Graphic Designer to osoba, która odpowiada za wizualną stronę komunikacji marki. Dba o atrakcyjne opakowanie graficzne dla produktów i usług. Graphic Designer pracuje w dziale kreatywnym tj. miejscu gdzie rodzą się i rozwijają najbardziej śmiałe pomysły. Nie należy patrzeć na niego tylko przez pryzmat projektowania graficznego, gdyż odpowiada on za komunikację w szerszym znaczeniu.
Umów się na rozmowę w sprawie wdrożenia automatyzacji
Masz dość powtarzalnych zadań w pracy? Wdrażamy nowoczesne rozwiązania no-code i low-code, które pozwolą Ci skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przyspiesz rozwój swojej firmy!
Skontaktuj się z namiMożliwe inne nazwy tego stanowiska
- Grafik kreatywny
Zakres obowiązków
Graphic Designer wzbogaca komunikację o elementy graficzne, które pomagają w odbiorze przekazu. Stoi też na straży spójności wizualnej między różnymi nośnikami komunikatu i pilnuje zgodności z brandowym key-visualem czy księgą znaku, która określa jak można wykorzystywać logo. Graphic Designer tworzy m.in.:
- infografiki objaśniające procesy zakupowe, promocyjne, czy wspierające materiały edukacyjne
- prezentacje dla klientów w oparciu o brief, mające na celu przedstawienie koncepcji pomysłu
- opracowania graficzne dla katalogów
- grafiki na kanały social media
- materiały reklamowe i promocyjne
- ikony
- materiały do prasy drukowanej
Umiejętności Graphic Designera
Graphic Designer jest o krok przed innymi, gdyż jego plastyczny i kreatywny umysł oraz umiejętność tworzenia konceptu w myślach, jest punktem wyjścia do dalszych prac nad projektem. Dostrzega więcej niż inni. Prócz oczywistych zdolności z zakresu projektowania graficznego wymaga się od niego teraz znacznie więcej. Musi posiadać wiedzę i praktykę z zakresu typografii, czyli dziedziny związanej z pismem i jego graficznej prezentacji. Tworzy więc spójne z marką, charakterystyczne i czytelne fonty i czcionki. Spod jego ręki wychodzi język wizualny, którym marka komunikuje się z klientami i partnerami. Udział grafika jest też bardzo ważny w zakresie projektowania konsumenckiego i tu swoją wiedzą i zdolnościami wesprze nie jeden dział UI/UX. Wspólnie stworzą przejrzystą, prostą i intuicyjną ścieżkę kliencką.
Otwartość na dyskusję i bycie asertywnym mogą przydać mu się w pracy. Zdarzają się przecież klienci trudni, którzy niezwykle mocno trzymają się swojej, nie zawsze trafionej wizji. Grafik musi umieć posłużyć się konkretnymi argumentami i wskazać możliwe rozwiązania i wyjaśnić dlaczego propozycja klienta może być nie do końca słuszna. Cechy osobiste zaliczane do kompetencji miękkich takie jak wrażliwość, cierpliwość i terminowość, będą też wysoko cenione. Każdy projekt zaczyna się od briefu, więc tu ważne są umiejętności czytania ze zrozumieniem by precyzyjnie określić potrzeby klienta.
Praca Graphic Designera jest niezwykle ciekawa i różnorodna. Każdy projekt to inne wyzwanie i okazja do wzbogacania portfolio umiejętności o atrakcyjne realizacje.
Automatyzujemy procesy biznesowe
Automatyzujemy procesy biznesowe, eliminując powtarzalne zadania i redukując koszty operacyjne. Wdrażamy inteligentne rozwiązania, które zwiększają efektywność i skalowalność firm.
Skontaktuj się z DASX