Graphic Designer – kto to? Zakres obowiązków

Graphic Designer to osoba, która odpowiada za wizualną stronę komunikacji marki. Dba o atrakcyjne opakowanie graficzne dla produktów i usług. Graphic Designer pracuje w dziale kreatywnym tj. miejscu gdzie rodzą się i rozwijają najbardziej śmiałe pomysły. Nie należy patrzeć na niego tylko przez pryzmat projektowania graficznego, gdyż odpowiada on za komunikację w szerszym znaczeniu.

Możliwe inne nazwy tego stanowiska

  • Grafik kreatywny

Zakres obowiązków

Graphic Designer wzbogaca komunikację o elementy graficzne, które pomagają w odbiorze przekazu. Stoi też na straży spójności wizualnej między różnymi nośnikami komunikatu i pilnuje zgodności z brandowym key-visualem czy księgą znaku, która określa jak można wykorzystywać logo. Graphic Designer tworzy m.in.:

  • infografiki objaśniające procesy zakupowe, promocyjne, czy wspierające materiały edukacyjne
  • prezentacje dla klientów w oparciu o brief, mające na celu przedstawienie koncepcji pomysłu
  • opracowania graficzne dla katalogów
  • grafiki na kanały social media
  • materiały reklamowe i promocyjne
  • ikony
  • materiały do prasy drukowanej

Umiejętności Graphic Designera

Graphic Designer jest o krok przed innymi, gdyż jego plastyczny i kreatywny umysł oraz umiejętność tworzenia konceptu w myślach, jest punktem wyjścia do dalszych prac nad projektem. Dostrzega więcej niż inni. Prócz oczywistych zdolności z zakresu projektowania graficznego wymaga się od niego teraz znacznie więcej. Musi posiadać wiedzę i praktykę z zakresu typografii, czyli dziedziny związanej z pismem i jego graficznej prezentacji. Tworzy więc spójne z marką, charakterystyczne i czytelne fonty i czcionki. Spod jego ręki wychodzi język wizualny, którym marka komunikuje się z klientami i partnerami. Udział grafika jest też bardzo ważny w zakresie projektowania konsumenckiego i tu swoją wiedzą i zdolnościami wesprze nie jeden dział UI/UX. Wspólnie stworzą przejrzystą, prostą i intuicyjną ścieżkę kliencką.

Otwartość na dyskusję i bycie asertywnym mogą przydać mu się w pracy. Zdarzają się przecież klienci trudni, którzy niezwykle mocno trzymają się swojej, nie zawsze trafionej wizji. Grafik musi umieć posłużyć się konkretnymi argumentami i wskazać możliwe rozwiązania i wyjaśnić dlaczego propozycja klienta może być nie do końca słuszna. Cechy osobiste zaliczane do kompetencji miękkich takie jak wrażliwość, cierpliwość i terminowość, będą też wysoko cenione. Każdy projekt zaczyna się od briefu, więc tu ważne są umiejętności czytania ze zrozumieniem by precyzyjnie określić potrzeby klienta.

Praca Graphic Designera jest niezwykle ciekawa i różnorodna. Każdy projekt to inne wyzwanie i okazja do wzbogacania portfolio umiejętności o atrakcyjne realizacje.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.