Omnichannel – strategia marketingowa, dzięki której osiągniesz sukces w sprzedaży

Planujesz otworzyć sklep internetowy? Dobry produkt i zbudowanie nawet najładniejszej witryny to za mało. Ciągle rosnąca konkurencja sprawia, że najważniejsze jest opracowanie przemyślanej i skutecznej strategii marketingowej. Dziś szczególnie opłaca się omnichannel, który jest sekretem powodzenia w branży e-commerce. Nie wiesz, na czym polega ta strategia marketingowa? W takim razie koniecznie przeczytaj nasz artykuł, aby zacząć zarabiać więcej na swoim sklepie internetowym.

Co to jest omnichannel?

Jeśli interesujesz się marketingiem lub właśnie prowadzisz sklep internetowy, koniecznie zdecyduj się na omnichannel. Ta strategia marketingowa i sprzedażowa polega na łączeniu ze sobą poszczególnych kanałów promocyjnych, które są związane z obsługą klienta. Dzięki temu możliwe jest stworzenie jednego, spójnego przekazu, który wzmacnia i wyróżnia markę. W ten sposób niezależnie od tego, czy klient dotrze do Twojego sklepu internetowego przez Social Media, newsletter czy też z wyszukiwarki Google, zawsze uzyska ten sam przekaz.

Dlaczego warto wdrożyć strategię omnichannel?

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Omnichannel to już nie tylko przyszłość marketingu, ale przede wszystkim teraźniejszość. Przekonaj się, ile korzyści możesz zyskać, gdy zdecydujesz się zintegrować wszystkie kanały promocji sklepu online.

Zyskasz zaufanie klienta

Pierwszą kwestią, która ma coraz większe znaczenie, jest to, że omnichannel pomaga w skutecznym budowaniu relacji z klientem. Dlaczego to takie ważne? Bo dziś zaufanie, lojalność i więź z klientem są synonimami sukcesu sprzedażowego. Coraz częściej można zaobserwować trend związany z tym, że internauci kupują w sklepach online, które się wyróżniają, stawiają na relacje z klientem i kładą duży nacisk na kontakt z klientem. W ten sposób znacznie łatwiej można stworzyć przywiązanie na linii sklep-klient. Prowadzi to do powstania lojalności u kupujących.

Wygodne kupowanie produktów

Skoro Twoja oferta dostępna jest w tak wielu miejscach m.in. w sklepie online, w sklepie stacjonarnym, w mediach społecznościowych i w aplikacji mobilnej, to znaczy, że wzrasta dostępność Twoich towarów. Zatem klient sam wybiera, gdzie chce kupić Twoje produkty, a Ty maksymalizujesz swoje zyski.

Zobacz również:  E-mail marketing - czym jest i jak robić go dobrze?

Spójny wizerunek marki

Pokazujesz swoim klientom, jaka jest misja i wizja Twojej marki. Tworzony przekaz jest jednolity i jasny. W ten sposób możesz wyprzedzić konkurencję, której nadal brakuje spójnej strategii promocji.

Docierasz do klientów różnymi kanałami

Najlepiej, jak najszybciej odkryj potencjał związany z inwestowaniem czasu i pieniędzy w wiele różnych kanałów sprzedaży i promocji. Dzięki takiemu działaniu będziesz w stanie skutecznie zwiększyć możliwości dotarcia do nowych klientów. Wtedy Twój sklep zyska stabilniejszą pozycję na rynku, a Ty stały dopływ zysków.

Jakie kanały sprzedaży mogą wejść w skład omnichannel?

Sprzedaż opierająca się na wielu różnych kanałach, to najlepszy sposób, aby zmaksymalizować swoje zyski. Tym bardziej że każdy kanał ma swoją indywidualną specyfikę, przez to nie zawsze efekty są widoczne od razu. Dobrym  przykładem są tutaj organiczne wyniki w Google, wyróżniające się skutecznością, ale za to na efekty trzeba czekać 3-6 miesięcy, a czasem nawet jeszcze dłużej. Dlatego w tym czasie najlepiej docierać do klientów także innymi ścieżkami. Jakimi?
Oto kilka najczęściej wybieranych kanałów promocji, dzięki którym możesz wypromować swój sklep internetowy:

  • Social Media – najlepiej dostosować portale społecznościowe do branży i grupy docelowej,
    najpopularniejsze są obecnie takie serwisy, jak Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok i
    YouTube,
  • aplikacje mobilne – ułatwiają i przyspieszają robienie zakupów przy pomocy smartphone’a,
    ale wymagają dodatkowej inwestycji,
  • E-mail Marketing,
  • sklep stacjonarny,
  • pop up store, czyli sklep tymczasowy,
  • tradycyjna reklama – np. drukowanie ulotek z ofertą czy też billboardów,
  • centrum obsługi klienta,
  • kampania SMS,
  • video-czat,
  • pozycjonowanie SEO,
  • sklep zaprojektowany zgodnie z UX.

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej
Write a comment