraz lepsze warunki do rozwoju i działania. Przedstawiamy kolejną historię Kobiety, która weszła w świat e-commerce i dziś może stać się inspiracją oraz motywacją dla innych.

Opowiedz proszę o swojej obecnej roli i najbardziej ekscytującej części swojej pracy.

Przez ostatnie 10 lat zajmowałam się tworzeniem strategii i zarządzaniem sprzedażą sklepu internetowego pieknetapety.pl. Na przestrzeni tej dekady moja rola ewoluowała i różniła się w zależności od tego na jakim etapie rozwoju był sklep – na początku byłam zaangażowana głównie w tworzenie i realizację strategii sprzedażowej i zakupowej, a także w pracę operacyjną. Do tego doszło prowadzenie i optymalizacja internetowych działań marketingowych oraz przeprowadzanie analiz rynkowych. Ostatnie lata to też czas pracy w roli Product Ownera podczas wdrożeń nowych funkcjonalności i rozwiązań technologicznych.

Kiedy 10 lat temu usłyszałam o pomyśle budowy sklepu internetowego z tapetami ściennymi moją pierwszą myślą było „Tapety ??? Ale kto dziś kupuje tapety ???”. Jedyną znaną mi osobą, która miała w domu tapetę była moja 80-letnia babcia- swoją drogą nadal ma na ścianach tę samą tapetę i nie daje się namówić na zmianę ?

Mimo wątpliwości weszłam w ten projekt i uczestniczyłam w budowie tego sklepu od samego początku – od nawiązywania kontaktów w branży, z którą nigdy wcześniej nie miałam nic wspólnego, przez naukę asortymentu, kompletowanie zespołu, tworzenie strategii sprzedażowej, budowanie marki w Internecie.  Okazało się, że pomysł był strzałem w dziesiątkę. Do dziś pamiętam pierwsze zamówienie złożone w sklepie 15 sierpnia 2013 roku, kolejne złożone dopiero kilka dni później, a potem nagle tylko we wrześniu 2013 roku zrealizowaliśmy 111 zamówień.

Zaczynaliśmy od asortymentu jednego producenta, po to by przez lata nawiązywać współpracę z praktycznie wszystkimi europejskimi producentami tapet ściennych. Dziś w sklepie pieknetapety.pl jest prawie 30 tysięcy wzorów tapet ściennych, a także fototapety i murale personalizowane i produkowane specjalnie na konkretną ścianę klienta. Obecnie to my często wspieramy młodych przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają własną produkcję murali ściennych – promujemy ich produkty, pokazujemy naszym klientom możliwości personalizacji tapet jakie od kilku lat daje nam technologia.

Jak zaczęła się Twoja przygoda w e-commerce?

Nie będzie tu niestety historii z fajerwerkami, moja przygoda z e-commerce zaczęłam się dość standardowo. Mój mąż pracował w branży e-commerce od lat. Po urlopie macierzyńskim musiałam odnaleźć się na nowo na rynku pracy i wtedy wymyśliliśmy, żebym zaczęła pracę z nim, przy projektach e-commerce, które prowadził dla klientów, którzy dopiero tworzyli kanały sprzedaży online.

Zdecydowałam się na tą ścieżkę, bo e-commerce był branżą, która mnie interesowała. Wiedziałam jak wyglądają trendy i prognozy na amerykańskim rynku e-commerce. Wiedziałam, że branża ma duży potencjał rozwoju w Polsce, a ponadto ze względu na pracę męża tematyka nie była mi obca, zagadnienia handlu internetowego zawsze gdzieś się przewijały w naszym domu, w wielu projektach mimowolnie uczestniczyłam jako „próbny” użytkownik. Nasza wspólna praca nie trwała długo, dość szybko zaczęłam pracować niezależnie, ale to był zdecydowanie czynnik, który wpłynął na to w jaki sposób potoczyła się moja kariera zawodowa.

ZOBACZ  #4 DigitaLove Kobiety – Agnieszka Siwek

 Czy ponownie wybrałabyś tę drogę zawodową?  

E-commerce to branża, która w Polsce przez ostatnie dwie dekady przeszła ogromną transformację i ja uczestniczyłam w tej transformacji. Pamiętam te czasy, kiedy standardem sklepów internetowych były bardzo nieintuicyjne ścieżki użytkowników, siermiężna grafika, brak możliwości filtrowania produktów, płatności tylko przelewem i za pobraniem. Pamiętam rozjeżdżające się bannery w zależności od wielkości monitora, na którym otwierało się stronę sklepu internetowego.

Handel internetowy to bardzo dynamicznie zmieniająca się branża, która wciąż się rozwija i patrząc na rozwój technologii i dostępnych narzędzi ten rozwój nadal będzie trwał. E-commerce wymaga ciągłego uczenia się, dostosowywania do zmieniającego otoczenia, a co za tym idzie dużej odwagi i otwartości na innowacyjność. Odnajduję się w tej dynamice i zmianach, lubię się rozwijać, potrzebuję nowych wyzwań, dlatego tak – raz jeszcze wybrałabym tę drogę zawodową.

Twój najbardziej przełomowy moment w karierze?

Wciąż jeszcze przede mną ?

 Z czego jesteś dumna?

