Influencer Marketing Specialist to specjalista ds. marketingu, który koncentruje się na influencerach, który mogą wpływać na potencjalnych klientów. Realizuje projekty reklamowe w różnych kanałach. To bardzo ważna osoba, która ma bezpośredni kontakt z kupującymi. Sprawdź z nami, jak znaleźć dobrego pracownika, który zadba o wizerunek firmy wśród klientów.
Czym zajmuje się Influencer Marketing Specialist?
Opracowuje i realizuje strategie marketingowe. Ponadto buduje relacje z influncerami i liderami biznesu, by przyciągnąć uwagę grupy docelowej. Weryfikuje treści reklamowe przygotowane przez influencerów. Ponadto Influencer Marketing Specialist pomaga zespołowi sprzedaży w badaniu branży klienta, prognozowaniu zakresu kampanii, sugerowaniu form wynagradzania influencerów i ustalaniu budżetu.
Każda kampania, klient i produkt jest unikalny, dlatego treści mogą przybierać różne formy, od postu na blogu, czy w mediach społecznościowych po reklamę w podcaście lub sponsoring konferencji. Właśnie tam wkracza Influencer Marketing Specialist. Wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie, by opracować najlepszy plan działania dla każdej kampanii. Zwykle dołącza do zespołu marketingu przychodzącego (grupa bardzo utalentowanych marketingowców specjalizujących się w wideo, fotografii, treści, mediów społecznościowych i e-mail marketingu).
Jakie jeszcze ma obowiązki?
Influencer Marketing Specialist działa jako łącznik między klientem a influencerem. Sprawdza, czy influencer przestrzega warunków umowy i jest odpowiednio wynagradzany za swoją rolę w kampanii klienta. Planuje i wdraża kampanie, wykorzystując blogi, media społecznościowe i inne taktyki marketingu przychodzącego w celu generowania ruchu na stronie i potencjalnych klientów. Przygotowuje bazę sprawdzonych i zaufanych influencerów, do których możesz się skierować w przyszłych kampaniach.
Jakie wymagania stawia się kandydatowi na to stanowisko?
- udokumentowane osiągnięcia w strategiach kampanii informacyjnych
- dogłębna znajomość branży marketingu w mediach społecznościowych
- nienaganne umiejętności komunikacyjne
- dobra organizacja i umiejętność zarządzania czasem
- znakomite umiejętności zarządzania projektami
- doskonałe umiejętności interpersonalne i budowania relacji
- umiejętność budowania sieci kontaktów
- zdolność dotrzymywania terminu, niezależnie od tego, czy pracujesz samodzielnie, czy w zespole
- znajomość różnych taktyk marketingu przychodzącego
- umiejętność obsługi Google Analytics, HubSpot, Facebook Business Manager/Ads Manager, WordPress i e-mail marketingu
- doświadczenie w produkcji wideo, projektowaniu graficznym, copywritingu lub fotografii
Promuj swoją firmę u nas!
Publikacja na naszym blogu i promocja w social mediach to doskonała okazja do wypromowania Twojej firmy, przedsięwzięcia lub własnej osoby. Dotrzyj do szerokiego grona specjalistów z branży HR, E-commerce i Marketingu.
Skontaktuj się z nami