Aby odpowiedzieć sobie na pytanie kim jest Programmatic Specialist, zdefiniujmy najpierw dziedzinę jaka kryje się za pojęciem programmatic. Programmatic to najprościej mówiąc zautomatyzowany system pozwalający na zakup i sprzedaż powierzchni reklamowej w Internecie, w którego skład wchodzi:
- SSP – Supply Chain Platform- umożliwia sprzedaż powierzchni reklamowej
- DSP – Demand Side Platform- za pomocą tego narzędzia kupuje się powierzchnię reklamową
- Ad Exchange – technologia łącząca w sobie SSP i DSP
- DMP – Data Management Platform- za pośrednictwem tego narzędzia zbiera się i zarządza się danymi o użytkownikach
Technologia zmieniła sposób w jaki kupujemy przestrzeń reklamową w Internecie i przeszła w tryb zautomatyzowany oraz łatwiejszy w obsłudze dla klienta, czy dla agencji, która działa w jego imieniu. Automatyzacja pewnych gałęzi biznesu wydaje się być nieunikniona, ale są wciąż potrzebni specjaliści, którzy nadzorują procesy oraz służą wsparciem i wiedzą w optymalnym zaplanowaniu kampanii. To właśnie Programmatic Specialist sprawuje pieczę nad wszystkimi etapami związanymi z przygotowaniem reklamy poprzez zautomatyzowany system sprzedaży.
Zakres obowiązków
- przygotowanie i implementacja strategii
- umiejętność korzystania z platform do obsługi reklam (SSP i DSP)
- zarządzanie powierzchną reklamową w tym nadzór nad polityką sprzedaży
- optymalizacja i monitoring kampanii pod kątem zdefiniowanych celów
- kontrola budżetów
- tworzenie raportów i analiza wyników kampanii
- kontakt z klientami i wydawcami
Umiejętności
Zacznijmy od zaplecza technicznego. Programmatic opiera się na systemach SSP i DSP, więc konieczna jest tu wiedza i umiejętności z zakresu obsługi tych narzędzi. Programmatic Specialist jest odpowiedzialny za prawidłowość procesu jaki rozpoczyna sprzedaż reklamy, następnie jej segmentacja i optymalizacja, dobór urządzeń, na których będzie się ona wyświetlać i na analizie wyników kończąc. Wykorzystuje również dostępną technologię w celu zaplanowania strategii, która w zależności od wymagań klienta ma podnieść zysk z reklamy lub wpłynąć na zwiększenie świadomości marki.
Wśród cech osobistych pożądane są: otwartość, wysokie zdolności komunikacyjne, zrozumienie potrzeb klienta i trafne wykorzystanie tej wiedzy. Reklama w Internecie jest dynamiczna i wrażliwa na zmiany rynku i na pojawiające się nagle trendy. Programmatic Specialist musi więc odpowiednio szybko reagować w takich sytuacjach, czyli dostosowywać się do aktualnych wydarzeń, a co za tym idzie, odpowiednio modyfikować kampanie.
Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce? Zapraszamy do kontaktu z nami: [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.
Promuj swoją firmę u nas!
Publikacja na naszym blogu i promocja w social mediach to doskonała okazja do wypromowania Twojej firmy, przedsięwzięcia lub własnej osoby. Dotrzyj do szerokiego grona specjalistów z branży HR, E-commerce i Marketingu.
Skontaktuj się z nami