Influencer Marketing Specialist – zadania i obowiązki pracownika

Czym zajmuje się Influencer Marketing Specialist?
Influencer Marketing Specialist to specjalista ds. marketingu, który koncentruje się na influencerach, który mogą wpływać na potencjalnych klientów. Realizuje projekty reklamowe w różnych kanałach.  To bardzo ważna osoba, która ma bezpośredni kontakt z kupującymi. Sprawdź z nami, jak znaleźć dobrego pracownika, który zadba o wizerunek firmy wśród klientów.
Czym zajmuje się Influencer Marketing Specialist?

Opracowuje i realizuje strategie marketingowe. Ponadto buduje relacje z influncerami i liderami biznesu, by przyciągnąć uwagę grupy docelowej. Weryfikuje treści reklamowe przygotowane przez influencerów. Ponadto Influencer Marketing Specialist pomaga zespołowi sprzedaży w badaniu branży klienta, prognozowaniu zakresu kampanii, sugerowaniu form wynagradzania influencerów i ustalaniu budżetu.

Każda kampania, klient i produkt jest unikalny, dlatego treści mogą przybierać różne formy, od postu na blogu, czy w mediach społecznościowych po reklamę w podcaście lub sponsoring konferencji. Właśnie tam wkracza Influencer Marketing Specialist. Wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie, by opracować najlepszy plan działania dla każdej kampanii. Zwykle dołącza do zespołu marketingu przychodzącego (grupa bardzo utalentowanych marketingowców specjalizujących się w wideo, fotografii, treści, mediów społecznościowych i e-mail marketingu).

Jakie jeszcze ma obowiązki?

Influencer Marketing Specialist działa jako łącznik między klientem a influencerem. Sprawdza, czy influencer przestrzega warunków umowy i jest odpowiednio wynagradzany za swoją rolę w kampanii klienta. Planuje i wdraża kampanie, wykorzystując blogi, media społecznościowe i inne taktyki marketingu przychodzącego w celu generowania ruchu na stronie i potencjalnych klientów. Przygotowuje bazę sprawdzonych i zaufanych influencerów, do których możesz się skierować w przyszłych kampaniach.

Jakie wymagania stawia się kandydatowi na to stanowisko?
  • udokumentowane osiągnięcia w strategiach kampanii informacyjnych
  • dogłębna znajomość branży marketingu w mediach społecznościowych
  • nienaganne umiejętności komunikacyjne
  • dobra organizacja i umiejętność zarządzania czasem
  • znakomite umiejętności zarządzania projektami
  • doskonałe umiejętności interpersonalne i budowania relacji
  • umiejętność budowania sieci kontaktów
  • zdolność dotrzymywania terminu, niezależnie od tego, czy pracujesz samodzielnie, czy w zespole
  • znajomość różnych taktyk marketingu przychodzącego
  • umiejętność obsługi Google Analytics, HubSpot, Facebook Business Manager/Ads Manager, WordPress i e-mail marketingu
  • doświadczenie w produkcji wideo, projektowaniu graficznym, copywritingu lub fotografii

Jeżeli do tej pory nie udało Ci się znaleźć bardzo dobrego specjalisty, to zapraszamy do skorzystania z naszych usług. W Digitalx zajmujemy się szybką i skuteczną rekrutacją e-commerce. Znajdziemy kandydata na miarę potrzeb Twojej firmy.