10 powodów, dla których warto inwestować w Content Marketing

Content marketing koncentruje się na tworzeniu, publikacji i dystrybucji wartościowych, ciekawych, spójnych treści wśród grupy docelowej. Pozwala przyciągnąć większą liczbę nowych klientów i utrzymać dotychczasowych. Zwiększa też ich zaangażowanie, lojalność i zaufanie. Zobacz, dlaczego warto w niego zainwestować.

 

 

Większy zwrot z inwestycji

Content marketing generuje trzy razy więcej potencjalnych klientów w porównaniu do tradycyjnych metod, np. płatnych reklam. Wymaga również niższych kosztów początkowych. Zapewnia przedsiębiorcom korzyści długoterminowe.

Zwiększona widoczność

Regularne publikowanie wartościowych, ciekawych treści o pracy e-commerce stwarza wiele okazji, by stać się rozpoznawalną marką na rynku. Niezależnie od tego, czy dodajesz wpis na blogu, nagrywasz film, czy tworzysz w mediach społecznościowych, stajesz się bardziej widoczny w Internecie.

Budowanie lojalności i zaufania

Relacje zwiększają szansę na osiągnięcie sukcesu w biznesie. Dostarczanie wysokiej jakości treści opartych na wartościach pomaga nawiązać relacje z nowymi i dotychczasowymi klientami. Taką samą zasadą kieruj się podczas rekrutacji e-commerce.

Zapewnienie świetnego współczynnika konwersji

Content marketing oprawia współczynniki konwersji. Więcej osób zapisze się do newslettera lub wypełni formularz online. Publikując treści, pamiętaj o CTA (wezwaniu do działania).

Budowanie pozycji eksperta

Publikując regularnie ciekawe, merytoryczne treści, budujesz pozycję eksperta. Pokaż, że masz konkretną wiedzę i umiejętności. Dzięki temu więcej osób jest w stanie Ci zaufać. Chętniej skorzystają z Twoich produktów lub usług. Do eksperta zgłasza się więcej kompetentnych osób podczas rekrutacji marketing.

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek (SEO)

Określone, zoptymalizowane treści odgrywają kluczową w generowaniu ruchu na stronę. Content marketing pozwala dotrzeć do większej liczby użytkowników. SEO zwiększa widoczność i świadomość marki w Internecie.

Google lubi wysokiej jakości treści

Im więcej treści publikujesz na stronie, tym więcej podstron indeksuje wyszukiwarka. W rezultacie poprawi się Twoja pozycja w Google. Pamiętaj, by umieszczać w tekstach określone słowa i frazy kluczowe.

ZOBACZ  Czym różni się On Site SEO od Off Site SEO?

Tworzenie linków zwrotnych

Świetne artykuły pomagają zdobywać linki zwrotne. Google traktuje je jako wskazówkę, że Twoja strona zawiera wartościowe treści.

Wsparcie konsumentów na każdym etapie zakupu

Przekształcanie odwiedzających w potencjalnych klientów jest największą zaletą content marketingu. Poprowadzi ich przez cały proces zakupu. Możesz modyfikować treści, by pasowały do danego etapu.

Zwiększenie szansy na udostępniania w social media

Jeśli dostarczasz odbiorcom merytoryczne, angażujące treści, chętniej udostępnią je w mediach społecznościowych. Zapewnia to większą widoczność, a tym samym generuje duży ruch na stronie.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.