Copywriter to mistrz słowa. Osoba odpowiedzialna za jasny, czytelny i atrakcyjny przekaz reklamowy. Copywriter pracuje głównie w agencjach reklamowych i PR, gdzie uczestniczy w przygotowywaniu warstwy tekstowej kampanii. Duet jaki tworzą wraz z działem kreatywnym dostarcza chwytliwych, rozpoznawalnych i angażujących treści zachęcających do podjęcia akcji: kliknij w link, sprawdź, kup! Rozejrzyj się, nadstaw uszu- copywriting jest wszędzie. To teksty na bilbordach w środku miasta, to spot radiowy z charakterystycznym dżinglem czy śmieszny dialog w reklamie telewizyjnej.
Umów się na rozmowę w sprawie wdrożenia automatyzacji
Masz dość powtarzalnych zadań w pracy? Wdrażamy nowoczesne rozwiązania no-code i low-code, które pozwolą Ci skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przyspiesz rozwój swojej firmy!
Skontaktuj się z namiZakres obowiązków
Copywriter pisze dłuższe teksty:
- pod SEO
- na bloga
- teksty marketingowe
- teksty promocyjne
- treści do katalogów
- oferty handlowe
- redaguje teksty
i krótkie:
- opisy kategorii i produktów
- slogany reklamowe i hasła
Umiejętności Copywriter’a
Copywriter powinien mieć starannie wypracowany warsztat pisarski oraz znać zasady pisowni i gramatyki języka, w którym pisze. Musi mieć lekkie pióro i potrafić bawić się słowem, co jest bardzo pożądaną cechą szczególnie gdy posiada portfolio klientów z różnych branż i dla każdego z nich musi wyprodukować ciekawe copy. Tworzenie logicznych tekstów w przypadku np. działań promocyjnych jest bardzo istotne- nie można pozwolić by klient zgubił się w przekazie. Musi też potrafić czytać ze zrozumieniem, aby już na poziomie briefu wiedzieć czego oczekuje klient.
Owartość umysłu, zmysł obserwacji i śledzenie trendów bardzo pomoże mu w pracy- nigdy nie wiadomo kiedy trafi się pomysł na ciekawy slogan reklamowy. Dobrze jest, gdy ma też zdolność do wyobrażenia graficznego i potrafi połączyć słowo z obrazem. Copywriter musi wykazywać się zdolnością do pracy w zespole. Omawianie koncepcji, burze mózgów, sugestie, spotkania z klientem, współuczestniczenie w realizacji kampanii- pomysły kształtują się podczas takich właśnie aktywności, więc także umiejętność słuchania, dialogu i zrozumienie punktu widzenia innej osoby są tu na plus.
Copywriter nie pracuje w widełkach od-do. Najlepsze pomysły rodzą się też często poza pracą, w chwili relaksu i bez pouczucia presji np. podczas oglądania filmu w domu, czy na spacerze z psem. Warto mieć wtedy pod ręką coś do zapisania- świetne pomysły bywają ulotne, a szkoda by się zmarnowały.
Automatyzujemy procesy biznesowe
Automatyzujemy procesy biznesowe, eliminując powtarzalne zadania i redukując koszty operacyjne. Wdrażamy inteligentne rozwiązania, które zwiększają efektywność i skalowalność firm.
Skontaktuj się z DASX