Brand Manager – Kto to. Zakres obowiązków

Brand Manager wykorzystuje badania klientów i trendów do tworzenia strategii, które zmienią postrzeganie marki przez odbiorców. Pracuje nad tym, by firma była rozpoznawalna, aktualna i ekscytująca dla klientów. Czuwa również nad spójnym wizerunkiem marki w reklamach i na mediach społecznościowych.

Jakie obowiązki ma Brand Manager?

Przeprowadza badania rynku, by śledzić trendy, zachowania i potrzeby klientów. Ponadto opracowuje strategię oraz zarządza kampaniami marketingowymi, by zbudować wiarygodną markę. Wdraża działania, które mają uświadomić klientów, że produkty i usługi oferowane przez firmę, rzeczywiście spełniają ich potrzeby.

Brand Manager analizuje skuteczność kampanii i tworzy raporty. Nadzoruje reklamy, projekty produktów oraz inne formy marketingu, by zachować spójność w brandingu. Współpracuje z wieloma działami. Dodatkowo organizuje różne wydarzenia, takie jak premiery produktów, wystawy i sesje zdjęciowe.

Jakie wymagania powinien spełniać kandydat na to stanowisko?
  • umiejętności analityczne i dbałość o szczegóły
  • zrozumienie trendów i umiejętność reagowania na życzenia klientów
  • kreatywność
  • zgłaszanie innowacyjnych, oryginalnych pomysłów
  • umiejętność pracy w zespole
  • umiejętność zarządzania budżetem
  • doświadczenie w przygotowywaniu i prowadzeniu badań rynku
  • umiejętność zarządzania czasem i pracy nad wieloma projektami jednocześnie
  • umiejętność strategicznego myślenia i wymyślania kampanii
  • umiejętności analityczne do prognozowania i identyfikowania trendów i wyzwań
  • znajomość najnowszych trendów, technologii i metodologii w zakresie projektowania grafik, stron internetowych
Dlaczego warto zatrudnić Brand Managera?

Wizerunek marki jest niezwykle ważny na dzisiejszym konkurencyjnym rynku. Brand Manager dba o to, by stworzyć trwałe wrażenie wśród konsumentów i poprawić wyniki sprzedaży. Monitoruje trendy rynkowe i nadzoruje działania reklamowe oraz marketingowe, by sformułować odpowiedni konsument dla produktu lub usługi.

Pracuje zarówno dla firm konsultingowych, jak i wewnętrznych działów marketingu. Regularnie spotyka się z klientami, a także kierownictwem wyższego szczebla. Nadzoruje zespół młodszych specjalistów ds. marketingu. Niezależnie od środowiska pracy kariera Brand Managera jest potencjalnie intratna, stabilna i satysfakcjonująca.