Ślepota banerowa

Popularnym sposobem reklamy w Internecie są banery, ponieważ pozwalają Ci dotrzeć ze swoją ofertą do jeszcze szerszego grona użytkowników. Jednak skuteczność tej metody może ograniczać zjawisko ślepoty banerowej. Istnieją sposoby, które pozwalają zwiększyć zainteresowanie odbiorców. Dowiedz się, jak to zrobić.

Czym jest ślepota banerowa?

Każdego dnia użytkownicy są wręcz bombardowani reklamowymi treściami – podczas przeglądania witryn, mediów społecznościowych czy korzystania z niektórych narzędzi. W końcu banery reklamowe to naprawdę popularny sposób promocji w sieci. Jednak doprowadziło to do tego, że spora część odbiorców przestała zwracać uwagę na treści reklam, co znowu skutkuje ograniczeniem skuteczności tej formy reklamy. Ślepota banerowa to duży problem dla wielu marek, ponieważ zjawisko to jest widoczne nawet w przypadku subtelnych przekazów marketingowych. Po prostu użytkownicy są tak przyzwyczajeni do nieustannych reklam, że całkowicie ignorują część strony, gdzie zostały
umieszczone reklamy.

Jakie są przyczyny ślepoty banerowej?

Najważniejszym powodem powstania ślepoty banerowej jest nadmiar reklam w sieci, które są wyświetlane każdemu użytkownikowi. Doprowadziło to nie tylko do celowego ignorowania, ale również do negatywnych emocji, jakie są wywoływane przez banery reklamowe. W konsekwencji odbiorcy nie chcą zapoznać się z wyświetlaną treścią, tylko od razu wyłączają wyskakujące okienko. Warto zaznaczyć, że większość reklam pojawia się w tym samym miejscu, więc odbiorcy nie mają problemów z przygotowaniem się do jej zamknięcia.

Jak stworzyć reklamę odporną na ślepotę banerową?

Skoro ślepota banerowa jest tak powszechna, to oznacza, że powinieneś zrezygnować z tej formy reklamy? Po prostu powinieneś wyróżnić się, a przede wszystkim skorzystać z naszych porad, dzięki czemu uda Ci się zaskoczyć użytkowników.

Odpowiednia lokalizacja i dopasowana tematyka

Ogromne znaczenie ma to, żebyś umieścił reklamy w serwisach online o dopasowanej tematyce. Największą skutecznością wyróżniają się banery dodane na branżowych stronach. Wtedy nie tylko całość będzie spójna, ale przede wszystkim spadnie ryzyko ślepoty banerowej.

Zwróć także uwagę na lokalizację reklamy. Największe zainteresowanie wywołują banery umieszczone na górze strony, gdyż stanowią jeden z pierwszych elementów, jakie widzi użytkownik po otwarciu strony.

Przedstawienie znajomej treści

Remarketing to jeden z najlepszych sposobów na poradzenie sobie ze ślepotą banerową. Wtedy użytkownik widzi reklamy z produktami i usługami, które dobrze zna, ponieważ już je wcześniej przeglądał. Dzięki temu nie tylko możesz przypomnieć o sobie, ale też zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków.

Zauważ, że widok znanego produktu lub usługi sprawi, że znacznie zwiększają się szanse na to, że użytkownik zwróci uwagę na baner reklamowy, odwiedzi Twój sklep, a ostatecznie zakończy transakcję.

Reklamy dostosowane do urządzeń mobilnych

Liczba osób przeglądających Internet przy pomocy urządzeń mobilnych jest naprawdę duża, a ta liczba ciągle rośnie. Dlatego zadbaj o dostosowanie banerów do smartfonów czy tabletów. Właśnie z tego powodu reklama powinna być łatwa do zamknięcia, a do tego nie może zajmować całego ekranu.

Zwróć też uwagę na to, żeby umieszczać reklamę na responsywnych stronach, co nie tylko pozwoli Ci uniknąć ślepoty banerowej, ale przede wszystkim zwiększyć jej skuteczność.

Zadbaj o walory estetyczne reklamy

Ogromne znaczenie w walce ze ślepotą banerową ma także atrakcyjny wygląd reklamy. Dlatego zadbaj o dobry i nowoczesny projekt wizualny. W końcu przestarzałe banery z pewnością nie wzbudzą zainteresowania. Odbiorcy z większą ochotą zwrócą uwagę na banery, których wygląd nie będzie przypominał typowych treści marketingowych, które są tak powszechne w sieci.

Reklama natywna

Ciekawym rozwiązaniem jest reklama natywna, ponieważ zachęca swoim subtelnym wyglądem, gdyż przypomina treści wyświetlane na stronie. Jeśli tylko umieścisz ją w odpowiednim miejscu np. między blokami tekstu, to użytkownik automatycznie zacznie czytać jej treść. Po prostu na samym początku nie będzie zdawał sobie sprawy z tego, że widzi reklamę.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.

Write a comment