Kim jest Strategy Manager? Poznaj zakres obowiązków

strategy manager

Strategy Manager wyznacza kierunek rozwoju firmy określając jej cele długoterminowe. Przed wytyczeniem konkretnej ścieżki i podjęciem się realizacji założonej strategii, dokonuje analizy zasobów ludzkich w firmie, jej struktury, wydajności, określa jej mocne i słabe strony, analizuje ryzyko. Te czynniki są podstawą każdej strategii działania i celne ich oszacowanie może ułatwić ścieżkę dotarcia do celu.

Możliwe inne nazwy tego stanowiska

  • Business Operations Manager
  • Kierownik do spraw strategii

Zakres obowiązków

  • tworzenie długoterminowej strategii
  • zbieranie kluczowych informacji o konkurencji i rynku
  • ocena trendów rynkowych i konkurencji
  • przedstawianie prognoz i zalecanych działań
  • prowadzenie analiz i procesów
  • dopasowanie celów do poszczególnych sektorów organizacji
  • monitorowanie i raportowanie projektów
  • wspieranie i kierowanie procesami decyzyjnymi
  • opracowywanie planów i budżetów
  • ustala priorytety strategiczne
  • monitorowanie obecnych procesów firmy i pełnienie roli doradczej w sprawie ich modyfikacji i rozbudowywania tak, aby wspierały założoną strategię
  • pełnienie roli doradczej dla zarządu firmy w celach rozwojowych i strategicznych
  • współpraca z klientami kluczowymi dla rozwoju strategii firmy

Umiejętności

Strategy Manager musi posiadać wykształcenie z zakresu ekonomii, finansów, zarządzania biznesem lub nauk pokrewnych. Praca na tym stanowisku jest dynamiczna i wymaga umiejętności przewidywania, a co za tym idzie, szybkich i przemyślanych reakcji na zmieniające się warunki, które znacząco wpływają na realizację założonych etapów strategii. Wiedza i praktyka z zakresu ekonomii i finansów okaże się pomocna w sytuacji, gdy będzie musiał oszacować budżet wszelkich działań. Zdolności analityczne to kolejna pożądana cecha Strategy Managera, gdyż wymaga się od niego zrozumienia danych i przekładania czasem bardzo skomplikowanych analiz na realizację strategii.

Z wymagań technicznych musi być mistrzem arkuszy kalkulacyjnych i programów analitycznych. Odpowiednio przygotowane dokumenty pozwolą trzymać rękę na pulsie i wskażą kiedy należy reagować i modyfikować proces strategii. A żeby te dane czytelnie przedstawić, wykorzysta programy do tworzenia prezentacji.

Jakich cech osobowościowych należy szukać u Strategy Managera? Pracuje on głównie z kluczowymi osobami jak np. członkowie zarządu, partnerzy i klienci wspierający biznes. Umiejętności komunikacji i techniki negocjacji pomogą mu w odpowiedni sposób przestawić działania, jakie dokonują się w trakcie realizacji strategii firmy, biorąc przy tym pod uwagę potrzeby klientów i cele zarządu. Co za tym idzie, oczekuje się od niego otwartości, łatwości w wyrażaniu myśli i prezentacji danych, dokładności, zaangażowania, zorganizowania oraz zdolności do rozwiązywania problemów. Jako osoba zarządzająca zespołem musi mieć zdolności przywódcze i doradcze, potrafić budować zespół i koordynować jego pracę.

Jeżeli potrzebujesz osoby, która profesjonalnie zajmie się strategią Twojej firmy i wyznaczy jej kierunki rozwoju to na pewno musisz zainwestować w stanowisko Strategy Managera.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.