20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko Content Marketing Specialist

Rozmowa kwalifikacyjna oznacza zazwyczaj duży stres dla kandydata. Bardzo często dzieje się to z powodu pytań, które mogą się na niej pojawić, dlatego aby wypaść jak najlepiej warto je wcześniej przemyśleć – tak samo jak nasze odpowiedzi. 

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko Content Marketing Specialist/Content Manager. 

PODSTAWOWE

1. Jakie jest Twoje ulubione słowo?

To pytanie ma na celu sprawdzenie zdolności twórczych i kreatywności kandydata. 

2. Proszę zdefiniować good content i bad content. Co sprawia, że jest dobry lub zły?

Odpowiadając na to pytanie kandydat pokazuje swoją zdolność do głębokiego przemyślenia zmiennych, które należy wziąć pod uwagę podczas formułowania strategii treści. U podstaw naszego myślenia powinny leżeć elementy takie jak oryginalność, zaangażowanie i tworzenie wartości.

3. Skąd wiesz, że stworzony content odniósł sukces? 

To pytanie jest okazją dla kandydatów, aby opowiedzieć o znaczeniu analityki w ich pracy. Ważne jest, aby kandydat potrafił zmierzyć wyniki swoich działań i wyciągnąć na tej podstawie odpowiednie wnioski. 

4. Jakie firmy według Ciebie oferują ciekawe treści? Co Ci się w nich podoba? 

Content Managerowie powinni być świadomi rodzajów treści, które przemawiają do konsumentów. To pytanie dodatkowo wyjaśnia wiedzę kandydata na temat tego, co składa się na dobry content, a także pokazuje znajomość konkurencyjnych strategii.

5. Jak treść strony internetowej wpływa na firmę? 

To pytanie jest sposobem rekrutera na upewnienie się czy kandydat dobrze rozumie wagę swojej pracy. 

6. Jak decydujesz jakie treści umieszczać na stronie?

To pytanie to doskonała okazja, aby zobaczyć jak kreatywny i strategicznie myślący jest kandydat. Decyzje dotyczące zawartości serwisu powinny być podejmowane na podstawie badań i analiz oraz opinii klientów, dlatego rekruterzy w naszej odpowiedzi szukają informacji na temat tworzenia treści zgodnie z analityką, a także wiedzy o tym, jak przyciągnąć grupę docelową. 

7. Jaki jest Twój proces myślowy dotyczący strategii treści? Na co zwracasz uwagę i w jakiej kolejności?

Content Manager powinien być w stanie rozpoznać, że treść tworzona dla różnych celów wymaga innych stylów redakcyjnych. Dobra odpowiedź powinna zawierać informację, że w zależności od tego, co treść ma przekazać i do kogo powinna dotrzeć, zwraca się uwagę na głos i ton, używany język, strukturę oraz sposób, w jaki dotrze do czytelnika. 

8. Co podoba Ci się w contencie naszej firmy? Co robimy dobrze, a co powinniśmy zmienić? 

To pytanie pozwoli nam wykazać się wiedzą na temat firmy, do której aplikujemy. Warto w tym przypadku zwrócić uwagę na wskazanie konkretnych rzeczy, a nie ogólną odpowiedź. 

9. Proszę opowiedzieć o ostatnim problemie, który musiałeś/aś rozwiązać? 

To pytanie ma na celu zbadanie czy kandydat posiada już doświadczenie, które wymagało od niego umiejętności rozwiązywania problemów. Aby odpowiedzieć na to pytanie warto przypomnieć sobie trudną sytuację jaką musieliśmy przezwyciężyć i następnie opowiedzieć krok po kroku, jakie podjęliśmy w tym celu działania. Warto dodać, czego dzięki temu się nauczyliśmy i jakie wnioski wyciągnęliśmy.

10. Jaka jest największa zaleta jaką wnosi do firmy posiadanie dobrego contentu? 

W odpowiedzi na to pytanie mamy za zadanie pokazanie, że wiemy jak istotne jest tworzenie dobrych treści i jak to oddziałuje na firmę. 

11. Jak często udostępniasz posty w mediach społecznościowych w życiu prywatnym? 

To pytanie ma na celu sprawdzenie zaangażowania kandydata do dzielenia się informacjami z innymi oraz jego chęci do komunikacji. Dodatkowo, treści jakie udostępniamy dają pogląd na nasz styl pracy. 

 

Szukasz pracy? Na portalu ogłoszeń znajdziesz ciekawe oferty z obszaru Digital & E-commerce: https://digitalx.pl/oferty-pracy/

SPECJALISTYCZNE

12. Jakich treści nie lubisz lub nie potrafisz tworzyć?

13. Jak mierzysz skuteczność swoich działań content marketingowych? Jakich metryk używasz?

14. Czy możesz podać przykłady skutecznych treści, które wdrożyłeś?

15. Z jakich systemów i narzędzi zarządzania treścią (CMS) korzystałeś? Jakie mają wady i zalety?

16. Po publikacji treści, wymień proszę 5 sposobów na ich promocję.

17. Czy i jak dostosowujesz treści do różnych segmentów odbiorców?

18. Który sklep internetowy w Polsce prezentuje najciekawsze opisy produktowe? Dlaczego?

19. Jakie blogi o content marketingu/social mediach czytasz?

20. Jak sprawić, by treści były bardziej przyjazne dla SEO? Wymień 5 rzeczy.

 Mamy nadzieję, że to zestawienie pytań i informacji do nich dołączonych okazało się przydatne. Jeśli chcesz pracować w tym obszarze wyślij nam swoje CV: https://digitalx.pl/wyslij-cv/.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce – zapraszamy do kontaktu z nami – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.