Media Planner – Kto to. Zakres obowiązków

Jakie obowiązki ma Media Planner

Media Planner (Real Time Bidding) korzysta z RTB (licytacji w czasie rzeczywistym) do kupowania powierzchni reklamowej. Przygotowuje i wdraża kampanię marketingową w modelu RTB. Współpracując z zespołem marketingowym i technicznym, opracowuje kilka scenariuszy działań. Korzysta tutaj z różnych narzędzi, danych i algorytmów. Sprawdź z nami, co powinno należeć do obowiązków pracownika i jak go znaleźć.

Jakie obowiązki ma Media Planner?

Media Planner odpowiada za optymalizację trwających kampanii, dla których analizuje poszczególne parametry, takie jak kluczowe lokalizacje, najlepsze pory dnia itp. Stara się przygotować skuteczną reklamę w najlepszej cenie. Swoje wyniki publikuje w regularnych raportach i ocenach kampanii.

Współpracuje z działem reklamowym, zespołem ds. obsługi klienta, projektantami stron internetowych, traffic managerem, analitykiem internetowym. Integruje ich pracę, by zapewnić lepszą synergię wszystkich kanałów dotarcia do klienta. Praca Media Plannera jest bardzo ciekawa. Każda kampania w mniejszym lub większym stopniu różni się od poprzedniej, dlatego musi łatwo odnajdywać się w dynamicznym świecie mediów i na rynku pracy.

Czym jeszcze się zajmuje?

Aktywnie zarządza kampaniami poprzez optymalizację stawek, tempa i wydajności, by zapewnić kluczowe wskaźniki wydajności. Ponadto Media Planner identyfikuje odpowiednie grupy odbiorców dla kampanii. Opracowuje również podstawowe strategie optymalizacji wydajności poprzez codzienne monitorowanie kluczowych wskaźników efektywności (KPI) i zwrotu z inwestycji (ROI).

Jakie wymagania stawia się kandydatowi na to stanowisko?
  • doświadczenie w zarządzaniu produktem, przygotowywaniu strategii, optymalizacji przychodów, analizie i zwiększeniu wydajności
  • znajomość targetowania, określania stawek, optymalizacji CPA
  • doświadczenie w automatyzacji marketingu i przygotowywaniu kampanii marketingowych, najlepiej w środowisku RTB
  • biegła obsługa Excela, w tym tabele przestawne, tworzenie wykresów i manipulowanie zestawami danych
  • umiejętność zarządzania czasem i pracy nad kilkoma projektami jednocześnie
  • umiejętności analityczne i rozwiązywania problemów
  • umiejętność pracy w zespole
  • duża dbałość o szczegóły
  • doskonałe umiejętności interpersonalne
  • umiejętność zarządzania projektami, organizacji i ustalania priorytetów

Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.