Head of Digital – obowiązki pracownika

Czym zajmuje się Head of Digital?
Head of Digital planuje, opracowuje, wdraża i zarządza ogólną strategią marketingu cyfrowego. Ponadto przygotowuje i prowadzi szkolenia dla marketingowców. To jedno z najważniejszych stanowisk w sprzedaży internetowej. Sprawdź z nami, czym zajmuje się Head of Digital.

Czym zajmuje się Head of Digital?

Nadzoruje zakres, planowanie, budżetowanie, definiowanie i inicjowanie cyfrowych kont i projektów. Musi zarządzać zasobami, klientami i zespołami, by dostarczać projekty internetowe i rozwiązania elektroniczne zgodnie z wytycznymi. Współpracuje z działem finansowym i programistami, by weryfikować, że cele projektu są osiągalne i spełniają standardy jakości.

Ponadto Head of Digital raportuje dostawy do zespołu zarządzania cyfrowego, właścicieli produktów i kluczowych klientów. Zarządza również relacjami z zewnętrznymi dostawcami usług cyfrowych, koncentrując się na poprawie wydajności.  Analizuje też informacje zwrotne od klienta, starszych członków zespołu, kontrahentów, biura obsługi klienta, działu sprzedaży i kluczowych interesariuszy. Rozwija i utrzymuje efektywne relacje z kluczowymi partnerami biznesowymi. Tworzy również ukierunkowane kampanie e-mailowe i digitalowe. Przygotowuje też strategię SEO, treści, UX i kompleksową strategię automatyzacji marketingu.

Jakie jeszcze obowiązki ma Head of Digital?

Head of Digital buduje, planuje i wdraża ogólną strategię marketingu cyfrowego. Śledzi na bieżąco najnowsze technologie i najlepsze praktyki. Ponadto zarządza i nadzoruje różne kanały digital marketingu. Mierzy ROI i KPI, a także monitoruje wyniki SEO oraz Google Analytics. Przygotowuje i zarządza budżetem na digital marketingu. Dodatkowo nadzoruje wszystkie konta firmowe na mediach społecznościowych i przewiduje trendy w sprzedaży. Zarządza też treściami online oraz bada działania konkurencji.

Jakie wymagania stawia się kandydatowi na to stanowisko?
  • doświadczenie jako manager ds. digital marketingu
  • doświadczenie w opracowywaniu i wdrażaniu cyfrowych strategii marketingowych
  • dogłębna znajomość różnych cyfrowych kanałów marketingowych
  • duża wiedza i doświadczenie w zakresie narzędzi marketingu online i najlepszych praktyk
  • znajomość SEO, Google Analytics, oprogramowania CRM, projektowania stron internetowych
  • orientacja na wyniki
  • krytyczne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów
  • umiejętność współpracy w zespole i zarządzania czasem
  • świetne umiejętności interpersonalne