Zastanawiasz się, czym powinien zajmować się menadżer ds. Afiliacji? Z pewnością znasz już ten termin, ale warto sprawdzić na czym dokładnie polega rola tego managera. Zweryfikuj typowe obowiązki managera ds. Afiliacji oraz poznaj jego codzienne zadania.
Afiliate Manager – co to jest?
To osoba, która zarządza współpracami w imieniu reklamodawcy. Rekrutuje nowych partnerów, zarządza procesami wdrażania oraz upewnia się, że ich odbiorcy są dostosowani do rynku docelowego. Prowadzą współprace z obecnymi partnerami, odpowiadają na ich pytania oraz rozwiązują wszelkie problemy. Zajmują się tworzeniem oraz wdrażaniem strategii uzgodnionej z reklamodawcą. Oprócz tego przedstawiają wskazówki dotyczące poprawy kampanii oraz maksymalizacji jej wyników.
Jak działają?
Cały czas pracują nad projektami związanymi z kampaniami partnerskimi. Tworzą nowe programy dla reklamodawcy. Sugerują odpowiednie warunki, których powinni przestrzegać partnerzy. Oprócz tego tworzą treści marketingowe, są odpowiedzialni za linki, obrazy oraz banery. Wspierają partnerów i maksymalizują liczbę kliknięć. Doradzają także w zakresie copywritingu, ciekawych rozwiązań dotyczących taktyk marketingowych oraz nowych kanałów promocyjnych.
Managerowie ds. Afiliacji są także odpowiedzialni za raportowanie wyników i ocenę działania kampanii. Szybką lokalizację błędów i propozycje ich poprawy.
Codzienne obowiązki managerów ds. Afiliacji
- nadzorowanie kampanii afiliacyjnych, w celu maksymalizacji zysku z inwestycji
- rekrutacja oraz szkolenie nowych partnerów
- proponowanie nowych pomysłów ciekawych kampanii
- opracowanie partnerskich strategii marketingowych w celu osiągnięcia zakładanej sprzedaży
- ciągła analiza programu kampanii, wyciąganie wniosków i ewentualne propozycje naprawcze
- tworzenie i dostarczanie raportów marketingowych dla reklamodawców oraz kadry wyższego szczebla
- dopilnowanie płatności wszystkich prowizji i faktur
Manager ds. Afiliacji – czy jest on potrzebny?
Oczywiście, że tak. Są oni bardzo ważni, ponieważ to od nich w dużej mierze zależy sukces kampanii. Podczas tych działań niezbędna jest duża ilość optymalizacji, nie wystarczy tylko samo dodawanie linków. Managerowie będą nadzorować działania oraz coachować, wspierać podlegających pracowników i partnerów. W ten sposób możliwe jest maksymalizowanie jakości. Bez takiego pracownika osiągnięcie celu może być bardzo trudne. On jest łącznikiem pomiędzy firmą a kanałem reklamowym.
Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.