Head of E-commerce – Kto to. Zakres obowiązków

Jakie obowiązki ma Head Of E-Commerce?

Head of E-Commerce opracowuje i realizuje strategiczne plany marketingowe online dla firm i organizacji prowadzących działalność w Internecie. Najczęściej odpowiada za dział e-commerce w przedsiębiorstwie i podlega kierownictwu wyższego szczebla. Ogólne obowiązki obejmują projektowanie stron internetowych, badania rynku, budżetowanie, przeprowadzanie wywiadów, szkolenie nowych pracowników i nadzoruje dział e-commerce. Ponadto przedstawia projekty zespołowi zarządzającemu.

Jakie obowiązki ma Head Of E-Commerce?

Head of E-Commerce, zwany często E-commerce Managerem śledzi na bieżąco trendy online. Ponadto aktualizuje stronę internetową pod kątem nowych systemów mobilnych, by spełniła oczekiwania obecnych i potencjalnych klientów. Dostarcza również raporty na temat sprzedaży online.

Nadzoruje też witrynę e-commerce marki. Zarządza ogólnym doświadczeniem użytkownika, w tym nawigacją w witrynie, tworzeniem treści, ścieżką zakupową oraz kampaniami promocyjnymi. Dba również o to, by wszystkie treści były wysokiej jakości. Monitoruje też harmonogram publikacji.

Czym jeszcze się zajmuje?

Opracowuje programy marketingu afiliacyjnego. Organizuje wszystkie aspekty strategicznego planu e-commerce. Integruje pracę zespołu ds. sprzedaży, marketingu, technologii i zarządzania, by poprawić wizerunek marki i doświadczenia zakupowe klientów. Przygotowuje również bezpośrednie zintegrowane kampanie, które zapewnią wzrost współczynnika konwersji, ogólnej wielkości zamówienia i efektywne zarządzanie cen w różnych liniach produktów. Szuka też nowych obszarów e-commerce poza aktualną ofertą marki.

Jakie wymagania stawia się kandydatowi na to stanowisko?
  • bogate doświadczenie w praktykach i technikach związanych z merchandisingiem internetowym lub sprzedażą online
  • znajomość technik wymaganych do badań i analiz rynkowych
  • dobra znajomość zarządzania stroną internetową i użyteczności e-commerce
  • biegła obsługa Microsoft Office
  • doświadczenie w zarządzaniu zespołem
  • umiejętność szybkiego reagowania na podstawie danych, zorientowanie na wyniki
  • doskonała komunikacja, prezentacja, umiejętność organizacji i ustalania priorytetów
  • umiejętność pracy w zespole
  • znajomość edycji zbiorczej, modelowania wielu atrybucji, zarządzania stawkami w kampaniach, testowania reklam A/B, Google Ads

Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.