Kim jest Paid Social Specialist? Poznaj zakres obowiązków

Paid Social Specialist (po polsku Specjalista ds. kampanii płatnych) jest członkiem zespołu marketingu lub działu odpowiadającego za social media i zarządza kampaniami płatnymi. Odpowiada za ich skuteczne zdefiniowane tak, aby komunikaty dotarły do szerszej grupy wybranych odbiorców.

Możliwe inne nazwy tego stanowiska

  • Performance Marketing Specialist
  • Specjalista ds. kampanii płatnych

Zakres obowiązków

  • odpowiedzialność za realizację płatnych kampanii na portalach społecznościowych
  • opracowawanie strategii w social mediach
  • raportowanie i optymalizacja wyników kampanii
  • przygotowywanie media planów i rekomendacji dla klientów,
  • optymalizowanie reklam na podstawie wskaźników KPI
  • ustalanie budżetu na działania płatne
  • dostosowywanie tonu kampanii w zależności od platformy
  • tworzenie segmentów odbiorców

Umiejętności

Osoba na tym stanowisku świetnie zna trendy obowiązujące w komunikacji social media i wie jakie treści należy prezentować w konkretnym kanale komunikacji. Na Facebooku będzie tworzył inne kampanie w oparciu o segmenty odbiorców niż np. na LinkedIn, gdzie narrację dostosuje do profesjonalistów w biznesie. Znajomość specyfiki działania portali społecznościach i umiejętność definiowania kampanii w zależności od grupy klientów i przekazu, szacowanie budżetu, przygotowywanie treści, to trzon działań specjalisty ds. płatnych aktywności. Aby móc przeprowadzić to wszystkio precyzyjnie, osoba na tym stanowisku musi charakteryzować się umiejętnością budowania strategii komunikacji na platformach społecznościowych. Musi też reagować na zmiany i potrafić czytać oraz analizować wyniki, których użyje w celu trafnej modyfikacji działań, by nie tracić założonych na kampaniach pieniędzy.

Odpowiada również za wszelkie testy A/B kampanii, by określić, która kreacja działa najlepiej.  Paid Social Specjalist współpracuje z osobami zajmującymi się SEO oraz contentem i w tym gronie wspólnie opracowują odpowiednie treści. W relacjach z klientami pełni rolę doradczą i wspiera ich swoją wiedzą. Musi jasno opisywać procesy i proponować trafne rozwiązania w zależności od biznesu klienta i jego wymagań.

Jeżeli chcesz mocniej działać w mediach społecznościowych i w ten sposób docierać do większej grupy klientów, zainwestuj w specjalistę ds. płatnych kampanii, który dostarczy Ci celnych i dobrze zoptymalizowanych działań w social mediach.