Kim jest Product Manager? Poznaj zakres obowiązków

Product Manager jest odpowiedzialny za rozwój katalogu ofertowego. To on odpowiada za produkt od planowania, przez testy, po jego finalny wygląd i funkcjonalność. W procesie bierze pod uwagę potrzeby klientów, a w dalszej perspektywie angażuje się także w przygotowywanie kampanii promocyjnych i sprzedażowych.

Zakres obowiązków

  • planowanie i wdrażanie strategii dla produktów
  • analiza rynku
  • nadzór nad stanami magazynowymi
  • monitoring działań konkurencji
  • kształtowanie polityki cenowej
  • podejmowanie działań zwiększających sprzedaż
  • kontrola budżetu
  • utrzymywanie relacji z klientami

Planujesz zatrudnić Product Managera? W bazach Digitalx mamy 4.000 Specjalistów od Digital & E-commerce! Wśród nich 1.000 Specjalistów gotowych do stawienia czoła wyzwaniom w Twojej firmie – praktycznie od zaraz!
Skontaktuj się z nami>>

Umiejętności

Product Manager stoi za całościowym kształtem oferty produktowej, która zależy od założeń strategii i potrzeb klienta. Nadzór nad produkcją, śledzenie rynku, znalezienie odpowiednich dostawców i dostosowywanie cen należą do jego głównych obowiązków. Musi więc wykazać się wysokimi umiejętnościami komunikacyjnymi, w tym negocjacji. Prowadzi rozmowy z projektantami i inżynierami odpowiedzialnymi za tworzenie produktu, a następnie z działem sprzedaży i marketingu planuje wypuszczenie produktu na rynek przy odpowiedniej kampanii promocyjnej. To wymaga wiele interakcji z różnymi ludźmi, którzy oczekują innych danych by móc zacząć działać. Na tak wymagającym i rozchwytywanym stanowisku należy umieć mądrze zarządzać swoim czasem pracy i efektowanie koordynować licznymi projektami.

Product Manager odpowiedzialny jest również za opracowanie strategii produktowej, która będzie elastycznie reagować na dynamiczny rynek i szybko zmieniające się trendy oraz preferencje klientów. Szybkie dostosowywanie się do pulsu rynku i podejmowanie trafnych decyzji, odporność na stres i asertywność to pożądane cechy osobiste.

Product Manager powinien znać zagadnienia z dziedziny marketingu i sprzedaży oraz potrafić reagować adekwatnie do zachowań konsumenta. Musi być absolutnym ekspertem ds. produktu, gdyż ta wiedza pozwoli mu lepiej planować przyszłościowe akcje i wyznaczać kierunki na rozwój portfolio kolejnych produktów. Praca na tym stanowisku wymaga też umiejętności pracy z liczbami, gdyż analiza działań jest jego nieodłączną częścią. Product Manager powinien też potrafić planować długoterminowo biorąc pod uwagę czas życia produktu, dbając o ewentualne jego rozszerzenia, które to też przedłużą obecność produktu na rynku w ulepszonej formie.

Zobacz również:  Graphic Designer - kto to? Zakres obowiązków

 

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej