Afiliate Manager – Kto to. Zakres obowiązków

Zastanawiasz się, czym powinien zajmować się  menadżer ds. Afiliacji? Z pewnością znasz już ten termin, ale warto sprawdzić na czym dokładnie polega rola tego managera. Zweryfikuj typowe obowiązki managera ds. Afiliacji oraz poznaj jego codzienne zadania.

 

Afiliate Manager – co to jest?

To osoba, która zarządza współpracami w imieniu reklamodawcy. Rekrutuje nowych partnerów, zarządza procesami wdrażania oraz upewnia się, że ich odbiorcy są dostosowani do rynku docelowego. Prowadzą współprace z obecnymi partnerami, odpowiadają na ich pytania oraz rozwiązują wszelkie problemy. Zajmują się tworzeniem oraz wdrażaniem strategii uzgodnionej z reklamodawcą. Oprócz tego przedstawiają wskazówki dotyczące poprawy kampanii oraz maksymalizacji jej wyników.

Jak działają?

Cały czas pracują nad projektami związanymi z kampaniami partnerskimi. Tworzą nowe programy dla reklamodawcy. Sugerują odpowiednie warunki, których powinni przestrzegać partnerzy. Oprócz tego tworzą treści marketingowe, są odpowiedzialni za linki, obrazy oraz banery. Wspierają partnerów i maksymalizują liczbę kliknięć. Doradzają także w zakresie copywritingu, ciekawych rozwiązań dotyczących taktyk marketingowych oraz nowych kanałów promocyjnych.

Managerowie ds. Afiliacji są także odpowiedzialni za raportowanie wyników i ocenę działania kampanii. Szybką lokalizację błędów i propozycje ich poprawy.

Codzienne obowiązki managerów ds. Afiliacji

  • nadzorowanie kampanii afiliacyjnych, w celu maksymalizacji zysku z inwestycji
  • rekrutacja oraz szkolenie nowych partnerów
  • proponowanie nowych pomysłów ciekawych kampanii
  • opracowanie partnerskich strategii marketingowych w celu osiągnięcia zakładanej sprzedaży
  • ciągła analiza programu kampanii, wyciąganie wniosków i ewentualne propozycje naprawcze
  • tworzenie i dostarczanie raportów marketingowych dla reklamodawców oraz kadry wyższego szczebla
  • dopilnowanie płatności wszystkich prowizji i faktur

Manager ds. Afiliacji – czy jest on potrzebny?

Oczywiście, że tak. Są oni bardzo ważni, ponieważ to od nich w dużej mierze zależy sukces kampanii. Podczas tych działań niezbędna jest duża ilość optymalizacji, nie wystarczy tylko samo dodawanie linków. Managerowie będą nadzorować działania oraz coachować, wspierać podlegających pracowników i partnerów. W ten sposób możliwe jest maksymalizowanie jakości. Bez takiego pracownika osiągnięcie celu może być bardzo trudne. On jest łącznikiem pomiędzy firmą a kanałem reklamowym.