Influencer Marketing Specialist – Kto to. Zakres obowiązków

Czym zajmuje się Influencer Marketing Specialist?
Influencer Marketing Specialist to specjalista ds. marketingu, który koncentruje się na influencerach, który mogą wpływać na potencjalnych klientów. Realizuje projekty reklamowe w różnych kanałach.  To bardzo ważna osoba, która ma bezpośredni kontakt z kupującymi. Sprawdź z nami, jak znaleźć dobrego pracownika, który zadba o wizerunek firmy wśród klientów.
Czym zajmuje się Influencer Marketing Specialist?

Opracowuje i realizuje strategie marketingowe. Ponadto buduje relacje z influncerami i liderami biznesu, by przyciągnąć uwagę grupy docelowej. Weryfikuje treści reklamowe przygotowane przez influencerów. Ponadto Influencer Marketing Specialist pomaga zespołowi sprzedaży w badaniu branży klienta, prognozowaniu zakresu kampanii, sugerowaniu form wynagradzania influencerów i ustalaniu budżetu.

Każda kampania, klient i produkt jest unikalny, dlatego treści mogą przybierać różne formy, od postu na blogu, czy w mediach społecznościowych po reklamę w podcaście lub sponsoring konferencji. Właśnie tam wkracza Influencer Marketing Specialist. Wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie, by opracować najlepszy plan działania dla każdej kampanii. Zwykle dołącza do zespołu marketingu przychodzącego (grupa bardzo utalentowanych marketingowców specjalizujących się w wideo, fotografii, treści, mediów społecznościowych i e-mail marketingu).

Jakie jeszcze ma obowiązki?

Influencer Marketing Specialist działa jako łącznik między klientem a influencerem. Sprawdza, czy influencer przestrzega warunków umowy i jest odpowiednio wynagradzany za swoją rolę w kampanii klienta. Planuje i wdraża kampanie, wykorzystując blogi, media społecznościowe i inne taktyki marketingu przychodzącego w celu generowania ruchu na stronie i potencjalnych klientów. Przygotowuje bazę sprawdzonych i zaufanych influencerów, do których możesz się skierować w przyszłych kampaniach.

Jakie wymagania stawia się kandydatowi na to stanowisko?
  • udokumentowane osiągnięcia w strategiach kampanii informacyjnych
  • dogłębna znajomość branży marketingu w mediach społecznościowych
  • nienaganne umiejętności komunikacyjne
  • dobra organizacja i umiejętność zarządzania czasem
  • znakomite umiejętności zarządzania projektami
  • doskonałe umiejętności interpersonalne i budowania relacji
  • umiejętność budowania sieci kontaktów
  • zdolność dotrzymywania terminu, niezależnie od tego, czy pracujesz samodzielnie, czy w zespole
  • znajomość różnych taktyk marketingu przychodzącego
  • umiejętność obsługi Google Analytics, HubSpot, Facebook Business Manager/Ads Manager, WordPress i e-mail marketingu
  • doświadczenie w produkcji wideo, projektowaniu graficznym, copywritingu lub fotografii

Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.