20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko Product Owner

Rozmowa kwalifikacyjna zazwyczaj oznacza duży stres dla kandydata. Bardzo często dzieje się to z powodu pytań, które mogą się na niej pojawić, dlatego, aby wypaść jak najlepiej, warto wcześniej przemyśleć i przygotować na nie odpowiedzi. 

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko Product Owner.

PODSTAWOWE

1. Jaka jest różnica między Product Ownerem a Product Managerem?

Jedno z pierwszych pytań rekrutacyjnych, które padają najczęściej na początku rozmowy.

2. Ile zazwyczaj czasu poświęcasz na zrozumienie potrzeb klienta? 

Dzięki naszej odpowiedzi na to pytanie rekruter może poznać nasz stosunek do poznawania klientów i ich informacji zwrotnych. 

3. Jak można sprawdzić, czy produkt osiągnął sukces? 

To kolejne z pytań, które mają za zadanie sprawdzić naszą wiedzę w tym zakresie. 

SZUKASZ PRACY JAKO PRODUCT OWNER? DOBRZE SIĘ SKŁADA, MAMY DLA CIEBIE OFERTĘ – SPRAWDŹ >>

4. Jak zarządzasz wprowadzeniem nowego produktu na rynek? Jakiej taktyki, strategii i procesów używasz?

W odpowiedzi na to pytanie warto zawrzeć informacje o pracy zespołowej, a także o przestrzeganiu wcześniej stworzonego z wszystkimi zainteresowanymi harmonogramu. Dzięki temu rekruter zdobędzie informacje o naszym sposobie pracy. 

5. Jakie są Twoim zdaniem najważniejsze umiejętności, które powinien posiadać Product Owner? 

Odpowiadając na to pytanie pokazujemy, że jesteśmy świadomi tego, czego wymaga od nas to stanowisko, dlatego warto wspomnieć o umiejętnościach, którymi my także możemy się pochwalić. 

6. Proszę wymienić 3 najbardziej wymagające aspekty pracy jako Product Owner.

To kolejne z pytań, które sprawdza naszą wiedzę o zadaniach i obowiązkach jakie niesie ze sobą ten zawód. 

7. Jakie typy produktów są Ciebie najciekawsze do rozwoju? 

Odpowiedź na to pytanie daje ogólny pogląd na to, co nas interesuje i co chętniej byśmy tworzyli. 

8. Proszę opowiedzieć o ostatnim problemie, który musiałeś/aś rozwiązać. 

To pytanie ma na celu zbadanie czy kandydat posiada już doświadczenie, które wymagało od niego umiejętności rozwiązywania problemów. Aby odpowiedzieć na to pytanie warto przypomnieć sobie trudną sytuację jaką musieliśmy przezwyciężyć i następnie opowiedzieć krok po kroku, jakie podjęliśmy w tym celu działania. Warto dodać, czego dzięki temu się nauczyliśmy i jakie wnioski wyciągnęliśmy. 

 9. W jaki sposób mówisz “nie” swoim współpracownikom? 

Odmawianie czy nie zgadzanie się ze współpracownikami to jedna z części pracy na stanowisku Product Owner, dlatego warto umieć wykazać się asertywnością. 

10. W jaki sposób współpracujesz z interesariuszami? 

Kontakt z interesariuszami to nieodłączny element pracy Product Ownera, dlatego warto wiedzieć jaka forma współpracy z nimi przynosi najwięcej korzyści. 

11. W ilu osobowych zespołach pracowałeś/aś? 

Ze względu na formę pracy Product Ownera umiejętność pracowania z innymi ludźmi jest bardzo ważna. Nasza odpowiedź na to pytanie da rekruterowi pogląd na to, czy będziemy umieli odnaleźć się na tym stanowisku. 

SPECJALISTYCZNE

12. Kiedy ostatnio powiedziałeś interesariuszowi produktu – “nie”? Jak podszedłeś do tej sytuacji i co było jej powodem?

13. W jakich regularnych spotkaniach Scrumowych powinien uczestniczyć Product Owner?

14. Jak określasz, czy dany pomysł będzie opłacalną inwestycją?

15. Jak często należy tworzyć road mapę?

16. Czym jest – Product backlog refinement?

17. Czym jest – Scrum framework?

18. Dlaczego tak ważne jest, aby Product Owner miał wizję produktu? Co to znaczy w praktyce ta wizja produktu?

19. Czym jest Roadmapa Produktu?

20. Co się dzieje, gdy zespół ma niewystarczające zasoby Testerów QA?

Mamy nadzieję, że to zestawienie pytań i informacji do nich dołączonych okazało się przydatne. Jeśli chcesz pracować w tym obszarze wyślij nam swoje CV: https://digitalx.pl/wyslij-cv/.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.