 Zawodowo ze stworzenia jednego z największych sklepów internetowych w Polsce w branży tapet ściennych…ale muszę przyznać, że bardziej dumna jestem z tego, że udało mi się zbudować życie, w którym spełniam się nie tylko zawodowo, ale również na innych polach – rodzinnie, społecznie. Realizuje swoje pasje, otaczam się gronem przyjaciół, spełniam swoje marzenia.

Według Ciebie, w jaki sposób najlepiej promować i wspierać karierę kobiet?

 Po pierwsze, i to dotyczy nie tylko kobiet, ale wszystkich ludzi – należy dbać i wspierać tak zwany work & life balance. Uważam, że ciężko jest spełniać się zawodowo, jeśli nie jesteśmy szczęśliwi. Dlatego tak istotne jest dostosowanie formy pracy, czasu, odpowiedzialności do indywidualnej sytuacji każdego z nas.

 Jestem również wielką fanką wszelkich inicjatyw wspierających zawodowy rozwój kobiet. Jest ich coraz więcej – fundacje, programy mentoringowe, grupy Facebookowe, networking. To, co jest niesamowite, to siła grupy. Kobiety pomagają kobietom. Pomagają sobie wzajemnie, nie poddają się pomimo porażek. Uczą się cały czas, gdyż tego wymaga od nich świat cyfrowy, który zmienia definicję biznesu.

Co powinniśmy zrobić, aby zachęcić więcej kobiet do rozważenia kariery w branży e-commerce/digital?

 Wdrażać elastyczne formy i czas pracy. E-commerce naprawdę nie jest branżą w której trzeba zawsze pracować od-do. Zdarzały mi się dni, kiedy pracowałam w godzinach 6-10 i 20-24, bo w ciągu dnia musiałam się zająć chorym dzieckiem, które nie poszło do przedszkola. Moja praca była tak samo wartościowa jak ta, którą wykonywałam w godzinach 9-17.

Powinniśmy również budować kulturę pracy, w której przykładamy wagę do rozwoju kompetencji pracowników. E-commerce jest branżą, która wciąż się rozwija – automatyzacja, sztuczna inteligencja – ludzie, którzy chcą pracować w tej branży to ludzie, którzy chcą się również rozwijać, chcą iść do przodu wraz z postępującą technologią i możliwościami.

ZOBACZ  #2 DigitaLove Kobiety – Kamila Gębik

Czy jest jedna rada, której chciałabyś, aby ktoś udzielił Ci na początku Twojej kariery? A jaką radę Ty udzieliłabyś innym kobietom na początku ich kariery?

 Jest kilka rad i nauczek, które wyciągnęłam podczas mojej kariery zawodowej i którymi chętnie podzieliłabym się z innymi kobietami.

    • Zrób tak, żeby praca była Twoją pasją. Nie zajmuj się czymś w co nie wierzysz, czego sama nie chciałabyś używać. Jeśli zawodowo zajmujesz się produktem/działaniem, które w Twoim odczuciu są beznadziejne, to zrób wszystko co w Twojej mocy, żeby to zmienić.
    • Pamiętaj, że każda praca, nawet najwspanialsza to tylko część Twojego życia. Pamiętaj, żeby praca nie była najważniejsza, nawet gdy jest Twoją pasją. Pamiętaj o rodzinie, przyjaciołach, swoim zdrowiu i szczęściu, a zwłaszcza o czasie dla siebie.
    • Jeśli jesteś szczęśliwa i dobrze się czujesz z tym co robisz, a Twoja praca sprawia Ci frajdę to nie daj sobie wmówić, że:

„mogłabyś robić coś bardziej ambitnego”

„tak mało zarabiasz, inni zarabiają dwa razy tyle”

„inni robią karierę, a Ty marnujesz się w tej pracy” 

Fun fact o mnie…”coś od siebie”:)

Równie istotną częścią mojego życia jak kariera zawodowa jest moja działalność społeczna. Od zawsze realizowałam się jako przewodnicząca klasy, szkoły, wolontariuszka. Lubię robić coś co ma sens i co przynosi wymierne korzyści społeczeństwu. Jestem typem społecznika – jestem zawsze tam, gdzie coś się dzieje, kiedy trzeba komuś pomóc.

Dbam o naszą planetę – mnie naprawdę obchodzi to, co się z nią dzieje i w jaki sposób my, ludzie przyczyniamy się do tego. Biorę udział w projektach ekologicznych, działam w Polskim Alarmie Smogowym.

Uwielbiam kontakt z ludźmi – podejmuję działania, żeby stworzyć lokalną społeczność, opartą na osobistych relacjach i lokalnych inicjatywach. Zachęcam mieszkańców mojej miejscowości, aby wyszli z domów i poświęcili swój czas i energię na coś, co pozytywnie wpłynie na nas wszystkich. Od 2022 roku działania na szczeblu lokalnym realizuję jako przewodnicząca Koła Gospodyń Wiejskich ?

 

Anna Krzaklewska – E-Commerce Manager & Product Owner – Pieknetapety.pl, Product Owner Mentee – Dare IT.

 

Pani Aniu, bardzo dziękujemy  za zaufanie i podzielenie się z nami kawałkiem  swojej historii..nie tylko do końca zawodowej 🙂 

 


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.