Graphic Designer – kto to? Zakres obowiązków

Graphic Designer to osoba, która odpowiada za wizualną stronę komunikacji marki. Dba o atrakcyjne opakowanie graficzne dla produktów i usług. Graphic Designer pracuje w dziale kreatywnym tj. miejscu gdzie rodzą się i rozwijają najbardziej śmiałe pomysły. Nie należy patrzeć na niego tylko przez pryzmat projektowania graficznego, gdyż odpowiada on za komunikację w szerszym znaczeniu.

Możliwe inne nazwy tego stanowiska

  • Grafik kreatywny

Zakres obowiązków

Graphic Designer wzbogaca komunikację o elementy graficzne, które pomagają w odbiorze przekazu. Stoi też na straży spójności wizualnej między różnymi nośnikami komunikatu i pilnuje zgodności z brandowym key-visualem czy księgą znaku, która określa jak można wykorzystywać logo. Graphic Designer tworzy m.in.:

  • infografiki objaśniające procesy zakupowe, promocyjne, czy wspierające materiały edukacyjne
  • prezentacje dla klientów w oparciu o brief, mające na celu przedstawienie koncepcji pomysłu
  • opracowania graficzne dla katalogów
  • grafiki na kanały social media
  • materiały reklamowe i promocyjne
  • ikony
  • materiały do prasy drukowanej

Umiejętności Graphic Designera

Graphic Designer jest o krok przed innymi, gdyż jego plastyczny i kreatywny umysł oraz umiejętność tworzenia konceptu w myślach, jest punktem wyjścia do dalszych prac nad projektem. Dostrzega więcej niż inni. Prócz oczywistych zdolności z zakresu projektowania graficznego wymaga się od niego teraz znacznie więcej. Musi posiadać wiedzę i praktykę z zakresu typografii, czyli dziedziny związanej z pismem i jego graficznej prezentacji. Tworzy więc spójne z marką, charakterystyczne i czytelne fonty i czcionki. Spod jego ręki wychodzi język wizualny, którym marka komunikuje się z klientami i partnerami. Udział grafika jest też bardzo ważny w zakresie projektowania konsumenckiego i tu swoją wiedzą i zdolnościami wesprze nie jeden dział UI/UX. Wspólnie stworzą przejrzystą, prostą i intuicyjną ścieżkę kliencką.

Otwartość na dyskusję i bycie asertywnym mogą przydać mu się w pracy. Zdarzają się przecież klienci trudni, którzy niezwykle mocno trzymają się swojej, nie zawsze trafionej wizji. Grafik musi umieć posłużyć się konkretnymi argumentami i wskazać możliwe rozwiązania i wyjaśnić dlaczego propozycja klienta może być nie do końca słuszna. Cechy osobiste zaliczane do kompetencji miękkich takie jak wrażliwość, cierpliwość i terminowość, będą też wysoko cenione. Każdy projekt zaczyna się od briefu, więc tu ważne są umiejętności czytania ze zrozumieniem by precyzyjnie określić potrzeby klienta.

ZOBACZ  Jak znaleźć dobrego specjalistę ds. Marketing Automation?

Praca Graphic Designera jest niezwykle ciekawa i różnorodna. Każdy projekt to inne wyzwanie i okazja do wzbogacania portfolio umiejętności o atrakcyjne realizacje.

Szukasz pracy? Na portalu ogłoszeń znajdziesz ciekawe oferty z obszaru Digital & E-commerce: https://digitalx.pl/oferty-pracy/


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.